♥ Busungarna Gonzalez

Jag lovade ju för några dagar sen att lägga in bilder på allt bus som de här busungarna hittar på dagligen. Jag kan lova att det blev många! Och mååånga som jag inte ens hann fota, men här kommer några iaf...


Tjejerna i sina nya one-piece
- Nicole på väg till dagis-


..... Grabbarna klättrar på stolen och därifrån vidare till bordet där dom bråkar med ljusen som står där....
- 9192746464643920 x 10 gånger om dan!


......Och så klättrar dom på soffan och ner till blomman med alla lecakulor och dekostenarna och sen är stenarna precis överallt...
(Nu har jag tagit bort alla stenar från blomman!)


Jag kommer inte ihåg vad hon hittade på för bus här, men skyldig ser hon ut!?


Vanessa och Jonathan bråkar och retas med varandra hela tiden. Dom är alltid i luren på varandra.
Jonathan är så kaxig också, för när Bessa surar och skriker så ska han gå och klappa till henne, och då blir det såklrt ännu mera livat....


Det är också roligt att klättra upp på fönsterbrädan och försöka öppna fönstrarna...


Sen kom Mummu på besök, och efter ett tag blev det himlans tyst från Bessas sida. Jag gick in i köket och mötte denna syn:


Hon är inte dum inte, hon har dragit dit en stol och klättrar upp till våran godis skåp. Såhär sur var hon när jag sa åt henne:


Såfort man vänder bort blicken en sekund så gör dom något dom vet att dom inte får göra...
Att ta ut alla blöjor och alla våtservetter är också alltid lika kul...


Och den populära datorn.... suck, suck suck. Den får aldrig vara ifred. Jag har lagt silvertejp t om på själva dator delen, för dom trycker på nån knapp, så slocknar dator hela tiden och är jätte svår att starta om, men den tejpen har Besoliina ryckt bort på något vis... som i alla andra skåp jag lagt det på....


Jonathan har klättrat upp på Vanessas hylla...


Böööö!!!


(spana in brorsan i hyllan igen!)


Ja, ni ser att jag har tom fått lägga skohornet mellan lådorna så att dom inte är där och ryker ner allt, men nu har dom kommit på hur man kan ta sig upp och ta något från diskbänken....


Lådan i databordet.. (den hade också en silvertejp en gång i tiden, som Bessa ryckt bort) Det är sååå roligt att ta ut alla pennor och viktiga papper så dom är överallt, och sen är det så kul att rita med pennorna man hittar där, överallt fast inte på papper.


Vi hade IKEA-lås på skåpen, men den gick sönder. Nu är dom där och tror sig kunna gömma sig stående i skåpet, och så kommer den andre och slår igen dörren... you get the picture?
(som tur är har jag redan tömt de flesta skåpen)


Danilo och dammsugare. Herregud!
Jag vet inte hur, men hur tyst jag än tar fram dammsugaren så är han vips där och ska städa innan jag ens fått i kontakten, vareviga gång! han älksra att städa, han hittar städgrejer precis vart vi än går och vill städa. Mammas duktiga pojke. Men så står han också och bråkar med dammsugaren hela tiden för att den inte följer honom dit han ska. Han får världens utbrott över sånt!


Och såklart är Jonathan och Vanessa i farten igen.... Båda SPARKAS!


.... Jonathan klättrar upp på vagnen och sätter sig... och drar ner alla jackor ovanför honom...


Medans Danilo har öppnat papperskorgen och tagit ut en tom saftflaska som han suger ur...


Vanessa har på något vis hittat dvd-fodralen...


Och Jonathan har tagit tejpen som Bessa lekt med... hela rullen utdragen i en enda stor boll.


Senare på dagen hittade Danilos pappas cigarett paket som han smulade sönder....


Rita lite på benen är snyggare än på papper...


Och så har han hittat städgrejer igen...


Och Vanessa får utbrott över ett klistermärke som inte längre sätter sig fast....


Danilo & Nicole



Jah. Och som sagt- det där var bara några av bilderna på allt bus dom hittar på. Och då var inte ens Nicole hemma.
Fast hon brukar faktiskt inte hitta på såå mycket bus. Thank God!


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Aika tutun näköistä touhua :)

Joskus sitä vaan nauraa kaikelle touhulle mutta aarghh jos itse on väsynyt tai pitäisi tehdä jotain niin kyllä hermoja koetellaan.

Ihanat nuo tyttöjen puvut. Ostin meidän pojille Lindexistä siniset ja Julekselle kappahlista. Toiselle tytölle löysin samanlaisenkuin teidän tytöillä mutta mustavalkoisen.

Sitten ostin isänpäivä lahjaksi miehelleni myös..... Hauskan näköistä kun mun mies on iso kuin faan... Varsinkin yläkroppa...



Hei,ihanaa kohta te pääsette muuttamaan.... Tosi mahtavalla vauhdilla ootte saanut kaikkea tehtyä. Ihanat huoneetkin lapset tulee saamaan. Teillä tytöt varmaan jo odottaa innolla uusia huoneita. Ja ihanaa että saatte viettää joulun uudessa ihanassa kodissa :)

Oletteko menossa hautajaisiin Suomeen?



Meillä muksut TAAS kipeinä,koko yö ollaan itketty ja huudettu. Blääh,milloin nää nuhat loppuu... Nyt jopa tytötkin kipeinä ja mun mies. Mä onnex aina säästyn näiltä taudeilta...

Se olisikin katastroofin alku jos mä makaisin kipeenä... Nytkinpitäis tehdä nopeasti ruoka ja sitten lähteä viemään vanhin tyttö teatteritaiteen opetukseen... Puuuh...

Mutta onnex sun blogi ja jutut aina piristää mun päivää....

2011-11-14 @ 14:03:33
Postat av: Anna Köhler

Herregud hehehe hur hinner dem små med? våra två är likadana hemma här :)

2011-11-14 @ 14:14:47
URL: http://mittglutenfrialiv.blogg.se/
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

HAHAHAHAHAHAHA..

Förlåt men guud vad jag har skrattat..

Såå skönt att se att inte bara jag har det så här..

Man kan ju bli smått galen vissa dagar..ler..

Härligt att du delar med dig..



Mvh Camilla

2011-11-14 @ 15:07:52
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Karolina Nordling

Hahahaha.... Ymmärrän että tarvit paussin välillä...:) pusu beso

2011-11-14 @ 15:58:30
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sofia

Hahaha vilka busungar du har :-)

2011-11-14 @ 16:03:33
URL: http://sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: boosse

haha ursäkta att jag skrattar, förstå hur tufft det måste vara för dig, att du klarar av det!!! Men de är ju så söta de små sockergrynen så man kan ju inget annat än att skratta :)

2011-11-14 @ 16:17:48
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

Hahahaha, ja, det går i ett när man har småbarn, det är säkert!

2011-11-14 @ 16:50:23
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Isaks mamma

Händerna fulla ser jag hihi! Alltså gud va barn är påhittiga, leker med ALLT annat än sina leksaker helst. Undrar varför man lägger så mycket pengar på leksaker och grejer egentligen ;)

Väldigt söta barn ni har måste jag säga!

2011-11-14 @ 18:33:04
Postat av: mummu

Man ska ju undersöka allt,,,eller,,, hih...hih.

2011-11-14 @ 19:07:26
Postat av: Tanna

Oj det blir massa bus om dagen ;)

2011-11-14 @ 20:25:00
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilka fina dressar tjejerna har, våra får såna av tomten =)



Tjejerna kommer börja i höst när Neo börjar första klass så dom kommer vara 2½ år.jag hade kunnat vara hemma tills dom är 3 men då blir det mitt i vårterminen och det är svårare att få den plats man har som första val då.Jag vill så gärna få samma dagis som Neo gick på, det ligger precis bredvid skola/fritids.Så jag ska söka till 1 augusti och sen justera datumet.Inte klokt att tiden gått så fort... =( Inga bebisar vi har längre =)



Så kul det är att följa eran renovering, blir sååå fint =) Så kul för er också att ni äntligen fick det perfekta hemmet =)

2011-11-14 @ 22:46:09
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Lotta

Oj oj, här har vi haft brödkniven liggande framme och pappas starka värktabletter på köksbordet.Det enda vi låste in var videon när de 2 stora var små eftersom de ville titta på sina kasettband, det fungerar inget bra. Men det var bara tills den äldsta var 4 år och efter det har vi haft allt framme och uppe. Antagligen har vi haft tur efter vad jag läst bland dina kommentarer, men jag hade blivit vansing om mina hade gjort så när de kommit upp över 2 års åldern. Men det är jag det. Jag har haft mina barn hemma mycket och aldrig dagis vid småsyskon om det inte var 4-5årsverksamhet. Likaså när jag jobbade ungefär 25 timmar i veckan + alla lov lediga.

2011-11-14 @ 23:40:51
Postat av: Helena

Vilka härliga påhittiga små skönheter du/ni har. :)

Och vad fina tjejerna blev i sina one-piecear...

Stor "orka med allt bus"-kram från Söderhamn

2011-11-15 @ 00:14:09
Postat av: Shabnam

OMG! Tack Satu för att du delar med dig :) jag tror att jag får nöja mig med att vi gosar med era barn! Robin får suga för mig ett bra tag innan han får något syskon :) !!!

2011-11-15 @ 00:16:00
Postat av: cissi

Underbart! Så söta och påhittiga :-)

2011-11-15 @ 12:33:57
Postat av: Hannah

Säger bara OJ, vad de hittar på bus. mina har inte kommit på att de kan flytta på stolarna i köket och klättra på dem. Men de har ju inga äldre syskon att lära av. :)

2011-11-15 @ 12:37:19
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback