Renovering dag 5 (?)

Idag har vi fåt mycket gjort.
På morgonen lämnade jag Nukke på dagis med Vanessa, hämtade Mummu och grabbarna och traskade iväg till BVC för grabbarnas vaccination. (eget inlägg om det sen)
Därifrån till Handen och uträttade några ärenden, åt lunch, hem och så la jag grabbarna som somnade som stockar och så la jag mig och Vanessa i våran säng och somnade bums!
Ahh, det behövdes verkligen, natten var katastrof.
Mummu hämtade Nicole från dagis och när vi hade ätit mellis gick jag till Mummu för att lämna Vanessa, och lämna grabbarna hos min bror Stefu och Anna.
Därifrån gick jag till våran nya lägenhet, vilket ligger jätte nära dom!
Efter en kort stund ringde syrran och sa att tjejerna ska med dem hem, dom ville leka med kusinerna Felicia och Dewin, och så hade Linus födelsedag idag också, så dom vart bjudna på tårta! GRATTIS LINUS!

Jag är så tacksam för den här hjälpen vi fick! Jag behövde verkligen komma iväg själv, rensa huvudet och bara få vara i lugn och ro. Det har hänt jätte mycket i lägenheten, vilket jobb dom har gjort!

Andres, Puua och deras kompis Gandhi var där och jobbade på för fullt.
Tjejernas rum var ju ett katastrof. Vi som trodde att det bara behövdes lite spackel och sen måla, men icke. Väggarna även där hade tjocka tjocka lager med tapet på varandra, så det var bara att riva. Andres kom på en annan lösning och har börjat sätta upp gipsskivor.

Ja, ni ser ju hur det ser ut...


Andres jobbar med Bessas rum (sorry, det är damm från betongen som flyger runt)


Taket i Jonathan (och Puuas) rum har satt fart!
(Ja, Puua sa att han ska flytta in hos Jonathan)


Jag fixade och donade lite i hallen...


Även i grabbarna rum var väggen katastrof. Färgen låg som en tjock matta på väggarna, helt sjukt!


Dom har även satt upp nästan alla lister på väggen.
Puua- här har vi ju bildbevis på vem som gjorde jobbet!


Näe, nu blev han nog ledsen, han tog illa upp när jag skrev häromdan att Andres jobbade med att sätta upp lister, så som vi har här hemma, för han hävdar att det bara var HAN som gjort det. OK, han kanske gjorde det mesta? Eller?



Under tiden vi jobbade där så fick jag bilder från syrran och från Anna.

Nicole och Vanessa har ätit middag OCH tårta hos syrran.

... lekt med dockhus....


...och varit spöken!


Nicole berättade också att Karo var en björn och så har dom sjungit och skrämt alla. Hmm?

Grabbarna hos Anna och Stefu har haft det väldigt mysigt. Efterso Danilo är en "Annas-pojke" så har han hängt med henne och fått stå och göra pannkakor med henne. Stefan har vart och handlat med dem och flirtat med brudarna. Ajaj, morbror Stefu använder grabbarna som brud-magneter! Did it work??
Dom älskade pannkakor!



TUSEN, TUSEN TACK för hjälpen! Det betyder mer än ni anar just nu...

Nu ska jag gosa lite med min trötte man och hämta något att äta innan jag går och lägger mig.
Imorgon ska vi bara ta det lungt, jag lovade Nicole att hon skulle få vara ledig från dagis också. Alla andra har ju höstlov, så varför får inte hon?


Kommentarer
Postat av: Katrin

Wow vilket jobb ni gör! Jag vet exakt vad ni går igenom! Det kommer att bli toppen! Vilken lycka att ha alla dessa människor omkring sig som kan hjälpa till! Ta emot och njut!



Spännande att följa er renovering!

Kram på er

2011-11-02 @ 22:23:39
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det blir byte av efternamn, mormors flicknamn:) Tack för tycket om tatueringen!!

2011-11-03 @ 10:52:44
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är det en bostadsrätt ni håller på att renoverar? När ska ni flytta in? Vart bor ni? Tjugo frågor ;-)

2011-11-03 @ 20:11:41
URL: http://sofiajblogg.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback