Pool- Dag

Vilket sommarvärme idag!
Känns jätte konstigt att det bara för några dagar sedan SNÖADE och idag har barnen kunnat sitta och bada på altanen... Weird.Men härligt!

Lite bus hinner man alltid med innan det är dags att gå. Jonathan ska rycka på sladdarna så att hela lampan rör sig, tur att Andres har "satt fast" den på ett fiffigt sätt med osynligt fisketråd


Jag vet inte varför, men barnen har vaknat 1 timme tidigare de 2 sista morgarna än vad dem brukar...?
Hur som helst så är det alltid så mycket trevligare att stiga upp när solen skiner och värmen gassar på!
Idag packade jag med mig lunch, mellis och lite annat och traskade iväg till Mummu. Puua var på jobbet, men kom sen. Och jag hade med mig ståbrädan idag! Thank God!
Medans vi väntade på att solen skulle nå altanen så satt vi utanför, vid lekparken och njöt av den fina dagen.

Eftersom vi visste att denna dag skulle vara varm så hoppade Mummu på sin cykel och cyklade till Handen för att köpa en barnpool att plaska i.

Vanessa på fågeljakt igen.
Hon jagar fåglarna hela tiden och tycker att det är så himmla kul. Bakom henne ser man Jonathan som jagar en egen fågel..

Angelica kom förbi med sina barn Filip och Saga och hunden en stund också...
Gung gung...

När det var lunch dags gick vi in och satte oss, tog en liten breake från solen. Alla barnen åt jätte bra!
Absolut inget att klaga på idag!  T om Jonathan (knack*knack* Ta i trä) har ätit jätte bra dem senaste dagarna!
Istället för att grabbarna ska sova en stund i vagnen så bäddade jag till dem i Mummu & Puuas rum. Jag la 2 täcken dubbelvikta på golvet, kuddar omkring och så la jag dom där med varsin flaska och snuttis, och jag lovar att det tog inte längre än 20 sekunder innan herrarna var däckade! Och dom sov i nästan 2 timmar! Dom sover mycket bättre i sängen än i vagnen, annars skulle dom bara ha sovit i ca. 20-30 minuter och sen vaknat eftersom dem inte kan vända sig. Men idag fick dem sova ut ordentligt.

Bessa först i badet!

Nicole ville INTE bada. Hon är så envis och vill inte gärna prova på något nytt. Förra sommaren tog det halva sommaren innan hon vågade sig i... Hon nöjer sig med att titta och posera vid poolen istället.

Herrarna ligger och sover... jag var bara tvungen att ta några bilder, det såg så gosigt ut...

Vid halv två tog jag med mig tjejerna och gick till Emma och Felicias skola och skulle överraska dom och ta med oss dom hem med oss. Andres kom och mötte upp oss också. Dom blev jätte glada över att se oss, jätte glada att slippa fritids och få vara med oss istället.

Mina 4 tjejer

Ett tag efter att vi kommit fram till Mummu och Puua så vaknade grabbarna och ville i och bada direkt, och gissa om dom ÄLSKADE det? Fast jag hade inte förväntat mig något annat heller... Dom trivdes som fiskar i vattnet. Ibland klättrade dem över, och så klättrade dom tillbaka i igen.

Eftersom det tog sån tid för stora tjejerna att hoppa i så tog jag några hinkar med vatten och blötte ner dem!
Bessa gosar med Mummu

Grabbarna njuter av livet...


Vanessa håller på att pott-träna nu, så hon säger titt som tätt "Pissa-hätä" (=kiss nödig) och då sätter vi oss på pottan eller toaletten, men hon luras bara. Det kommer ändå inget. Hon vill bara se vad som händer om hon säger så. Och så går hon och så ser man plötsligt att hon kissar på sig. Noll koll, kisset kommer när det kommer. Vi har hur många par trosor som helst med oss i väskan, och så hänger vi dem på tork när det hänt en "olycka"...
Men det är ändå bra att hon tar av sig blöjan när vi kommer till Mummu och Puua, när vi är ute. Måste passa på nu när det är sommar! Och det som är bra är att hon inte är ett dugg rädd för att kissa på toaletten som Nicole var. No problems här inte. Nicole är super duktig nu, hon säger alltid till när hon ska kissa så hon är helt utan blöja på dagarna... Mammas stora lilla tjej! Fast hon vill inte bajsa på toaletten. Då håller hon sig hellre hela dagen tills hon får blöjan på kvällen, men då har jag sagt att hon får be om blöjan när hon ska "kakka", det är bäst så, tills hon är redo. Vill inte att hon ska behöva hålla sig och få ont i magen.. Sen säger hon till när hon är klar och vi tar bort blöjan igen.

Såklart ville show-tjejerna dansa igen. Denna gång ville dom sjunga hela låten själva, utan musik.

Puua kan han också!

När Mummu & Bessa gick och la sig hade Nicole och jag en lugn stund för oss själva. Felicia och Emma lekte med sina kompisar utanför grinden...

Även Dewin kom en liten stund och ville hoppa i och bada med Bessa

Mosters älskling!


Nu är ännu en underbar dag slut. Imorgon skulle det bli ännu varmare. LOVE IT!
Ikväll gick nattningen bättre. Fast man önskar ändå att man kunde dela på sig. Grabbarna lägger sig och somnar fint själva utan problem, men tjejerna vill så gärna att man ligger och goosar med dem medans dem tittar på film.
Det spelar ingen roll vem jag ligger bredvid först, då är det alltid den andra som också vara med mig...
Som ikväll låg jag bredvid Nicole, och så frågade Bessa efter mig och ville att jag skulle komma till henne, efter ett tag gick jag till henne och då ville Nicole att jag ska komma tillbaka. Dom kommer liksom inte till ro när dem ska tävla sådär... Funderar på hur jag ska göra på bästa möjliga sätt. Kloning vore nåt.

Alla sover, och Andres ligger och tittar på fotboll bredvid mig. Vi har inte hunnits träffas så mycket idag, så jag ska avsluta det här och lägga mig bredvid.

God Natt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

OJ så härligt att barnen får bada ute!

2011-05-10 @ 07:24:19
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Isaac var lika, han vägrade också bajsa på toan först. Det är tydligen vanligt att det är så enligt vår dagisfröken. :) Men nu gör han allt på toan och det är så skönt :)

2011-05-10 @ 08:12:57
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

vilka fina bilder! Vad härligt att bada!

kram

2011-05-10 @ 09:41:38
URL: http://madeleine82.bogg.se
Postat av: boosse

Skulle INTE tacka nej till att hoppa in i en pool idag. Ser gott ut :)

2011-05-10 @ 20:09:20
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emma

de ser så mysigt ut att bada:) Tänk om man hade egen trädgård!



Hur är de med er idag?

Kram

2011-05-11 @ 12:01:24
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback