Fixar på hemmaplan

Hello torsdag!

Jahop.
Nicole är på dagis, jag och Vanessa lämnade henne imorse samtidigt som jag gav våra lägenhetsnycklar till Puua- han skulle dit och jobba, sa han.
Nu har vi ätit lunch, dammsugit alla hundratals riskorn som låg överallt efter grabbarna som fick äta själva...
Jag brukar göra så att jag matar dom, sen när dom inte vill ha mer mat så får dom äta själva, och då helt plötsligt orkar dom hur mycket som helst igen. Dom är faktiskt rätt så duktiga på att äta själva nu.

Idag har jag fixat och donat här hemma, ringt till våran nya bostadförening och bett dom om hjälp med att ta bort elementrör i badrummet, samt frågat hur porttelefonen fungerar?
Jag tycker att det är konstigt att man inte kommer in i porten med en nyckel?
Nänä, det är bara brickan man kommer in med, eller den där porttelefonen som är helt nytt för mig.
Mummu, Anna & Karo och gänget har ju kod man ska slå in för att komma in.
Men jag blev lite klokare nu ändå, porttelefonen blir kopplad till min mobil, sen kan folk stå där nere och trycka på numret som står nere vid porten, och vips så ringer det i min mobil. Undrar om man kan trycka på nån knapp där som gör att jag kan öppna porten uppifrån? Hmm..

Jag har också duschat av våran stora plastblomma som stod här i vardagsrummet.
Grabbarna har upptäckt att dom kan klättra upp på soffan och ner där blomman är och leka med alla lekakulor och stenar... Mindre kul, så idag slängde jag faktiskt iväg alla stenar som var där som dekoration.
Mindre dom kan stöka ner. Fast då hittar dom väl något annat.....?
Jäklar vad mycket damm det var på blomman! Den behövde verkligen en dusch...
Jag har inga "gröna fingrar" så för mig passar det perfekt med plastblommor. Älskar såna, speciellt de stora verklighetstrogna... Hahaha...

Jag kom på att jag måste ringa till både Viking Line och Silja Line också och kolla med priserna till Finland, om vi skulle åka på Minnas urnsätning. Skulle så gärna vilja vara där. Men vi får se om det går, priserna är skyhöga när man åker på helgerna, speciellt kvällsbåtarna..

Jajuste! Idag har jag fotat allt bus som barnen gjort. Bara denna eftermiddag har jag tagit en massa bilder, och dagen är ju lång...
Bilderna dyker säkert upp imorgon.

Idag ska vi nog till lägenheten också, måste ju iaf kika på hur långt dom kommit med badrummet nu, för dom jobbade på i rasande fart. Hoppas hoppas att spacklet och grunden har torkat så vi kan börja med nästa etapp.
Men vi får se. Jag vill vara med barnen idag också, leka ute eller något annat skoj, för det känns som att det har vart så mycket annat också att jag inte vart ute och lekt med dem alls. Jag saknar Nicole... Knappt jag sett henne de senaste dagarna. Skönt att hon (och Mummu) har sommarlov nu också, fram till tisdag.
Mummu skulle hämta dockan från dagis idag, så när grabbarna vaknat ska vi traska över dit med lite mellis-fika och sen tänkte jag att vi ska leka på parken.

Jag tycker förresten att Danilos gudmor Anna får börja ta med honom till hennes jobb, för han trivs ju inte hos någon annan, hahha...
Vad tycker du, Anna?
Eller kanske följa med morbror Stefu och "ragga" på brudar i affärer?


Jag ser verkligen fram emot Robinsson finalen som kommer ikväll, brukar ni kolla?
Vem tror ni vinner?
Jag hejar faktikt på Sigge, Mats & Hanna! (i den ordningen också)

Nu ska jag hinka i mig en kopp kaffe till!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, ja dom är så roliga :)



Vi mår bara bra. Själv då?

Skönt att ni fått börja med renovering :) Blir så fint!

2011-11-10 @ 13:35:09
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: TÄVLING PÅGÅR - Mamma Till Vincent&Linus

du har fått en award på min blogg =)

2011-11-10 @ 17:38:12
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Niikki

Ja är himla nyfiken utav mig :P Så jag bara måste fråga.. Nu när tvillingarna är över 1 år borde du inte börja jobba eller hur gör ni för att få inkomsten att gå ihop. Jag hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar detta. Är bara så himla nyfiken för jag själv hade gärna varit hemma med barnen under deras uppväxt.

2011-11-10 @ 23:16:29
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback