Ankdammen + 3:dje och sista Inskolningsdagen

Halloj alla där ute!
Hur mår ni?

Häromdagen var vi vid ankdammen, och långt innan vi kom till själva dammen dök detta hungriga gäng upp och mötte upp oss...


Alla ankorna kom och ville ha mat. Mummu & Puua hade med sig en massa bröd som vi matade dom med, och dom var visst jätte hungriga. En anka bet Felicia i fingret och en annan bet Vanessa. Stackaren blev helt röd i sitt lilla finger och hade ont... dumma anka!

En ledsen Besoliina på bild



Puua gav Jonathan en bit bröd så att han också kunde mata ankorna, men han ville hellre käka upp den själv, tills en anka kom och knyckte den från honom. Och han vart arg kan jag lova! Sen fick han såklart en ny som han höll hårt i och försökte gå undan från ankorna som följde efter honom, men då smet Jonathan ifrån och skyndade sig till Puuas trygga famn.


Min sötaste fina docka. Jag älskar dig så, Nicole.


Finaste syskonbarn Felicia & Emma


Vi promenerade en bit in i skogen och satte oss ner för att fika på lite kakor...


Lata gänget! =)


Efter ett tag blev det alldeles för kallt, så vi gick hem till Mummu & Puua som bor alldeles i närheten och värmde oss.



Och nu är det alltså måndag kväll. Jag har packat lite idag... Det är lite svårt med 4 barn i huset när man är själv.  Men jag har packat lite tråkiga grejer idag, som alla sladdar (vi hade hundratals olika)..
Sen när jag frågar Andres vad allt är till för så låter det såhär:
"- Jo.... den här är ju till...... datorn... Och den där... Ja, den är ju till, datorn..."
och så låter det som om han vet, fast han inte har den blekaste aning. Han säger samma sak på alla kablar och sladdar som jag visar, och så vill han ju naturligtvis spara allting också, fast vi inte ens tagit fram dem på 4 år och han inte ens vet vad de flesta av dem är till för.

Jag har också tagit ut allting från förrådet vi har under trappan. Så lite framsteg har jag gjort idag.
******************************************************

I fredags hade vi vår tredje och sista inskolningsdag.

Det gick jätte bra även då, och jag tycker verkligen om deras verksamhet och personalen. Nicole älskar att leka i dockvrån (dom får vara där max 3 personer åt gången) och hon tycker också om att måla med vattenfärg och klistra- vilket hon inte gjort förut med sånt lim. Hon öste på med lim på papperet och då och då la hon dit ett litet löv eller något. Hahaha...

Nicole i sandlådan på morgonen


Nicole och Celine målar..



Imorgon ska jag lämna min fina docka på dagis helt själv.
Hon kommer att vara där i 2 timmar själv bara, vi tänkte köra med en mjukstart.
Hoppas, hoppas att hon trivs där och att hon inte blir alltför ledsen när jag ska lämna henne...
Hon leker ju mycket för sig själv och vågar inte ta kontakt med de andra barnen, min lilla blygis...
Hon har redan nu bett mig fråga Merja (hennes inskolningsfröken) om hon får leka i dockvrån...

Jag hör av mig imorgon om hur det gick.
Håll era tummar och tår!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

De kommer att gå bra, Dewin tar hand om henne ;)

2011-10-18 @ 06:57:34
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: emma

hehe ja ibland är ankorna girriga:)

Hur gick de att lämna nicole ensam på dagis idag?

Kram

2011-10-18 @ 10:53:13
URL: http://www.mammatillbenjamin,blogg.se
Postat av: erika

Så fina bilder :-) Blir så glad när jag kikar in i din blogg och du har skrivit något. Här väntar vi på vintern... känns som snön kommer när som helst. Va skönt att du trivs med nya dagiset. Måste också vara skönt att ha sin familj så nära, att kunna träffas på vardagen.. saknar det. Min mamma kommer idag och stannar till helgen eftersom Yannick ska åka iväg på en jobbresa... fixar nog inte att ha dom ensam då. Alva är i 4-års trotsen och Tor har blivit jätte mammig.. vill inte vara själv en sekund. Känns som jag trivs lite bättre nu i allafall med att vara hemma med barnen. Bara för att det känns så, så dyker det säkert upp något jobb snart ;-). Kramar

2011-10-18 @ 13:03:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback