♥ VANESSA ♥ :)

Dags att fortsätta med info om Vanessa nu!




Namn: Vanessa Daniella Susanna Gonzalez
Smeknamn: Bessa, Bessa Bus, Besoliina, Enkeli (=Ängel), Rakas (=Älskling), Besame (=Pussa mig), Söpöliini (=Sötnos)...
Födelsedag: Den 26:e Juni 2009
Ögonfärg: Grön/Grå/Bruna
Hårfärg: Ljus brunt
Horoskop: Kräfta

Vart bor du?:
Sverige, Stockholm, Haninge.
Vart är du ifrån?: Mamma är finsk, pappa är från Uruguay, jag är född i Sverige.
Familj: Pappa Andres, Mamma Satu, Storebröder Diego & Micael, storasystrar Patricia och Nicole och små bröderna Danilo & Jonathan

Favorit rätt:
Äter det mesta!
Favorit film: Pippi, Muumin, Mimmi & Musse
Favorit sport: Dans
Favorit skådespelare: Pippi Långstrump, Tommy och Annika
Favorit godis: Kinderägg och Klubbor
Favorit leksak: Mjuka bollar med gummi snören (Öhm, dåligt förklarat?) Mobiler och böcker!
Favorit lek: Läsa, Bygga Lego, och laga mat i lek köket
Favorit låt: Skaka Rumpan!
Vad vill du bli när du blir stor?: Får inget svar från henne förutom att hon nickar....
Vart vill du bo i framtiden?: Samma svar som Nicole- Hos Mamma. Hahaha...

 Tycker om
: BUSA! Läsa, dansa, sjunga, gunga, bada och skratta!
Tycker inte om: Att bli tillsagd, för då blir jag arg!

SENAST JAG:
Skrattade:
När jag busade i badet med Mamma ikväll
Grät: När Mamma sa att vi ska gå hem från Puua och jag inte fick titta på Rölli...
Filmen du såg: Madicken.
Tuggade tuggummi: Igår
Sång du sjöng: "Tässä tulee hirmuinen Rölli!"
Filmen du såg på bio: Prinsessan och Grodan
Vilka länder har du besökt?: Finland & Tunisien

Sån här är jag
: Nyfiken, tuff, busig, snäll, temperamentsfull, livlig, omtänksam (ibland iaf, hahah), Iaktagande

Nu skickar jag in lite bilder från nyfödd fram till nu!
Enjoy!

Pappa och en nyfödd Vanessa
(Jag föddes 5 ½ veckor för tidigt)

Jag och syrran Nicole tar en liten tupplur tillsammans...
Mamma & Jag på BB

Här är början på ett starkt band... Min bästa vän Puua och jag
En liten tupplur på Mamma och Pappas säng

Mammas Ängel

På båten till Finland

Jag har precis fått örhängen

PUSU BESO!

Felicia, Moster Karo, Dewin, Nicole, Mamma & Jag

Puss på dig min lilla Enkeli!

 Syskon kärlek!!!

Pappa och jag på Halloween fest!

Happy girl

Jag lånar syrran skor...

Kommer ni ihåg det här härliga leendet??

Söpöliini!

Good morning Sunshine!

Fredagsmyys

Och kommer ni ihåg den här blicken då?

Tiger var min bästa leksak när jag var lite mindre :)

Glass är alltid gott!

Här är jag med min stora syster och två små bröder

Jag kunde inte gå när jag fick mina smöbröder, jag var bara 9 månader då, så här håller jag på att övar mig för fullt!

Jag med min bästis Puua

På kalas


Tiden har gått så fort, och snart är min finaste Enkeli hela 2 år...
Bessa, Mamma älskar dig mer än du nånsin kan ana! Du och dina syskon är vårt allt. Vi är så glada att just DU kom till vår familj en varm juni dag för snart 2 år sedan.
 VI ÄLSKAR DIG!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

så söta bilder!

kram

2011-05-10 @ 09:40:06
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Helena

Underbara bilder på söta Vanessa. :)

Kom att tänka på att om Vanessa fötts tidigare på året och pojkarna sedan, så hade de kunnat haft samma födelseår och då kunnat få gå i skolan samtidigt... :)

2011-05-10 @ 16:30:43
Postat av: marina

åh vad söta bilder!

2011-05-10 @ 16:54:35
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: boosse

Vilka underbara bilder!! på ett underbart sött barn såklart :)



Rölli, det tror jag att jag har sett någon gång.

2011-05-10 @ 20:10:43
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Karolina

Ooh vilka härliga bilder. Den där blicken & leendet var så himla bra! Va stor hon blivit!!

2011-05-10 @ 20:33:15
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ja tiden går alldeles för fort. Antar att det går ännu snabbare med nästa barn. Inskolningen går toppen, hoppas verkligen att det håller i sig. Kram

2011-05-10 @ 21:26:42
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oj Satu .. det har varit full fart här sista tiden så jag har inte haft tid att vara inne på din blogg -- nu har jag kommit i fatt .. ser ut som ni oxå njuter av solen :)

Med oss är det bara bra .. nu är det inte långt kvar tills våra små oxå blir ett år :)



Massa kramar

Till dig



åSA

2011-05-10 @ 21:38:01
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Camilla 30 år & 8 barnsmamma

oohh såå fina bilder..



Det är bra med oss..



Hur är det mer ?



Hoppas ni får en jättebra kväll

Mvh Camilla



2011-05-10 @ 22:21:49
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Mysiga bilder å jätte roligt att läsa!



Rölli minns jag :) Det såg vi när jag & Lillebror var små !

2011-05-11 @ 07:13:06
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback