Mamma 0 - Danilo 1

God dag.
Gick inte alls som planerat igårnatt. Jag tänkte vara stenhård och låta honom vara ledsen, bara gå in till honom- utan att säga ett ord och bädda om honom om och om och OM igen!
Efter 2 timmar klarade jag inte av det längre.
06:03 gick jag till honom för sista gången, han ståd då upp i sängen och när jag ska lägga honom ner så tog han tag runt min hals och kramade mig så hårt och grät och sa: "Mammaaaaa" och så la han sitt huvud på min axel och försökte sova. Då gick mitt mamma hjärta sönder, under hela de här 2 timmarna hade jag kämpat med att inte ge upp, trots att jag hela tiden ville gå och bara ta upp han och krama honom och ta honom till vår säng...
Men nu brast det i mitt mamma hjärta. Inte kunde jag överge honom...
Så han kom till vår säng och höll mig hårt i handen och somnade.

Jag tycker att det är mysigt att ha barnen i sängen, men jag kan inte sova då.
Jag MÅSTE bara bli tuff när det gäller sovning!
Nu skrattar säkert Danilo och tänker att mamma ger ju ändå med sig? Daaah!

Näe, det här går inte. Som tur är vaknade inte Jonathan ändå, han sover hela nätterna. Fast han har ju också sina perioder. Vi måste bryta det här...
Jag borde inte ha gett upp... Men annars hade han somnat då när alla vaknar, och jag måste ändå hålla humöret uppe och fixa med de andra barnen + packa under dagen.

Näe, inga undan flykter nu Satu! Skärpning!

Nu sover grabbarna iaf, det skulle jag också vilja göra, men Vanessa sover inte längre på dagarna, så det är bara att gilla läget. Hon sitter här bredvid och tittar på Madicken. Både hon och Nicole älskar Astrid Lindgrens filmer, precis som jag, och just nu är favoriten Madicken och Alla vi barn i Bullerbyn. Dom kan titta på dom om och om igen om dom skulle få välja.
Nicole är på dagis nu, imorgon är det julkyrkan som vi ska till, om vi hittar barnvakt till pojkarna.
Jag och Vanessa är ju bjudna med. Och sen ska vi hem allihopa, ingen mer dagis för Nicole sen.

Andres gav mig en uppgift till idag- att ta ner alla lackhyllor så att dom kan ta med dom till lägenheten idag. Och så min egen uppgift idag- att packa ner allting som ska till förrådet och samla dem på ett och samma ställe. Tanken var att dom ska iväg till det nya förrådet redan idag, så det inte blir så mycket på lördag.
Jag har ju nästan allting klart till förrådet redan, men jag måste gå igenom förrådet här uppe, där Andres har sin garderob osv.

Och eftersom Micael flyttat hem till oss nu (Andres son) så ska jag ordna några byrålådor till honom i den nya lägenheten. Blir nog bra!
Undrar hur länge dom ska jobba idag...?

Nähep, dags att börja med mina uppdrag!
Ha en fin dag!


P.S Anna, du blev jätte fin i håret!!!!
(min svägerska har färgat håret mörkare, men jag har inte frågat om det är OK att jag lägger ut bilden, så jag avvaktar ;-))


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vem kan motstå dom när dom kramas så hårt ?!

Min stora kille smyger fortfarande in till mig på morgonen och sover dom sista timmarna med mig.

Leon och Leah är 16 månader.

Tyvärr ska dom börja på dagis i Januari, inget jag är överlycklig över.

Men som sagt pengarna styr och vi köpte ett radhus som vart dyrare än vad vi önskat.

Men jag ska plugga så förhoppningsvis så blir det inte så många timmar i veckan på dagis.

Hur länge ska du ha dina barn hemma?

Vad jobbar din man med som går upp så tidigt?

Min man jobbar som inne säljare på cramo i upplandsväsby så han åker kvart över fem varje morgon.

Det är strongt gjort att kliva upp så tidigt.

2011-11-23 @ 12:12:24
URL: http://frukack.blogspot.com
Postat av: mummu

Hej min lilla Satu.Vet du va? Danilo är inte så dum,han vet att du kommer,efter kanske 2 timmar eller så,så länge du går dit,men försök,, bara 2,3,4,veckor att inte gå till han,som jag sa,,han är inte dum,,så slutar han ,mamma kommer inte,ok,jag ska sova.Lätt va,Satu du eller dina syskon var inte heller så lätta.Allting går ,bara man har LITE tålamod.Jag älskar dig Satu,lycka till.

2011-11-23 @ 15:59:51
Postat av: Rockmom

I nåt skede måste man kanske ge upp nog.

Har du prövat med att ha en madrass bredvid hans säng och LÄGGA dig där bredvid honom?! Hålla handen och så. Låtsas sova, eller sova på riktigt.

Så gjorde jag med min äldsta son, eftersom min dåvarande man absolut inte kunde sova med ungarna i sängen. Vissa nätter sov jag halva natten bredvid honom, eftersom jag slocknade där, ibland somnade han om genast då jag la mig ner och så kunde jag smyga tillbaka. Funkade för oss iallafall!!

Och då har man ingen som sparkar och klänger på en, och kan sova ganska bra själv.

Och han är ju snart 20 år nu, och nog slutade han ropa på mig i nåt skede :)

2011-11-23 @ 19:21:51
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Karolina Nordling

Stackaren de e inte lätt men de kommer..

2011-11-23 @ 22:32:16
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback