1:a november (redan!?)

När man har 4 småbarn tätt mellan varandra får man en massa massa massa massa MASSA (nämde jag en massa??) blickar och kommentarer av nyfikna människor.
Det har blivit ännu mera nu på sistone. Det är som om vi var "The Adams" family eller något.

OK, det kanske ser lite lustigt ut när jag, lilla Satu går där med vagnen med ett helt lass fullt med barn.
Folk TITTAR, LER, tittar igen, FRÅGAR, PRATAR, KOMMENTERAR, VISKAR och PEKAR. Varje dag hela tiden.

Det vanligaste jag får höra är:
"Är alla DINA!?" Hur orkar du?" Är dem tvillingar/trillingar och t om Fyrlingar frågar folk ofta.
Eller: "Har du två tvillingpar??"
Jag brukar få stå och förklara och stanna och prata vart jag än är på väg. "Nej, hon är 3 ½, hon är 2 ½ och tvillingarna är 1 ½." Andres är så trött på den frågan, så han säger bara: "JA" snällt när dom frågar om han har två tvillingpar. Haha...
Det sjukaste var häromdan när en man ville stanna och ta kort när jag hade superbråttom till tandläkaren.
Jag brukar aldrig vara otrevlig, jag brukar stanna och prata och berätta och förklara, för de här människorna är vänliga mot mig och nyfikna, och det skulle jag nog också vara om jag såg mig gå där med allihopa.
Men jag hade blivit "stoppad" 2 gånger redan och jag var inte ens halvvägs till tandläkaren, och det här var en "äckelgubbe" som inte hade alla hästar i stallet så jag sa NEJ! och jag stannade inte ens. Vad tror dom?
Vi är ingen cirkus freak familj. Folk kommer med rätt så dumma kommentarer ibland också, idag frågade en gubbe om vi inte har nån TV hemma?  Men 99.9 % är glada och positiva kommentarer!

Grabbarna älskar när folk stannar och pratar, dom vinkar och säger/ropar "Häääääj!" till alla som går förbi.

Jag älskar min Lilla Busliga!

Bilder från dagarans om gått:
(och inte bara renoveringsbilder)

Puua med mitt dyrbara last

Pussgurkan Danilo!


Jonathan vill gärna väcka sin syster Vanessa som somnat på soffan...


Bus


Puua med Prinsarna Bus


Jonathan ligger och softar med Puua


Danilo leker hos Puua



Nu kom Andres hem, lååånmg dags jobb med andra ord! Barnen hann inte ens se honom idag...
Imorn är det ännu en dagisdag för Nicoles del, och grabbarna ska till BVC för att få sina tuberkulos sprutor...

Jag ska dega framför TV:n en stund, känner att det blir tidig läggdags för min del, speciellt då Desperate inte ens kommer ikväll??

Nu ska jag bre några mackor till mitt hjärta som ligger i badet, då blir han nog lite glad? Stackars som får jobba så hårt och långa dagar för att vårat hem ska bli klart.
Jag älskar Dig Andres!


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Toi on siis niin tuttua! Jossain määrin kivaa/hauskaa,mutta apua... Täysin tuntemattomat ihmiset kyselee onko kaksoset luomuja. Siis häh,ihan kuin mä nyt tuntemattomille avautuisin että joo,on ollut ongelmia lasten saannissa tai että ei ole ollut!



Tai kun ollaan kaik 5 lasta ja me vanhemmat kaupassa niin ihmiset kysyy oletteko te lestaadiolaisia vai muutenko vaan noin monta lasta! Daijuja ihmiset on! Ja yx kysymys mihin olen kyllästynyt että onko pojat identtisiä..... Tekis mieli sanoa että katsohan hyvä setä/täti että onko ne ihan saman näköisiä vai ei!



No suurin osa vain hymyilee ja on vilpittömästi iloisia suuresta perheestäni. Mutta joskus ei vaan tyhmät vitsit ja kysymykset uppoa muhun.



Ollaan Satu ylpeitä meidän mahtavista perheistä,me ollan nykypäivänä harvinaisia :)



Onko sulla muuten joku meili osoite johon vois laittaa privaattia viestiä?



Haleja teille!

2011-11-01 @ 21:11:40
Postat av: Tina

Ja det ser kanske lite lustigt ut när man kommer med flera barn jag har en syster som har 7 barn och sex av dom har kommit väldigt tätt ochdär har hon 2 stycken tvillingpar hehe undrar vad folk tänkte om henne när hon gick ut med alla på engång.

2011-11-01 @ 21:49:18
Postat av: Karolina Nordling

Hahaha Adams family!! ;)

2011-11-01 @ 22:26:23
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Helena

Förstår inte varför de sätter in en film ist för Desperate...? Kan ju förstå om det är nå viktigt som måste sändas....men annars... Knäppt!

Ser underbart skönt ut i soffan för Vanessa. :)

Kram från ett otroligt varmt Söderhamn, +15 grader idag.

2011-11-01 @ 22:44:34
Postat av: Swedish Army Wife

Hej Satu! Tack för kommentaren på min blogg, jag tittar in här hos dig och ser att jag gjort bort mig lite haha! Som svar på din kommentar skrev jag att du kanske också hittar en amerikansk prins och kan flytta till USA, men jag ser ju att du redan hittat din prins så jag tar tillbaka det ;)

Vilken härlig familj du verkar ha, fullt upp kan jag tänka mig med så många små! Jag ser att du är lika duktig som Liz på att lägga in en massa bilder i inläggen, det är inte ofta jag tar mig tid att lägga in mer än en bild. Å andra sidan har jag inte så mycket roligt att ta kort på om dagarna när jag är själv hemma så det har väl sin förklaring :) Ha det bra, lycka till med renoveringen!

2011-11-02 @ 02:38:53
URL: http://swedisharmywife.blogspot.com
Postat av: Sofia

OJ är dom sånna?? Människor är inte riktigt kloka! Men skönt att de flesta är glada och positiva iallafall! :-)

2011-11-02 @ 06:37:24
URL: http://sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: J - tvillingmamma

Jag har varit med om samma saker och det kan vara extremt enerverande! Och jag förstår att de måste vara ännu värre för er än för oss...

2011-11-02 @ 08:50:07
URL: http://livetmedpiffochpuff.blogspot.com/
Postat av: Tanna

Kan tänka mig hur många kommentarer du får med dina små hjärtan. Jag vet hur många ggr jag får stanna när vi är ute. Speciellt när Devil fuskåker i vagnen med Jax, blir många oh titta ! Och peka och sånt då... och när folk frågar hur gammal Jax är och tycker han ser liten ut.... Ja du vet. Fast jag tycker oftast det är trevligt bara !! Kram

2011-11-02 @ 09:18:07
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Liz

Hej Satu,

ville fraga dig, hur gor ni nar ni klipper killarna? Har ar det verkligen dags att klippa Benjamin, men jag ar lite nervos infor att ga till en frisor och be dom da han dels ar lite radd for framlingar och sen inte kommer att sitta stilla...

Sag att killarna dina ser nyklippta ut och jattesnygga verkligen, kort kort i nacken vill jag ocksa ha, fotot pa Jonathan dar han sitter i ditt brors kna ar han sa fin pa och dar ser man frisyren sa fint! Klipper dom med maskin? Blir dom radda da??

Som du marker, ar liiiiite nervos infor klippningen, men det ar verkligen dags for det nu..!



Forresten, vet inte om du sett hos mig, men tack for din kommentar hos mig. Jag svarar ju alltid pa kommentarerna under kommentaren som skrivits under respektive inlagg for att hitta lattare, sa har du skrivit kommentar sa vantar svar under samma inlagg. Hursomhelst, vi kommer flytta till Yuma, Arizona vilket ar en ny delstat och det blir stressigt varre. Flyttar i slutet av denna manad, och vi har annu inte hittat nagot hus..men allt loser sig! Roligt att folja er renovering!!

Stora kramar!

Postat av: TÄVLING PÅGÅR - Mamma Till Vincent&Linus

vet du en sak de är typ samma här när jag va liten å var BARNVAKT åt barn då antog folk att de va mina barn å jag va i typ 15 års åldern..

nu när jag har EGNA BARN då tittar folk å kan fråga samma som dom frågar dig är de dina..men hallå eller ser jag yngre ut nu eller? :O

Kram

2011-11-02 @ 18:47:10
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback