Renovering Dag 15- Ljuset i tunneln

Hello lördag!

Igår jobbade Puua i lägenheten hela dagen medans jag var hemma med barnen och Andres var på jobbet.
Nu börjar jag se ljuset i slutet av tunneln.
Alla sovrum, stora hallen, och vardagsrummet är färdigmålade nu!!!!
Vi var där igårkväll och kikade en snabbis, och färgerna vi valde var jätte fina!

Idag är målarna där för att sätta upp fondtapeten. Så alla sovrummen blir klara!!! WoHooo!!!
Andres har stuckit iväg för att köpa golvlister, sen är det små fix kvar...
Jag är så glad!!!!

Det som kommer att ta lite mera tid är naturligtvis badrummet. Men jag är otroligt imponerad över hur snabbt och skickligt dom har jobbat där. Dom gör enorma framsteg.
Nu har dom spacklat väggarna, satt om alla rör, fixar med elen och "lyft upp" golvet.

Danilos rum är nymålat...
(Fattas bara tal och golv lister) (Och någon fiffig lösning på hans golv där det fattas en bit...)


Nicoles rosa rum. (Hon valde rosa själv)
Färgen blev jätte fin, fast på denna bild ser det starkare ut än vad det är.


Och Vanessa ville ha ett lila rum.


Badrummet igår:



Vet ni vad det BÄSTA är?
Att imorgon ska jag och Mummu dit och STORSTÄDA! Skrubba rubbet!
(ifall nu målarna blir klara med tapeten idag....)
All papper från golven ska bort, vi ska dammsuga, moppa, tvätta fönster och allt annat som ska skrubbas rent. Skinande rent!
DÅ blir det världens förändring och så gott som inflyttningsbart!

Fast vi får se när vi flyttar in. Vi tänkte ta lite grejer i taget, så får badrumskillarna flera dagar på sig att jobba i lugn och ro. Men jag ser VERKLIGEN fram emot imorgon!
Ikväll ska jag ta fram alla städpartiklar, dammsugaren, moppen, trasor, svampar, klorin och alla möjliga rengöringsmedel för nu ska det bli rent, rent, rent!

Och som det flsta av er redan vet så är jag väldigt pedantisk, så detta lär ta hela dagen.
Kul ska det bli!!!



Snart ska vi iväg till Fittja för lite familjemys med Andres sida av familljen.
Vi skulle samlas där hela gänget och umgås.
Små grabbarna sover, och tjejerna är taggade här med sina kjolar och tittar på Madicken. Snart kommer nog Andres hem också... Guu va jag har saknat honom hela veckan!


Kommentarer
Postat av: Taru

Gumman jag håller med... Jag vet inte hur många gånger jag sagt "Nej nej , inte så , sluta nu" och så vidare... Flertal utbrott varje dag och jag är helt slut. Inget hjälper här heller..



Playdate låter behövande :-) Vad sägs om imorgon? Nej juste.. Ni skulle ju städa lägenheten.. Måndag då? Jag är ledig då.. Måste bara till tandläkaren på förmiddagen..



Ps. Va skönt att ni kommit så långt i lägenheten , det ser jättefint ut :-)



Kram

2011-11-12 @ 18:58:11
Postat av: Sofia

Skönt att det händer grejer :-) jag gillade inte att städa innan jag fick barn men nu kan jag inte tänka mig så mycket roligare än att skicka iväg familjen en dag och bara få vara hemm själv och städa ;-)

2011-11-13 @ 07:26:18
URL: http://sofiajblogg.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback