Jul på Dagis, Overoller och Julklappar

Igår fyllde jag i lapparna om Nicoles julledighet från dagis.
Under jullovet så går alla barn som går på dagis över till förskolan Kastanjen (där Nicole gick först) så alla andra hålls stängda. Men Nicole ska ha ett långt jullov, hon går sin sista dag på torsdag 15 december och är tillbaka 10 januari. Måste bara komma ihåg att ta med lappen till dagis när det är dags för hämtning..

Dom planerar julfesten nu också, det blir den 4:e december. Man har fått skriva in hur många från familjen som kommer och vad man ska ha med sig. Tänk att julen börjar närma sig med stormsteg!
Nästa torsdag ska hela avdelningen till julkyrkan! Jag och Vanessa ska följa med :) Ska bli jätte mysigt!

Hur gör era dagis på julen? Ordnas det någon julfest? Måste ni byta dagis under lovet?

Har ni tagit fram vinteroverollerna ännu?
Det har inte vi, men det kanske är dags? Vissa dagar är det jätte kallt ute. Men samtidigt undrar jag då hur dom ska hålla sig varma när en massa minusgrader kommer?

Har ni börjat handla julklappar?
Inte vi, fast vi säger varje år att vi ska börja tidigt, men det blir som vi gjort i alla år, vi gör det under december månad.
Barnen (eller jag) har börjat skriva en lista till Jultomten iaf där det står vad dom önskar sig.
Alltid en bra början så man slipper springa runt och undra vad man ska köpa!
Vad ska ni köpa till era barn?

Hehehe, många frågor till er


Kommentarer
Postat av: Hannah

Vårat dagis stänger inte, men de kanske slår ihop avdelningarna om det kommer få barn, antar jag.



Jag har oxå funderat på overallerna. När börjar man med dem? Vill ju inte att overallen ska kännas kall sen när det blir riktigt vinterkallt. Man kanske får börja med overallen snart om de ska vara ute på morgonen, och bara ha tunna kläder under. Eller nåt. Svårt det där. Fast dagis säger väl till när barnen är kalla när de kommer in och då behöver varmare kläder?



Jag säger oxå varje år att julklapparna ska köpas i god tid, men än så länge har jag inte börjat. Bara skriva listor, men inget mer. :)

2011-11-16 @ 14:37:45
Postat av: Taru

Hej! Åh jag är också sent ute med julklapparna... Inte hunnit köpa en enda , det blir säkert sista minuten :-) mina tjejer ska ha jullov åtminstonde 1 och en halv... Kan jag mer så får dom vara hemma då med.. Men tänker inte lämna dom på Kastanjen. Skönt att Nicole får en långt o härligt lov.. Myyys! Vinter kläder har vi alla redan :-) Tycker de är så jäkla kalt nu o tjejerna som är ute så mkt på dagis o redan varit sjuka så mycket måste ha varmt.... Allt bra med er annars? Kram

2011-11-16 @ 16:06:41
Postat av: Eva

Ingen julfest alls för att man ska vara "neutral" tror jag för alla religioner. Luciatåg har de då kan man som förälder stanna kvar på en kopp kaffe, pepparkaka och ha julmys. Desirée ska också få långledigt från förskolan för sedan ska Théo också börja på förskolan i Januari...MAMMA MIA =) Jag har sökt till en utbildning och får hoppas jag kommer in.



Desirée har på sig sin overall på morgonen för det är minusgrader och jättekallt. Men sen har hon också överdragsbyxor och jacka som hon ibland har. Det är tyvärr dax för de kalla tiderna.



Julklappar ska jag börja köpa nu den 26 November då jag åker till Gekås, Ullared. Desirée ska få ett dockhus och Théo ett jätte garage + massa annat därifrån =)



Följer med spänning med i eran renovering och hoppas ni snart får flytta in i erat nya hem.



Kramiz

2011-11-16 @ 19:20:46
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Vårt dagis slår också ihop sig med några andra under jul/nyår, men förhoppningsvis kan han vara ledig, bara jag får min ledighet beviljad på jobbet :)

Vinteroverallen får vänta tills senare(kanske tills snön kommer, om den kommer förstås...)Just nu har han täckbyxor med hängslen och täckjacka, jag tänker att sen när det blir minusgrader tar jag fler lager under, har bla. köpt ullunderställ på PoP som han får börja använda när det blir riktigt kallt. Lager på lager är ju det bästa i kylan!

Julklappar har jag inte handlat några, främst för att jag har så himla dåligt med pengar, vet inte hur jag ska ha råd näsa månad heller... Men det är klart han ska få klappar, sonen är två år och jag har har tänkt köpa Duplo för det gillar han så mycket och kanske lite mer delar till hans Briotågbana som han fick förra julen. Sen älskar han små figurer, typ plastdjur och gubbar så det vet jag att han skulle bli glad för!

Vad står på era barns lista till tomten?

Kram

2011-11-16 @ 21:25:55
Postat av: sandra

Ja det är jätte mysigt att titta tillbaka på bilder, man glömmer ju så fort.



Ja vill vill ha fler barn, men inte än. Liam och Elliot har ju varandra, jag vill njuta av bara dom ett tag till så när dom är 3 -4 år kanske ;) Jag hinner, men innan jag är 30 i alla fall. 5 år kvar :)



Jag har köpt duplo lego och resväskor till gossarna. Tror att dom gillar att leka med väskorna, stoppa ner saker i dom och bära runt. Vi ska köpa något mer, kanske snowracer eller ngt liknande. Vet inte vad än bara.



Vad ska ni köpa :)?



Kram!

2011-11-16 @ 23:08:07
URL: http://www.viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Helena

Håller med dig helt om det med overaller nu...börjat man med sånt för tidigt, vad ska man ha på sig på vintern? dubbla overaller? :) Sägs ju att man ska frysa in vintern för att klara kylan bättre och det tror jag stämmer bra.

Ett par långkalsonger/strumpbyxor under joggingbyxor el fodrade byxor och en tjocktröja under en höstjacka räcker ganska länge. Men om det blåser mycket och man ska vara ute en längre stund kan man ju ha overall nu på de mindre barnen, men då behöver man ju inte ha så mycket under ist...

Blev lite långt svar, som vanligt. :) Är urdålig på att skriva korta svar.

Och julklappar..... suck min dotter vill ha en egen häst, en skoter, en hund och att vi flyttar till en bondgård... själv skulle jag behöva få några miljoner i julklapp känns det som.:)

Önskar sig era tjejer nå speciellt?

Kram från Söderhamn

2011-11-16 @ 23:43:55
Postat av: emma g

Ser ut att bli fint i nya lyan! :)

Skönt ni får större =)



Ni får börja spara till att bygga eget hus sen :)



Fast så länge man tak på huvudet ska man va nöjd!



Jobba ni med annars ??

2011-11-17 @ 08:02:14
Postat av: TÄVLING PÅGÅR - Mamma Till Vincent&Linus

jag är färdig med alla julklappar till barnen här hemma =) och här har barnen overaller på sig om inte de så är de vinter jackan och täck byxorna på för de är kallt som sjutton här nu

2011-11-17 @ 08:54:29
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Anna Köhler

vi har haft vinterkläder sen september för vi har haft jättekallt sen dess o idag snöade det

Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback