♥♥♥

Va skönt att se att klockan är bara nio och jag sitter vid datorn, med alla kvällens bestyr klara.
Barnen sover, det är rent och fint här hemma, tända ljus lite här och där... Me like.

Idag har vi vart ute en massa, så fint väder det har varit, soligt och höstigt med en massa höstvindar då och då. Framåt kvällen blev det jätte kallt, och då knallade vi hem och bakade bullar.
Barnen har varit lugnare här hemma de sista 3-4 dagarna (knack, knack, ta i trä)!! Vilket är så skönt! Kändes som att det började bli lite väl mycket där...
 Nicole har fortfarande sina stunder då hon inte lyssnar för 5-öre. Men jag tror och hoppas att vi är på rätt väg nu.

Här kommer några bilder från idag medans jag sorterara bilderna från dagarna som gått:

Vanessa ska STÅ och gunga nu...


Grabbarna älskar att åka kana, men då på mage med benen först, för jag vågar inte låta dom åka sittandes ännu...
Dom skrattar tills dem kiknar!


Idag hade jag & Andres hopptävling från gungorna, och behöver jag ens säga vem som vann...?
(Hes got nothing on me, jag är bäst...) Han hoppar högt, men då landar han bara där han började. Typ. Hahah...


Gung med pappa


Jonathan stoppar mössan full med sand...



Vanessa somnade i vagnen och sov så i ca 1 timme...


KÄRLEK.



Det är helt otroligt vad pojkarna utvecklas just nu i raketfart. Dom pratar för fullt nu, och det kommer fler och fler nya ord varje dag. "Sluta, Sitta, Hjärtat, Rakas, Andres, Mono, Gracias" är ord som kommit nu i dagarna. Och så sjunger dom till imsevimse spindel och visar rörelserna till den. Och när man sjunger "Happy birthday" så fortsätter Danilo: "Tooo youuu"  Så gulligt och häftigt!
Och så ropar Danilo alltid: "Joootataaan!" (Jonathan) Dom visar vart näsan, lampan och munenn är, dom hämtar sina skor och jacka när man ber dem, dom springer till grinden när man säger att det är dags att sova och dom säger klart NEEJ! när dem inte vill något.

Dom är helt underbara, alla våra barn. Dom gör mig stolt varje dag.

Imorgon har Shabnam och Diego beräknad födsel, jag kan bara säga vilken underbar resa dem har framför sig.
Tänker på dem hela tiden. Jag har gömt min mobil så att inte tjejerna kommer åt den, för dem är kända på att skicka sms och ringa och radera alla som ringt, så nu får dem inte leka med mobilerna så att jag inte missar deras samtal eller sms när det väl är dags för lill Prinsen att komma till världen.

Nu ska jag ladda in bilderna från dagarna som gått- en bildbomb är att vänta!


Kommentarer
Postat av: Emma

jag tycker inte du ska vara rädd gumman när de gäller grabbarna ska åka kana på rumpan.



Benjamin har åkt kana på rumpan sen han var nån månad över 1 år. är kanan JÄTTE stor kan man ju åka brevid , men är de små så står man bara brevid o håller öga.



jag är mer rädd när han klättrar upp, för trilla när dem klättrar upp för stegen kan ju fortfarande hända.



Har ni flyttat nu??

2011-10-06 @ 10:04:28
URL: http://www.mammatillbenjamin,blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback