BVC

Som vanligt när väckarklockan ska ringa på mornarna så vaknar jag 10 minuter innan.
Jag hatar att ha en tid passa tidigit på morgonen. Det spelar ingen roll hur förberedd jag än är, ändå får vi stressa iväg. Tyvärr hade vi en läkartid på BVC så vi kunde inte få en senare tid. Vi kom i tid iaf.

Först ut var Jonathan. Vägning och mätning. Phew, han hade gått upp i vikt! Och han växer jätte bra.
Sen gick vi till läkaren där han gjorde olika 10-månaders tester (för att han är 10 mån korrigerat) som han klarade toppenbra! Han frågade vad han kan göra osv. Och allt annat var jätte fint, jag frågade om maten och han tyckte att vi ändå ska skicka iväg en remiss till honom till barnläkaren så dom kollar upp allt. Även han sa att det är en mognads grej, och att han ändå verkar vara pigg och glad liten kille, och det stämmer ju. Men jag vill vara säker på att han inte har ont eller något annat som stör när han äter.

Sen var det Danilos tur och han klarade allt galant, inga anmärkningar där inte.

Sist ut var Vanessa. Även hon har gått upp i vikt men hon ligger fortfarande i understa kurvan, så läkaren ville att vi kommer tillbaka med henne om en månad. Jag sa att jag känner ingen oro för hennes del, för hon äter ju jätte bra, men att hon också rör på sig mycket.
Sen var det dags för sprutan och resten av familjen gick ut ur rummet.

"Nej-Nej-Nej." hann hon säga, sen var det klart, och Bessa tittade bara på sitt nya fina plåster med tecknade barn på. Är hon inte tuff eller vad? Inte en enda gnäll eller skrik. Min söta lilla tuffing!
Hon fick välja ut ett eget bokmärke som hon stolt visade för sina syskon. Nicole var mest intresserad över plåster och tyckte väldigt synd om sin lilla syster.

Resten av dagen har gått väääldigt segt. Har inte haft lust att göra nånting. Vädret är ju jätte tråkigt, kallt och blött. Och dessutom har jag haft världens huvudvärk.
Misstänker att det kan vara migrän, för det har bara blivit värre.
Jag kan nästan inte ens hålla ögonen öppna för ljuset gör så ont, och ögonen svider och huvudet håller på och sprängs. Vad tror ni? Kan det vara migrän?
Jag har nog varit väldigt tråkig med barnen idag, men jag har inte haft nån ork alls att lyssna på deras tjafs, gnäll, bråk och "gör det, jag vill ha det" osv. Vad ska jag göra? :(

Här kommer dagens vikt och längd info:

Jonathan- 7.820 g och 76.5 cm
(sist 7.270 & 73.4 cm)
Danilo- 8.590 g och 77 cm (sist 8.320g & 74 cm)
Vanessa- 9.470 g och 83.5 cm (sist 9.180 g & 80 cm)


Kommentarer
Postat av: emma

Vad kunde Vansessa prata för ord när hon var 17 månader?

2011-05-04 @ 21:50:17
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: -Santsu-

Hyvä,hyvä kaikilla noussut paino tosi hyvin. Varmasti helpotti suakin :)



Meille sanottiin meidän kaksosista että keskosilla voi olla suun motoriikan kanssa "ongelmia" juuri karkean ruuan syömisessä ja puhumisen kanssa.

En sitten tiedä onko siitä teillä kyse! Mutta voihan sitä kysyä lastenlääkäriltä.



Jokaisella äidillä on huonoja päiviä tai ainakin minulla. Silloin meillä saa katsoa lastenohjelmia ja syödä namia ja kaikkea melkeinpä ilman rajoja.

Aina ei tarvitse jaksaa ja olla 100% energinen.Silloin vaan pylly sohvalle ja lapset nami kippojen kanssa viereen katsomaan leffaa.



Toivottavasti huominen on parempi päivä ja että sinun päänsärky/migreeni on poissa!



Meillä kaikki 3 poikaa nyt kamalassa nuhassa ja sitten vielä Jules oppi kävelemään joten bye,bye rauhalliset hetket.



Ollaan mun miehen kanssa tulossa parin vkon päästä Tukholmaan. Ihanaa pääsee viettämään piiiitkästä aikaan aikaa kaksistaan.



Lähetän täältä Suomesta paljon voimia ja haleja!

Mummulle ja Puualle terkkuja.

2011-05-04 @ 22:13:53
Postat av: Helena

Vad skönt att det gick bra på BVC för alla barnen.

De ser så välmående och friska och glada ut på alla dina bilder, så jag trodde inte du skulle behöva säga nå annat heller. Tror som du att Vanessa gör av med allt hon äter när hon är så aktiv.

Låter som att du har migrän eller spånningshuvudvärk. (fast jag är ingen läkare så det är ju bara mina gissningar)

Om du kan så vore det nog enklast att bli av med det om du hade barnvakt och kunde sova/vila en dag eller två. Det brukar ju hjälpa mot mycket. :)

Hade gärna passat barnen om jag bott 25 mil närmare. :)

Krya på dig.

Kram från Söderhamn

2011-05-04 @ 22:26:03
Postat av: Karolina nordling

Va skönt att de gick bra med sprutan, hon e så duktig, toinen!!!

2011-05-04 @ 22:28:59
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Eva

Jippi att barnen har ökat i vikt och att det gick bra på BVC.



Ja det kan vara skönt för dig som mamma att de tar en extra koll på lillprinsen. Det fick vi gjort med Théo då hans mage va kaos och inte heller ville öka i vikt. Men det visade sig att han va känslig emot antibiotika och tarmfloran rubbades. Jag hoppas det kommer gå bra för eran lillprins och att ni kan få något svar om det inte är något då blir det skönt men är det något då är det skönt att få veta det.



Kramiz på er allihopa!!



Eva m busfröna =)

2011-05-04 @ 22:34:54
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Hehe ja man vet aldrig. Hoppas ni haft en bra dag.

2011-05-04 @ 23:25:02
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Rockmom

Oj hjälp vad jag har feta bebisar. Aaron väger 7540 g och Annéa 7800 g, nu då de är 4 månader



Men det där är så individuellt. Huvudsaken är ju nog att de mår bra.Inte är ju heller alla vuxna av samma modell.



Kram till er!!

2011-05-05 @ 06:31:50
URL: http://http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Gud så skönt att dom gått upp och att läkaren vill utreda ifall att det skulle vara nå knas!

2011-05-05 @ 07:33:15
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

min son på 5år låg långt eller medel under kurvan i alla år inte förrens vid 4år gick han upp som han skulle, han hade hög ämnesomsättning bara, vill ej skrämma dig vännen men dem på bvc skickade remiss 2-3gånger i månaden för hans vikt dem tog miljoner prover men allt var bra med hans kropp men det ville inte dem inse. din ena son kanske har en allergi som gör att han inte äter/kräks, kan vara mjölkprotein det har mina söner, han kanske har ont i magen men inte kan säga det

2011-05-05 @ 08:09:09
Postat av: Anna Köhler

vill bara tala om att jag har läst din blogg sen du väntade tvillingarna du har en sån fin familj

din karl är ju helt underbar tänk om man kunde ha en sån själv,

2011-05-05 @ 08:10:27
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Jo det är bara bra med mig och magen. Men den börjar bli tung nu och jag känner att jag bara orkar allt mindre så guuuud vad jag längtar efter förlossningen nu det ska blir så underbart att få ut honom* :)

2011-05-05 @ 08:59:29
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: mummu

Jonathan har ju gått opp jätte bra,, Satu jag tror att din huvudvärk kan beror på det att du tänker för mycket vad du måste göra,jag vet att det är mycket som ska göras,men du hinner inte göra allt,så det är bara ringa till mig när det blir för mycket, det vet du :)) Rakastan.

2011-05-05 @ 09:43:52
Postat av: Madeleine

skönt det gick bra på bvc.



kramar

2011-05-05 @ 10:51:23
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: erica

Skönt att dom har er under kontroll. Det är bättre att undersöka om det är något som är fel. Fast Tor är likadan i perioder. Han åt nästan inget annat än välling för ett par veckor sen och då var det massor av tänder som kom upp sen. Vi har fått tid på barnkliniken för Alva nu, känns skönt! Nu ska vi undersöka och förhoppningsvis få tips hur vi ska göra med hennes matvanor. Hon väger 11.5 kg och är 92 lång. Har inte ökat så mycket sista tiden. Kramar

2011-05-05 @ 11:53:58
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: erica

Hej gumman! Va gullig du är som tänker på mig :-) Fortsätt tänk och håll tummarna.. jobbar nämligen kväll.. börjar kl 15-21.30 idag. Väntar nu på att Yannick ska komma hem och ta hand om barnen, är så nervös.. huvva. Kram

2011-05-05 @ 13:24:33
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

ja de hittar att på alla möjliga ursäkter för att slippa sova ibland. Det tråkiga är att vi aldrig haft problem med det tidigare men han känner väl på sig att jag är lättpåverkad nu när det är nära förlossningen. Ska bli spännande att se hur kvällens nattning går :P

2011-05-05 @ 13:28:05
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: emma

OJ! Då må¨ste du blivit gravid typ samma dag hon föddes eller veckan därpå! Var de inte jobbigt att ha de så tätt? Hur mkt skiljer de på flickorna?

Kram:)

2011-05-05 @ 15:04:45
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: emma

Okej, vad duktig hon var:) Vi mår bra:9 Lite kallt ute men ananrs är de bra.!

2011-05-05 @ 15:06:16
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback