På Lördag!!! (5 dagar kvar!)

Hej!
Ännu en vecka har kickat igång, och denna söndag bjuder på 1:a advent! Några fler än jag som tycker att det har gått snabbt??

Vet ni vad som händer på lördag då?
VI SKA FLYTTA!
Japp, flyttlasset går på lördag, och jag är såå förväntansfull och glad!!!
På fredag är nog allting klart (tom badrummet och mellanhallen!)
På fredag ska vi dit och storstäda.

Mummu som kom hem från Finland imorse har lovat att passa barnen hela helgen (lördag och söndag) så att vi får flytta och fixa allt iordning i lugn och ro. Tack Mamma!

Nu ska jag ta ner köks och vardagsrums gardiner och tvätta dom, vi får klara oss med att det ser tomt ut här då, men vi ska ju faktiskt flytta!

Ska också ringa till comhem och vattenfall och meddela att vi ska flytta och så ska jag göra en ny hemförsäkring. Vart har ni eran försäkring? Vi hade hos Folksam förut, men så som dem hanterade vårat "bil-ärende" (när den brann upp) så ska vi byta till Trygg Hansa.

Förresten så hade vi ännu en kass natt med Danilo. Han var vaken hur länge som helst igen. Bökade med flaskan och var inte nöjd med nånting. Till slut orkade jag inte mer och tog med mig han till vårat rum, men han bökade runt där också.... Hoppas Andres inte stördes av honom, stackarn gick upp vid 4.30 imorse...

Hur lång tid kan jag förvänta mig att det kommer att bli tuffa nätter om jag slutar med flaskan??
För med tjejerna gick det superbra ju, båda slutade helt själva. Nicole slutade ara för att hon inte gillade det i pulverform när vi tog med oss det till Tunisien, och det var aldrig nån problem, och inte med Vanessa heller.

Nä, nu ska jag ta tag i några ärenden!


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Jee,vihdoinkin pääsette muuttamaan!

Tosta pullosta vieroittaminen on niin yksilöllistä! Mutta onko teille tulossa joulupukki? Jospa pojat saisivat itse antaa kaikki pullot joulupukille. Ehkä kun siihen sitten liittyy jokin juttu niin saa asian sujumaan paremmin. Meillä vanhin tyttö teki niin ja ei yhtään itkua ollut pullosta. Ja yöt alkoivat sujumaan paremmin.

Mutta luulen että kun vaan aloitatte vierottamisen niin viikon sisällä pojat koisaa jo paremmin.

Tsemppiä pojille ja sulle!



2011-11-21 @ 14:28:09
Postat av: Helena

Vad kul att ni äntligen kan flytta in! :) Även om jag tycker tiden har flygit iväg sedan ni började rusta, så förstår jag att du/ni väntat på denna dag.

Ska bli riktigt kul att se bilderna sedan när du möblerat klart. :)

Angående att sluta med flaskorna så brukar man få räkna med att det normalt tar ca 2-3 dygn innan barnen förstår att det är nya vanor som gäller. Men självklart finns det barn som bara behöver en natt, och barn som strider mycket längre. Det som gäller är att man som förälder bestämt sig att nu är det detta som gäller, och inte ger upp när man står där mitt i natten med en väldigt arg unge. :)

Bäst vore ju om du hade nån som kunde finnas hos dig och hjälpa dig lite på natten, speciellt när det är två det gäller. Är väl kanske ingen höjdare för Andres att vara vaken om han ska upp o jobba sedan. Du kanske kunde "byta ut" Andres mot nån som kan sova hos dig när du tänker ta bort flaskorna....? Du får hjälp o han får sova så han orkar jobba.

Önskar dig iaf stort lycka till den dag du tänker ta strid om flaskorna.

Stor kram från Söderhamn

2011-11-21 @ 14:49:47
Postat av: Liz

Hej Satu,

antligen ska du fa svar pa din blogg istallet :) Vi flyttar nasta vecka, troligen 1. December, beroende pa vilken tid flyttlasset packas pa onsdagen. Packarna kommer mandag och tisdag och sen ska allt lastas in pa onsdagen. Vi flyttar ju ganska langt, sa vi kommer att behova kora i ca a3-4 dagar innan vi ar dar, vilket vi inte ser fram emot. Mina barn ar inte glada i bilen...:(



Det ar ganska olika angaende hur latt det ar att skaffa boende. Vill man kopa ett hus finns det oftast mycket att valja pa i olika prisklasser, men vi vill bara hyra, da vi inte ska stanna pa det stallet mer an kanske 3 ar och da vill vi inte sta dar med ett hus som vi kanske inte far salt sen..Att hyra ar svarare att hitta nagot fint och bra boende, man far kolla runt mycket..Vi vill helst bo pa basen, dar har dom jattefina stora hus, men tyvarr har dom for tillfallet inte nagot hus tillgangligt for oss, jag hoppas fortfarande att det blir ett ledigt tills vi kommer, men det ser inte ut sa. Vi kommer att bo pa hotell tills vi hittar boende, forhoppningsvis inte for lange. Att bo ur resvaska i flera veckor med barnen ar inte kul!!! Sen kommer ju julen ocksa och da vill man ju helst ha kommit i ordning.



Roligt att det gar sa fort framat med er renovering, maste kannas jatteskont att nu fa flytta in och allt ar klart istallet for att det ska finnas kvar en massa fix. Kul!



Angaende flaskorna och ha dom pa natterna, jag skulle gora ett helt bryt nu vid flytten. Nytt hus, nya rum, nya rutiner. Later kanske svart, men jag tror pa att kora allt eller inget..:) Och dom behover ju verkligen inte flaskorna for matens skull utan som du redan skrivit ar det ju mer en form av napp och da skulle jag helt enkelt ta bort flaskan. Kanske lagga in en napp i sangen, om dom vill ha det istallet. Dessutom ar det ju inte bra for tanderna att ligga och dricka i sangen..



Har har vi jobbigt med Benjamin och hans sovrutiner. Vill bara sova med oss sedan han var magsjuk och jag lat honom sova hos mig sa att jag skulle ha mer kontroll och inte ha honom ligga och krakas i somnen etc. Det ar ett himla tjafs och brak och gnall och skrik varje naptime och laggning. Men just nu ar jag inte sa hard da det ju iallafall kommer bli jobbigt pa hotell etc, men efter att vi flyttat in i nytt hus ar det hardkorning med rutiner och sova sjalv i egen sang igen som galler...

Lycka till med allt och med flytten!! Kram

Postat av: boosse

Det har ju gått jättefort, vad kul! Ska bli skoj och att få se hur ni kommer att få det! kram

2011-11-21 @ 22:49:17
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Äntligen! Vad härligt att allt kommer vara klart, så himla skönt för er att flytta till en nyrenoverad, stor och fin lägenhet, vilken julklapp till hela familjen :)

2011-11-22 @ 07:39:36
Postat av: Karolina Nordling

Va skönt det kommer bli att äntligen flytta. Synd att det är helgen jag är på mässa bara...

2011-11-22 @ 08:17:46
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback