Gårdagen- Söndag.

Igår- precis som idag var vädret helt underbart. Vi gick till Mummu tidigt på morgonen och kom hem sent. Vi var ute hela dagen lång, och det var sååå skönt! Jag älskar att vara ute i solen, och barnen trivs så himla bra.
Vad är skönare än att få vara ute och leka när vädret är så bra som det har varit?
Vi tog med oss allt vi behöver under en hel dag ute, och så var vi bara.

Bessa är redo för att dra till Mummu & Puua!

På morgon kvisten var det fortfarande liiite kallt, så vi hade på oss luvtröjorna tills vi kom fram. Bilden är tagen framifrån ;)

Och utsikten från mitt håll


När vi kom fram så var min bror Toni redan där och tog en fika.
Här är Danilo med morbror Toni

Eftersom Nicole och Vanessa har tjatat om Emma och Felicia hela helgen så kom Stefu, Anna, Emma & Sebastian förbi Mummu innan det var dags för Emmas handbolls samling. Dom hade turneringar hela helgen i Nacka.
Morbror Stefu med Jonathan

Mummu läser en bok för Bessa

Danilo gosar med sin fina Gudmor Anna

När alla hade gått förutom vi så gick vi ut och lekte. Andres och Puua var och "fiskade"...

När storfiskarna hade kommit hem så var det dags att grilla!Supergott med kött, kyckling, korv, ris... 

Bessa Bus på promenad med serverings vagnen...

En gosig Jonathan och jag

Grillmästaren!

Efter maten bjöds det på glass!

Jag och Andres spelade badminton i ca 30 minuter och jag sprang som en tok! Gissa om jag har träningsvärk i armarna nu också... Snacka om otränad?
Sen var det såklart Nicoles tur att spela med sin pappa. "Jaaa! Jag gjorde det!" ropade hon hela tiden.

Pappa, Nicole och Bessa fixade ett eget kiosk under rutchkanan där tjejerna sålde hamburgare, spagetti och glass (av pinnar, kottar och gräs)

Jarmo kom med Max och Nea på besök också. Nea eller- NEJA som  Bessa kallade henne för orkade inte riktigt med Bessa som ville krama henne hela tiden...
men sen gick hon och "lekte" med Max istället och försökte envist stoppa nappen i hans mun.

När dagen började gå mot sitt slut så kom Felicia och Emma för att visa sin BRONS-medalj till oss.
Dom vann 6 av 7 matcher! GRATTIS tjejer! Jag är sååå stolt över er!
Dewin & Nicole

Spana in tuffingen Dewin framför brudarna!

Våran tjej-liga

Anna & Jonathan


Sen var det dags att knalla hemåt och bada. Vägen hem var inte så himla rolig. Jag hade ju glömt stå-brädan hemma, och Nicole var rätt så trött efter en lång dag full med spring. Danilo, Jonathan och Vanessa satt i vagnen och Nicole skulle alltså gå. Dumma mamma som glömde ståbrädan! Hon gick till Mummu utan problem, men hon är ändå liten och jag kan inte förvänta att hon ska orka gå hem efter dagens slut. OK, så ville hon hålla mig i handen, men det gick inte alls bra, för jag kunde inte styra hela vagnen med en hand hela vägen, för jag var tvungen att spänna och så åkte vagnen ändå vart den ville, och då var det ju liv över det... Stackaren... Jag ringde Andres som var hemma och tittade på fotboll, men han sa att han inte kan komma...
När vi kom ut från tunneln, precis nedanför mördarbacken så dök hanändå upp. Då hade jag precis bytt plats med Vanessa och Nicole så att hon också fick vila sina ben. Och då blev det förståss liv på Vanessa...

Vi tog ett bad allihopa och sen fick dem leka lite i lugn och ro innan det var läggdags. Vanessa somnade ganska snabbt eftersom hon hade skippat middagsluren. Hon var fullt upptagen av annat. Men Nicole måste ha varit övertrött eftersom hon låg vaken en stund innan hon äntligen somnade.

Jag var helt sänkt jag också och somnade vid 21.40... Alltså missade jag vem som åkte ut från Big Brother.
Men mitt hjärta spelade in det åt mig och såklart fick jag höra vem som åkte ut ändå.

Jag undrar vad det är med Nicole... Hon har drömt mardrömmar 2 nätter i rad nu... Hoppas att hon kan sova bättre inatt. (Och jag)

(Fortsättningen på idag- måndag fortsätter alldeles strax)


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback