♥ NICOLE ♥

Jag lovade ju förut att jag ska skriva mer om varje barn, så nu börjar jag.
Om det är något mer ni undrar över, så fråga på ;)


Först ut är Nicole.

Namn: Nicole Karolina Mercedes Gonzalez
Smeknamn: Nukke (=Docka), Nikolina, Prinsessa..
Födelsedag: Den 30 maj 2008 (jag fyller 3 år om 25 dagar)
Ögonfärg: Exakt som pappa, bruna med gula skiftningar
Hårfärg: Ljus brunt
Horoskop: Tvilling

Vart bor du?:
Sverige, Stockholm, Haninge.
Vart är du ifrån?: Mamma är finsk, pappa är från Uruguay, jag är född i Sverige.
Familj: Pappa Andres, Mamma Satu, Storebröder Diego & Micael, storasyster Patricia, lilla syster Vanessa och små bröderna Danilo & Jonathan

Favorit rätt: Grillat kött, ris, pommes, pasta
Favorit film: Många! Snövit, Nanny McPhee, Madicken, Pippi och Törnrosa är bland dem som ligger på topp just nu.
Favorit sport: Dans
Favorit skådespelare: Pippi Långstrump och alla Disney Prinsessorna.

Favorit godis:
Cola-nappar och tuggummi.
Favorit leksak: Små prinsessorna och andra små figurer
Favorit lek: Sitta med lek/dockhusen och leka med små figurerna.. tills någon av små syskonen kommer och tar alla saker..
Favorit låt: Just nu är det ALLT som kusinerna Emma och Felicia lyssnar på.

Vad vill du bli när du blir stor?: Emma och Felicia. (Hennes eget svar)
Vart vill du bo i framtiden?: Hos Mamma. Hahaha...

 Tycker om
: Att vissla, dansa, sjunga, leka med syskon och kusinerna, gunga, bada i badkar, busa och skratta!
Tycker inte om: Att tvätta håret, lägga sig, att prova nya saker, att vara borta från mamma...

SENAST JAG:
Skrattade:
Idag innan läggdags då Pappa visade en rolig tomte på sin mobil
Grät: Hmm... Idag när Bessa drog mig i håret!
Filmen du såg: Madicken.
Tuggade tuggummi: Idag!
Sång du sjöng: Ricky Martin "Maria"
Filmen du såg på bio: Prinsessan och Grodan
Vilka länder har du besökt?: Finland, Egypten & Tunisien

Sån här är jag
: Glad (oftast) Omtänksam, hjälpsam, snäll, nyfiken, blyg och ibland tror jag att jag bestämmer allt...

Nu skickar jag in lite bilder från nyfödd fram till nu!
Enjoy!

Våran lilla Docka!

Myser med Pappa på soffan

Taking a ride...

Nukke & Mamma i Egypten

På skönhetsbehandling hos Moster Karo...

Sötis!

Mamma & Nukke

Gos med Nasse!

En glad men dregglig liten tjej!

Första turen ute med pulkan

Moster Karo, kusinen Felicia, Nicole & Mamma (jag)

På båten...

Jag är inte alls trött!

Moster & Nicole

Titta, jag har lärt mig att gå!

På Nicoles 1-årsdag

Prinsessan

Pappa & Nicole på Kolmården

Ute och går med vagnen

Nicole och lilla syster Vanessa

Glaaaash!

Systrarna Bus

Nicole på fest hos Moster

Sötnosarna Nukke & Mummu

Busungar

När två blev fyra.

SÖT

Tänk va tiden går fort ändå... Först fick vi vänta i flera år, och så kom hon äntligen, vår efterlängtade lilla Docka.
Nu ska hon fylla 3 år...
Nicole, VI ÄLSKAR DIG!


Kommentarer
Postat av: Eva

Men herregud....jag visste inte att Nicole och Théo delade samma födelsedag =) Fick ju honom på Morsdag förra året =) Va KUL!!!!!!!



Hon är en vacker tjej!!!



Kram



Eva m busungarna

2011-05-05 @ 23:05:47
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken underbart bra berättelse om er söta tjej. Ser fram emot att läsa fortsättning om de andra tre. :)

Kram o godnatt.

2011-05-06 @ 02:21:00
Postat av: Rockmom

Jag har ju inte följt med din blogg så länge. så visste inte att era barn har storasyskon. Hur gamla är de?



Jag har ju också två större barn sen tidigare, de är 19 och 16 :)

2011-05-06 @ 06:17:54
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Åå så roligt att läsa å se alla bilderna! Vilket fint hår gumman har!

2011-05-06 @ 06:39:07
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: emma

Vilka fina bilder:) Ja hon linar en liten docka:) Fint långt hår med bruna fina glittrande ögon:)

2011-05-06 @ 07:30:32
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Så söt hon är!!!! Fina bilder!



Hoppas allt e bra med er!

Kram

2011-05-06 @ 07:48:17
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Taru

Vilka mysiga bilder.. :-) Tiden går så fort..

Kommer ihåg när hon var alldeles liten när vi var i VH och tittade när grabbarna spelade Korpen , Kommer du ihåg? :-)

Ja jag hittade också på Videofmy.. Jätte bra grejer! Ska vi ta och boka in en playdate snart? Var ju så längesen.. Kramis!

2011-05-06 @ 08:45:06
Postat av: Madeleine

vilka härliga bilder!

tack, de är mycket förvärkar nu, jobbigt, men längtar efter bebis, på söndag har jag gått 37 fulla veckor.

min man Björn fyller 30 år idag.



kram

2011-05-06 @ 09:58:14
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Hon är ju så otroligt söt!

2011-05-06 @ 11:26:59
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Karolina

Ooh va fint du har skrivit och härliga bilder! ;)

2011-05-06 @ 12:40:43
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Ja Det hade varit skönt med en resa. Försöker övertala mannen om att åka iväg när jag fyller 30år! :-)



Ikväll kommer min syster och vi ska grilla sen titta på film och resten av helgen är oplanerad! Skönt!

Vi håller på att planerar för vår tur till Stockholm. Vi ska åka upp till min moster och hälsa på!

Vad ska ni hitta på? Hoppas ni har lika fint väder som vi har!

Kram

2011-05-06 @ 13:34:49
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh Emilia min första heter oxå Mercedes i andranamn :)



Kram

2011-05-06 @ 20:46:01
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Det där kommer hon älska att läsa och titta på när hon blir lite större, vad fint skrivet! Och hon är ju så gullig på alla bilder!

2011-05-06 @ 21:14:25
Postat av: Caroline

Å vad roligt att se alla kort! Tiden går så himla fort.

Kram

2011-05-07 @ 20:42:59
URL: http://carr0n.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback