Julkyrkan

Imorse gick vi iväg till julkyrkan där vi mötte upp Nicoles avdelning.
Vi sjöng julsånger och så läste prästen en saga för barnen, mer sånger och så tände dom 1:a adventsljuset. (redan!) När vi gick fick barnen pepparkakor.
Tänkte på Minna när vi satt i kyrkan.
Och julen såklart.
Mindre kul att komma ut när regnet öste ner! Vart är snön!??

Vanessa, Nicole, Dewin och kompisar i kyrkan


1:a adventsljuset tänds...


När det skulle sjungas "Blinka lilla stjärna" där på både finska och svenska sjöng varendra unge med. Det har blivit tjejernas favvo låt, dom sjunger den hela dagarna!


Mina finaste jul tjejer



Jonathan har vaknat redan, Danilo bökade runt i sängen, men han somnade till slut... Nicole tittar på post som vi fick, och Vanessa somnade på soffan.
Värsta livet här innan läggdags. Blir tokig...

Jonathan somnade som en stock direkt, Danilo höll på och somna, men så gnällde flickorna en trappa upp, så han blev störd av det och började gnälla, jag gick upp till flickorna och bad dem vara tysta, och då skrek dom ännu mer, och Danilo blev alltmer högljudd där nere. Ond cirkel. Jag kämpade med att hålla tårarna inne, jag känner mig helt finito. Såklart vaknade Jonathan efter ett tag pga. det här...

Jag hatar när tjejerna inte lyssnar på mig. "Aaaaj, Bessa slog mig!" "Hon sa dumma till mig"" osv, och så börjar värsta dramat.
Men jag vet att allting blir bättre snart... måste bara hålla ut.
Dagar som denna önskar jag att jag hade Andres här vid min sida...

Nu vaknade Danilo också, gotta go!

P.S Har ni några julkänslor ännu??


Kommentarer
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

Det är inte konstigt att du är slut, mitt i flytt och allt!

Men jag vet hur det är... vissa dagar blir man TOKIG. Man tjatar och tjatar och tjatar, ajjar på allt och dom lyssnar inte alls. Oliver har börjat SKRATTA när jag säger till honom... hur roligt är det? Ibland vill man sätta sig ner och gråta. Jag kan längta så efter helgen när vi är båda hemma, så man får lite avlastning i fighterna.

2011-11-24 @ 14:00:03
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Karolina Nordling

Stackaren de blir snart bättre. Nope inga julkänslor alls än...

2011-11-24 @ 14:13:26
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback