Valborg & Superior Challenge

I lördags var det Valborgmässoafton och såklart gick vi till brasan eftersom Nicole och Bessa pratat så länge om det efter att ha sett Madicken filmerna..
Vi klädde på oss varma kläder, ni vet ju hur det brukar vara i Valborg- och det var inget undantag denna år heller- ISKALLT! Det var hur mycket folk som helt som hade samlats för att se på brasan. När dom tände den så var det katastrof. Folk flydde undan den enorma mängd svart rök som kom ur och stora pappers (?) bitar flög runt i luften och attackerade folk.. Vi var inte där länge alls, det var visst inte så roligt som Nicole hade hoppats på.
"Pappa, det var inte roligt!" sa hon hela vägen hem.

Vanessa fick låna kusin Dewins vagn en stund

Här står några av vårt "gäng" och väntar på att brasan ska tändas

Mina hjärtan- Nicole & Pappa

Min syster Karo med lilla snyggingen Dewin

Vanessa hos Anna, Sebastian med min bror Stefu

Nicole och Pappa tittar på brasan

Felicia & Emma


Vid våran port väntade Mummu, hon skulle vara hemma med barnen när vi skulle åka till HOVET och gå och kolla på Diegos match. Han gick huvudmatchen på Superrior challenge galan.
Jag plockade fram lite myspys till Mummu och tjejerna och så åkte vi. Jätte mysigt att komma iväög och göra något, bara Andres och jag. När vi kom fram så satte vi oss bredvid en jätte nervös blivande fru till Diego- Shabnam.
Matchen sattes igång och publiken hejade på Diego. Jag skrek mig hes också, men sånt hör väl till, det var ju trots allt jätte bra stämning!
Han gick alltså huvudmatchen och fightades med en kille från Brasilien som var nuvarande mästaren.
Tyvärr så förlorade Diego  men han gjorde en grymt bra match iaf!
Det kommer fler matcher och möjligheter.

Fina Shabnam


Jag satt där och funderade hur olikt det här livet egentligen är från mitt. Jag har 4 små underbara barn där hemma som ligger och sover i lugn och ro, och här sitter jag med stäming som höjer taket och entusiastiskt pubilk som jublar. Helt olika världar. Det var jätte kul att vara där och kolla, en häftig upplevelse.
Tack att vi fick komma!

Stefu och Anna tänkte också följa med, men sen fick dem annat för sig. Vad var det det var, Stefu??

Och sist med inte minst- TACK till min kära Mamma som ställde upp och tog hand om våra Ögonstenar!
Dom var så stolta och glada att få visa oss sina nymålade tånaglar när dem vaknade

Hur firade ni Valborg?
Var Ni och tittade på brasan?


Kommentarer
Postat av: Karolina nordling

Hörde att de var en bra match! Hade gärna vart med om inte barnen var hemma..

2011-05-02 @ 23:02:41
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback