På fredag!

Jeeey!
Nu är det äntligen bestämt- på fredag ska vi få nycklarna till vårat nya hem!!!! Va glad jag är!

När jag talade med min bank så sa dom att vi inte får göra nån slags renovering alls, innan dom har skickat dit en värderingsman för att titta på lägenheten, och det skulle ta ca 3-4 dagar efter att vi fått nycklarna. Och då hade vi fått vänta med att måla och riva., och därmed fått vänta ytterligare att flytta in grejerna.. men vi hade tur att jag kunde boka in dom redan på fredag!!!

Förhoppningsvis sätter vi igång med att spackla, måla och tepetsera i helgen!

Kanske under nästa vecka/helg flyttar vi in.
Jag har packat mera idag, i köket, men nu tog kartongerna plötsligt slut. It sucks!
Fast vi har en massa väskor som jag kan packa i...

När man vänder bort huvudet för en enda sekund...


Bessa hittade till slut ett enda ställe där hon kunde sitta i lugn och ro...



Snart kommer Nicole hem från dagis. Min snälla mamma hämtar henne klockan 13.

Imorse var det jobbigt att lämna henne där. När vi pratat om dagis nu när hon haft 4 dagars "sommarlov" (som hon kallar det) så har hon sagt att hon ska till Merja (inskolningsfröken, och Nicoles trygghet).
Men imorse när vi kom till dagis så var Merja hemma, sjuk.
Och då kom krokodil tårarna, hon ville bara hem och sprang till grinden och bad mig ta med henne hem.
När jag sa att jag hämtar henne ändå sanrt så ville hon till sin pappa.
"Men Nicole, pappa jobbar. Jag kommer ju snart, du kommer att ha jätte roligt."
"Jag vill jobba med min papppaaaaaaaaa!"

Stackarn.
Men jag ringde dit senare, och då var allt helt OK...
Min lilla docka.. Hoppas att hon haft en bra dag ialla fall.

Va fräck Danilo är- han skrek och skrek när det var dags att sova, så brorsan sov bara ca. 10 minuter, och så somnade han själv gott sen...

BRB


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Jee,siistii!! Vaikka muuttaminen on rankkaa on lopputulos silti ihanaa!!

Ikean isot kassit on hyviä muutossa!! Niihin mahtuu tosi paljon lasten vaatteitta esimerkiksi.

Laitappa ennen ja jälkeen kuvia teidän uudesta asunnosta! Uteliaat lukijat odottaa ;)



Lämpimiä haleja kylmästä Suomesta!! (takka päällä aamusta iltaan)

2011-10-25 @ 13:38:01
Postat av: Lotta

Nicole hade kanske mått bättre av att vara på dagis iallafall en dag till i veckan. Låt henne gå 2 hemma onsdag och gå de andra 2. Då kommer hon in i det mer och det blir inte så lång ledighet för henne. Vår minste fick gå så både för att komma in ordentligt i det men han klarade/orkade inte 3 dagar i rad. Fundera själv hur du vill ha det och prata även med inskolningsfröken så ska du se att ni hittar en lösning som passar alla.

Lycka till

2011-10-26 @ 13:23:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback