ÖVERRASKNING! -Renovering Dag 12

Igårkväll släppte Andres en överraskning på mig

Kommer ni ihåg hur jag skrivit om att vi ska riva väggen mellan bastun och badrummet, men att vi skulle vänta tills efter jul/nyår med att göra det? (Andres skulle ju fixa det projektet själv)
Men igår sa han att han har fixat några som gör hela badrummet åt oss, och dom började där redan tidigt imorse!!!

Såååå sköööönt!!!!!!
Och vad dom fått gjort idag, det är helt otroligt!

Såhär såg badrummet ut innan:


.... Och bastun som låg vägg i vägg....


(Puua röjde bort bastun)


Och såhär ser det ut idag:

-Ingen WC, handfat eller badkar & INGET KAKEL!


Väggen mellan badrum och bastu är borta!


Se vad stort det är nu!
Puua har gipsat igen bastudörren och spacklat och slipat och allt som ska göras.
Där ska våran bubbelbad ligga sen...


Puua The Handyman


I Bessas rum håller grundfärgen på och torkar....


I grabbarnas rum är all tapet och färg borta nu, det är spacklat och slipat och behöver torka lite innan grunden ska på. När det är klart kan vi tapetsera och måla, jippiiieee!




Många undrar också om grabbarna verkligen är mogna att få egna rum?
-Jo, det tycker jag. Nu har vi egna rum till alla, då kan dom få det också. Alla behöver sitt eget space, vare sig man är tvilling eller inte. Och förhoppningsvis kommer dom att sova bättre också.
Puua har fixat till "hemliga ingången" mellan pojkarnas rum så att dom kan komma in till varandra när dom vill.
Jag har alltid haft den drömmen/ideén att ha ett hemligt gång mellan barnens rum och nu fick vi möjlighet till det, kommer att bli så spännande och roligt för dom!

I detta läge ser det inte ut som att vi flyttar denna vecka, vi vill ha allting (kanske inte badrummet då) klart innan vi flyttar in. Känns bäst så. Och vi har ju den här lägenhet till den 30.11.

Ser med spänning fram emot dessa dagar som följer, för då kommer man att se helheten i det hela! Snart kanske vi slipper de där hemska pappers mattorna som skyddar golven just nu...


Kommentarer
Postat av: erika

Va duktiga dom är!! Kommer bli jätte fint i badrummet. Vilken överraskning, helt underbart :-). Förstår att ud längtar efter att få flytta. Kommer bli perfekt! Just nu hade jag önskat att barnen hade varsit sovrum för dom stör varandra hela nätterna igenom... suck. Kram

2011-11-10 @ 06:58:38
Postat av: Karolina Nordling

Skönt att de går frammåt...:)

2011-11-10 @ 07:45:48
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

Vilken skillnad,mycket bättre med större badrum tycker jag med ..ler..



Håller med om detta med trappa som du skrev tidigare.

Jag har alltid velat ha 2 våningar och trappa men nu när man har det och flera små barn så blir jag galen,gillar det inte alls längre.

Jag vill ha enplans villa nu..hehe



Ha en jättebra dag



Mvh Camilla

2011-11-10 @ 09:49:34
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback