Fredag- Städ och inbjudningskort

Klockan är bara 12 och jag känner mig rätt så trött.
Barnen var också riktigt trötta hela förmiddan, så dom la sig tidigare än vanligt. Kan ju vara förkylningen som gör det? Jag har hunnit med att städa idag. Dammsugit, satt in disken och tömt, tvättar kläder, plockat bort prylar som inte ska ligga där dom låg, gjort rent alla speglar och fönster,fixat och donat och bäst av allt- MOPPAT alla golven. Jag älskar hur det luktar och känns med rena golv.

Häromdagen fick alla 4 barnen en klubba av sin pappa, och det kan ju bara sluta i katastrof. Grabbarna höll sina klubbor med händerna (inte i pinnen) och kladdiga som dom blev så ska dom såklart börja krypa runt hela lägenheten också. Snigel effekten var ett faktum.

Men nu är allting tipp topp. För hur länge vet man aldrig.

Igår bokade Andres kalas lokalen, och det som var ledigt var söndagen den 5:e juni.
Då ska vi fira båda tjejerna samtidigt.
Har skickat iväg SMS till gästerna, och ska också lämna inbjudningskort till alla barnen..

Nu ska jag ta mig en liten tupplur om jag hinner innan alla vaknar.
Förresten så ¨åller dom på och bygger en massa lägenheter bakom vårt hus, så dom håller på och borrar och spränger hela dagarna! Idag började dom borra 7.15, och såklart vaknade Nicole av det. Thanks......


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad roligt med kalas för tjejerna! Skönt att få allt rent om än för en liten stund, jag håller också på att städa så jag kan lägga mig och vila med Samuel sen med gott samvete!

Ja jag pratar helt flytande spanska, jag har bott här i nästan 8 år och även läst tre terminer spanska på universitetet så lite kan jag iallafall ;)

nu ska jag väl återgå till städningen här så det blir klart nån gång. många kramar till er, trevlig helg! :)

2011-05-27 @ 13:34:18
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

va kul att du hittade till min blogg =)

tack så mycket hihi vincent är mitt lilla charmtroll här hemma :)



ja nu kan lillebror komma när som i princip marcus går å tjatar varje dag "kom ut nu pappa vill inte vänta längre" haha



ser att du är från haninge de är mina gamla hemtrakter, kommer från Sthlm men flyttade ner till Uddevalla när jag träffade min fästman för han kommer härifrån :)

kram kram

2011-05-27 @ 13:40:30
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: marina

yes, det blir vårat tredje kejsarsnitt. min man är från grekland (jag är också själv halvgrek och halvfinsk)

2011-05-27 @ 14:33:15
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: -Santsu-

Moikka!!

Olipas paljon luettavaa,kiva! En oo taas moneen päivään kerennyt lukemaan tai edes avamaan konetta!



Ihanat häät teillä ollut. Tais Andres olla ylpeä pojastaan? Olitte niiin edustavan kauniita kaikki häissä. Ja sua pukee sininen tooosi hyvin.

Arki tuntuu kivemmalta kun on juhlia paljon. Tytöilläkin pian synttärit,jeee! Taitavat odottaa sitä paljon?!

Meillä kaksoset täyttää 3.6 3-vuotta!Tosi rankka mutta iloinen päivä meille,koska pojilla oli tosi rankka alku. Pelkäsin että menetetään toinen heistä mutta kiitos SUPER lasten lääkärille joka sai hengityksen kulkemaan. Juhlat vietetään vasta 10.6,koska vanhin tyttö joutuu leikkaukseen niin yritetään viettää rauhallinen vkonloppu.

Pitänyt jo monta kertaa kysyä mutta aina unohtunut. Mistä tuo Puua on tullut? Siis ei itse mies vaan tuo nimitys hänelle :) :)

Puhuuko kaikki serkukset Suomea?

Toivottavsti teillä pikkuiset muruset jo paremmassa kunnossa. Meillä Myöskin kuume,räkä,yskä tauti riehuu.

Mukavia synttäri juhlia teille!!!

Ja IIIISOOOOT synttäri halit molemmille tytöille.

Onnea ja Onnea kaunokaisille!!

2011-05-27 @ 21:39:09
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ja det är helt fantastiskt vad lite dagis kan göra. Colin som aldrig ätit ett helt mål mat eller haft några rutiner mer än sovningen kör lika schema varje dag och äter som en häst. Kan inte bli bättre.

2011-05-28 @ 02:57:04
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Netlié ♥

hej hej.. Tack så mycke :) sånt värmer att höra :)

dina små underverk är super fina dom me :)



kramar

2011-05-28 @ 18:57:06
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så härligt att fått städat och plockat undan .. själv njuter jag de 5 min innan alla barnen vänt upp och ner på huset igen .. så då kan man lika bra börja om från början -- ;) kRAM

2011-05-28 @ 19:49:40
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback