Tisdag förmiddag

Halloj!
Idag är det tisdag, alltså är Nicoles "sommarlov" över en liten stund, för nu går hon på dagis- tisdag, onsdag och torsdag, sen har hon sommarlov igen, som hon säger.
Vanessa sitter här och tittar på Madicken och små grabbarna sover.

Idag var det jag och Danilo som lämnade Nicole på dagis, och det gick jätte bra. Danilo var nyfiken men blyg, men sen satte han sig bredvid syrran i sandlådan och bakade lite kakor. Han har blivit så himla mammig att han fick följa med, stackarn. Han gav Nukke en stor puss innan vi gick, och sen såg vi att Puua var i våran nya lägenhet och skulle sätta upp lister, så vi var bara tvugna att gå och titta. Idag, när Andres kommer hem från jobbet ska min syster Karo vara barnvakt medans vi försöker göra ordning därborta.

Igår hann jag grundmåla en vägg, och det såg ut att det aldrig skulle bli klart... Men när det sopades och fixades så kändes det bättre. Många frågar efter nya bilder därifrån, så jag lovar att ta många bilder idag!

Mammas Kockis (innan frissan)



Boosse- Jag tog inte illa upp! :) Musikvideon var inte i min smak heller, men jag tycker om låten jätte mycket!
Och tjejerna också, dom dansar till den och sjunger med i refrengerna. Dom älskar att titta på när lill-flickan sjunger den, heheh...

-Santsu- -Jag hoppas att alla barnen sover bättre när dem är i egna rum, för dom väcker varandra så lätt nu och vägrar att somna om! Och sen är det lättare att skicka dem in på sina EGNA rum när dem varit elaka, nu måste alla avbryta sina lek ifall nån ska på time-out. Oho, nyt tuli texti ruotsiksi. Hihi...
Pojilla on muutes koko 21 (?) kengissä, luulisin, kesäkengät on numero 20.
Ihanaa olla talo- näytöksellä! Ja iso! Mahtavaa! Miten asutte nytten? Delar barnen rum?
Ihanaa jos meidänkin lapset voisivat nukkuu kaikki päivä unia... mutta tytöt on ihan mahottomia saada nukkumaan illalla :(

Idag har jag annars sysslat med att rensa och packa lite till. Andres garderob/förråd stod på tur med alla verktyg, medicinlådan, städgrejerna osv, osv.

Snart hoppas jag att grabbarna ska vakna, för om vi ska hämta Nukke 13.30, så måste vi gå hemifrån 13.00!

Vad ska ni göra idag, kära läsare?
Nån mer som ser fram emot Desperate housewifes ikväll?

Haha, måste bara ta en bild på Bessa nu, hon sitter i leksaksbacken och tittar på film!


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback