Inskolningsdag # 2

Så var dennna inskolningsdag slut också.
Det gick bra idag också, vi var ute på förmiddagen, Nicole hade på sig sina nya vantar som hon fick från Mummu, för det är verkligen superkallt ute nu, mina fötter var stelfrusna!
Ute bakade Nicole sandkakor och utforskade lekstugorna på gården. Där kommer vi att leka på helgerna när vi bor där så nära. Och det är perfekt att den är inhängnad.

Inne lekte hon i dockvrån, hade samling, lunch, vilo/sagostund och sen fick hon lägga pussel som hon tycker om att göra, och så fick hon måla också.
 Merja (hennes inskolningslärare) tog en massa bilder på Nicole, som dom ska lägga i hennes alldeles egna pärm.

Nicole leker i dockvrån


Nicole målar


Nicole & Celine



När vi kom hem gick Mummu hem till sig, för hon väntar på en soff och bord leverans.
Ska bli kul att se hur det ser ut där sen :)
Jag och barnen fikade lite, och sen gick vi ut en sväng- fast det blåste storm. Grabbarna höll på att flyga iväg så mycket som det blåste! Men det är ändå bra att få vara ute, om bara för ett litet tag.

 Mina hjärtan  


Vi stannade till och tittade på byggplatsen bakom vårt hus...


Och gick in och lekte på ett annat gård...



Nu sitter tjejerna och tuggar på sina äpplen och tittar på Tomte Tass och grabbarna härjar loss.
Åhh jag är fortfarande jätte sugen på godis! Måste nog ge efter och gå och handla lite sen....?

Höres mera senare-
Ikväll blir det Robinson!

P.S Helena- Jag bestämmer vad Nicole ska ha på sig, och om jag tagit fram något, så ger jag mig inte ;-)
Om hon fick bestämma redan nu så vågar jag inte ens tänka på hur det skulle bli sen när hon är lite större...
Blev det någon älg förresten? Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt att höra att du håller det du bestämt dig för, det tjänar du ju massor på i framtiden. :) Nog många som önskar de orkade göra lika.

Hoppas du inte tog illa upp av det jag skrev, och även av andra tips o råd jag försöker dela med mig av ibland. Kan man hjälpa nån ibland genom sånt så är det ju bra, men allt passar ju inte alla, och alla vill inte ha nå tips alls. Är ju så olika. Själv hade vi en granne vi umgicks med som hade äldre barn än oss, som delade med sig av det de lärt sig och det var så värdefullt, tycker jag iaf.

Har blivit ett par älgar i jaktlaget men dottern och hennes pappa har inte skjutit några. :)

Kram

2011-10-14 @ 00:07:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback