FREDAG

Ännu en fredag är här. Jag förstår inte riktigt vart alla dagarna tar vägen? Det är ju fredag var och varannan dag?
Idag har jag varit i Handen med barnen och träffat Mummu en snabbis innan vi promenerade hem igen. Thanks god att vi har en sido-vagn på vagnen så att de 3 minsta hade en sittplats. Sen fick jag hålla Nicole i handen medans vi gick och styra med en hand, och sen uppför mördarbacken också... Dagens träningspass är avklarad.

Vädret? Njaa, det är nog på väg åt rätt håll iaf. Himlen är strålande blå, men det blåser så jäkla kallt!

Vad ska ni hitta på denna helg?
Nä nu ska jag passa på att ligga på soffan en stund och njuta av tystnaden!

Skickar in några bilder från dagarna som gått!

Vanessa och Jonathan leker

Emma & Felicia leker "Mamma-Pappa-Barn" med bustrollen

Tjejerna kollar efter Ekorren ute på träden

När barnen satt såhär så sa Nicole: "Mamma, ta ett kort på oss!" Linslusen!

En trött och sliten mamma med sin Docka

Gänget

Igår gick vi till en rolig lekplats bredvid Mummu & Puua. Den var jätte rolig, fanns t om 2 baby-gungor så att båda grabbarna kunde gunga samtidigt.

Efteråt gick vi till Mummu och Puua för en fika med hemmagjorda muffins! Tack Mamma!
Dom smulade ner ganska mycket, så det var bara att ta och städa! ;)

Min lilla sötnos!

Och lilla tuffingen

Nicole pott-tränar sin lilla syster...


Ha en bra dag allihopa!
Take care!/Satu

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilka fina bilder på barnen! Det är så roligt att läsa vad som händer i ert liv, man hinner ju inte ses så ofta.

I helgen har vi äntligen ingenting planerat, sååå skönt! Jag var borta förra helgen, åkte till mina föräldrars sommarstuga utanför Gävle med barnen och min 91-åriga mormor. Det var supermysigt! Vi spelade kort, var ute på tomten och "städade", barnen snickrade och kastade stenar vid vårt badställe. På kvällen drack mormor och jag lite vin och åt ost och kex. Pratade om hennes barndom och allt mellan himmel och jord. Hade verkligen en superbra helg.

Ikväll blir det nog hockey-tittande och lite mys med chips och annat onyttigt. Hoppas på bra väder i helgen för då skulle vi nog vilja grilla lite.

Ha en mysig helg!



Kram från Kicki

2011-05-06 @ 15:24:31
Postat av: Karolina Nordling

Vilka härliga bilder på sötnosrana! inga planer för helgen..ÄN! ;)

2011-05-06 @ 15:52:20
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Madeleine

tack. vilka fina bilder på barnen!

leker era barn bra ihop?

nu är det 20 grader och sol här, och blåser inte, underbart!

vad har ni för planer för sommaren?



ja det är spännande, snart får vi mysa med bebisen.



kram

2011-05-06 @ 16:15:08
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Tack :) Känner mig mest självsäker som blond men sist jag var gravid (md Isaac) så blekte jag håret och det blev grönt :/ Så denna gång vågade jag inte riskera det så det blev brunt direkt istället, men nu till sommaren ska det bli blont igen :) Nej, mardrömmar kan inte vara roligt. Hoppas det går över snart. Vi mår bara toppen, hoppas bara på att få fint väder igen så man kan vara ute :) Hur mår ni själva? Klarade du dig från att bli sjuk? Hoppas ni får en fin helg och att solen tittar fram också :) Kramar

2011-05-06 @ 16:56:10
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vi ska nog ta det lungt igen(!!!) Måste ju bli frisk nån gång. så det blir det så mycket spännande för våran del.



sv: Vi försöker åka så ofta vi kan upp till min familj men inte så ofta som jag skulle vela. i snitt blir det 2 gång/året men min mamma har börja flyga ner till oss sen Felicia föddes så nu kommer hon när barnen fyller år.

2011-05-06 @ 18:34:05
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej! Det är så underbart att läsa din blogg man blir så glad, så otroligt bra dina barn har det, som får vara med sin mamma och sin familj, det stärker familjebanden väldigt mycket, och som jag skrev förut ,tycker du är en riktig kämpe som orkar med vardagen och gör ett så otroligt bra jobb med dina barn, och dina barn är ju helt underbara....

Ja, vädret har ju inte varit så roligt, men som du sa,det verkar gå åt rätt håll nu, härligt.

Imorgon ska jag och Frode och våra vovvar till Älta och fiska vid Sandasjön, grilla korv och ha det mysigt, det brukar vi göra när våren kommer.

På söndag, så ska jag och mamma sälja saker på loppis i Lissma, har lite saker hemma ,som jag vill bli av med, så jag ska försöka sälja dem, kanske någon annan har bättre behov av dem.

Kläder och skor säljer jag inte, utan dem brukar jag tvätta och lämna till Valla kyrkan, där vid Midgård, till människor som får lunch där 4 dagar i veckan, de behöver kläder och är bara tacksam och glad att de kommer till användning.

Ha en trevlig helg......Kramar...

2011-05-06 @ 19:26:47
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej igen



Ja han fyller 1år nu den 30 Maj =) Vilket sammanträffande =)



Jodå det är jättebra här. Helg och solen tittar fram igen, kan inte vara bättre då =)



Hur är det med er?



Kramiz

2011-05-06 @ 20:30:09
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Sötnosar precis som vanligt :)



Denna helgen har vi BF barnfritt och ska ha man och kvinna dag med massa vuxen kärlek :) och avsluta med fest på kvällen i morgon :)

För att sen få hem alla trollen igen på söndag :)



Ha en skön helg

kRAM

2011-05-06 @ 20:43:59
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Rockmom

Han ser så himla ung ut din Andres, man skulle aldrig kunna tro att han har så gamla barn sen tidigare.

Skoj att du snart skall bli farmor :)

Det hoppas jag också att jag blir om 10 år typ.

Kram till er!

Ps, härliga bilder som vanligt!

2011-05-06 @ 21:23:08
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Stina

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 18:34:10
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Fia

Vi har jätte ont om såna babygungor här.Så vi har köpt en egen som vi har på altan.



Duktigt Nicole är som hjälper sin lillasyster =)



Trevlig helg på er

2011-05-07 @ 18:41:48
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: donika

ooo nej vilken fin familj du har och vilka underbart små söta barn!! :)

2011-05-08 @ 11:28:00
URL: http://dblicious.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback