.......................

Ahh, va skönt att få sitta en stund i lugn och ro.
Morgonen började helt okey, det var alldeles dimmigt ute, och mörkt, så det kändes nästan som natt när tjejerna väckte mig strax efter 7 på morgonen.

Sen började det gå utför. Vanessa är i en trots period och hon lyssnar ju inte för fem öre. Nicole vägrar att ha håret i annat än "Madicken" eller "Lus-Mia" frisyr... så hon blev arg för det och försökte visa mig att det är hon som bestämmer det minsann. Och grabbarna. Jaa-a. Vad ska man säga om herrarna bus?  Dom är överallt!
Så fort man vänder blicken nån annastans så passar dem på. Sen säger man till en av dem, och i nästa sekund är den andre där, bara för att testa om HAN kan få göra så. Samtidigt så försöker jag fixa och packa här hemma, men det går inte så värst bra, för jag lägger in i kartonger, och den ena tar ut, den andre lägger dit kakor, en ropar på hjälp nån annastans och den fjärde gnäller över något.
Jag känner att jag blir tokig ibland. Idag blev det lite för mycket, jag kände mig helt färdig, så Mummu & Puua kom förbi och hjälpte till. Jag gick ner och la undan 2 maskiner ren tvätt, packade lite, och så fixade vi inne i Andres garderob, Mummu och Puua tog med sig en expedit hylla därifrån.
Mummu gjorde dagens lunch, och hör och häpna- PUUA diskade!
(Vi har sålt våran diskmaskin)

Nu ska jag hämta lite kaffe och sätta mig på soffan. Tjejerna tittar på "Alla vi barn i Bullerbyn" och tuggar på en morot.

Jag måste erkänna att det är jobbigt att känna stressen över att försöka hålla alla lugna, nöjda och någorlunda tysta när grabbarna sover. Vid minsta lilla utbrott så vaknar grabbarna... Och utbrott blir det många av när det är trots i huset. Jahap, nu vaknade grabarna (redan), så det är dags att avsluta det här innan dom står här och trycker på alla knappar.

Vi höres mera senare!
- Tack för hjälpen, Mummu & Puua! -


Kommentarer
Postat av: Catharina

Såg inte din kommentar förrän nu! Är bättre uppdaterad på andras bloggar än min egen, haha!



Ja jag har haft en otroligt problematisk graviditet samtidigt som jag försöker balansera skola, men jag fokuserar bara på det som komma skall och då känns det mer än okej! :D

2011-10-24 @ 19:21:47
URL: http://catharinabrunfelter.wordpress.com
Postat av: Karolina Nordling

Pusu beso allt ordnar sig!

2011-10-24 @ 19:52:18
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: boosse

Det är ungdomar från gymnasiet (estetisk inriktning) som anordnar detta vrje år. Man går runt i fornbyn i mörktet och det berättas en historia och vid olika stationer så händer det saker och ting, man får träffa på människor som bor i byn och som detta år har blvit utsatta för smitta som gör dem sjuka och mordiska. Läskigt och ett riktigt nöje :)

tack, vi mår bra, jag är väl trött som vanligt men maribel är lika glad och busig som hon alltid är, så länge hon får som hon vill haha

Hur går det med packingen? Kram

2011-10-24 @ 20:50:56
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej tjejen!

Nej, det kan inte vara lätt när alla vill olika.

Hur är det med er annars då?



Med oss är det bara bra, lillen sover nu o jag ska också försöka sova lite snart.



Pengen har jag inte sett till men den borde ha kommit ut för han har ju bajsat iaf=)



Kram kram

2011-10-24 @ 21:37:46
URL: http://albinsmamma.devote.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback