Kallt och mörkt

Igår gick vi ut på förmiddagen istället för omväxlingens skull.
Annars brukar vi vara hemma på förmiddan, för då har vi så mycket annat att göra, och vips så är det lunch och vilo-dags. Vi har lärt oss att om vi hittar på grejer på förmiddagarna så brukar grabbarna alltid somna i vagen, och så sover dom ca. 10 minuter och vägrar somna om när vi kommer hem. 10 minuter på en hel dag är för tok för lite för två små bustroll att sova tycker jag!
Men igår var vi bara runt krokarna.

Vi gick på promenad i skogen...


Ungarna utforskade allting, vi hittade t om Röllis koja!
Grabbarna smet såklart iväg en efter en och ramlade bland stenar och rötter också flera gånger. Jag beundrar deras tålamod. Dom ramlade gång på gång, men dom bara reste på sig med god min och fortsatte färden.

Sen gick vi till gården bredvid oss, där har dom inhägnad lekplats. En väldigt liten med "bara" sandlåda och lekhus, men det var jätte bra ändå. Jag kunde sitta och "äta" tårta och pizza som tjejerna bakade av sand utan att springa efter grabbarna hela tiden. Dom sysslade med sitt och jag behövde inte oroa mig för att dom skulle försvinna.


När vi skulle gå så råkade Danilo få syn på den här kvasten... såklart skulle han sopa först lite innan han gick.


När vi kom in så var det bara att slänga allas byxor, grabbarnas vantar och jackor i tvättmaskinen- för som sagt- dom ramlade flera gånger i skogen, så dom var jätte smutsiga. Och kallt var det också!!
Börjar det kanske bli dags att sätta på barnen vinteroveroller? Fast det var ju "bara" 5-7 grader ute...

Efter lunch och grabbarnas vila fikade vi med pepparkakor och mjölk. Finns det något godare? Annas pepparkakor är bäst!



Va mörkt det blir snabbt nu på dagarna... Vid 4 är det kolsvart ute!
Då är det ju såklart extra mysigt att tända en massa ljus hemma. Jag älskar den rogivande mysfaktorn ljus ger.

Nu r det tisdag. Nicole är åter på dagis, grabbarna sover och Vanessa myser på soffan och tittar på Madicken. Andres jobbar.

Jag har inte skrivit så mycket om lägenheten och renoveringen på sistone.
Det är bara för att det inte vart nån städning i söndags, det blev ändrade planer, och så har jag inte varit där och kikat heller. Men dom jobbar på där för fullt för att få iordning på allt som ska göras- och det är MYCKET!
Nicoles, Vanessas och vårat sovrum är helt färdiga.

Vi får se när allting är helt klart. Skulle vara skönt att ha badrummet klart också innan vi flyttar, för dom har sina verktyg och maskiner överallt. Det kan iaf inte dröja mer än till slutet på denna månad, för då måste vi ge nycklarna till de nya hyresgästerna som flyttar hit. Det känns helt OK! Bara det är klart och fint sen ;)

Ojdå, klockan är redan 13.00... snart måste vi traska iväg till dagis och hämta hem våran docka.
Grabbarna får en halvtimme till att sova, för vi ska hämta Nukke 14.00 istället för 13.30, jag hoppas att det gått bra för henne.


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback