Bröllop på lördag- Jaigs!

Shit.
Tänk att bröllopet är på lördag redan! Jag provade nyss min klänning som jag ska ha på mig... i hope i can work it!
Det första Andres sa anär han såg den så sa han "Var den sådär kort? Du ser ut att ha en stor röv i den"
Thanks honey! Lite försent påtänkt! Provade skor till den, ett par vita och ett par svarta. Dom vita kändes bekvämare, men de svarta passade bättre. Ska jag ha strumpbyxor? Jag borde sola! Vad ska jag ha för BH till?
Lite smått panik sådär. Men jag kollar upp allting imorn! Behöver också köpa nya strumpbyxor till tjejerna.
Syrran skulle sminka mig och fixa mitt hår... Thanks!

Planen är den att vi ska vara i kyrkan klockan 13.00, och sen efter vigseln är det dötid framtills själva festen, så vi hinner komma hem en stund. På kvällen är det dags för fest, och då lämnar vi små grabbarna hemma hos mina föräldrar. Vi tyckte att det är det bästa för dem, dom är lite snoriga och hostiga och det är deras läggdags, så dom ska få sova över hos Mummu och Puua på lördag. Nicole och Bessa ska såklart vara med oss, och dansa och festa. Det älskar dom!
Nicole säger: "Mä meen naimisiin!" Om man översätter det så säger hon "jag ska gå och gifta mig" fast hon menar att hon ska på bröllop. Whatever det låter bättre på finska
Skönt att få sova ut (hoppas jag) på söndan utan att behöva gå upp med grabbarna tidigt, ifall man kommer hem sent... Vi ska ha vagnen med oss till tjejerna så att dom kan sova där om de är trötta.

Jag är lite nervös måste jag erkänna. Känner det mer och mer. Tänk då vad brudparet måste känna!
Mest är jag nervös över själva bröllopet, ska bli jätte kul och spännande att se hur man gör "bröllop" på Persiskt vis.
(Shabnam är från Iran) Jag hörde att dom ska grilla lamm och grejer och det har jag aldrig sett live förut...
Jag är också lite nervös över att träffa Andres ex... jag är inte svartsjuk eller något, bara det hur hon ska reagera att hon träffar våra barn för första gången. Kanske känns jobbigt för henne, kanske hon blir arg?
Det är inget jag tänker slösa energi på, jag bara funderade... hoppas det inte blir en jobbig situation.
Det är ändå Diego och Shabnamns bröllop, dagen är BARA deras!
Vi ska se till att göra deras stora dag så bra och lyckat som möjligt!



Hur är det med er?
Har du/era respektive barn med någon annan? Hur funkar det? Hur handskas ni med deras ex?


Vad ska ni hitta på i helgen?

På söndag ska vi på dop också... det är mycket festligheter i helgen! :)
Det är Andres kusins son som ska döpas :)

Nu ska jag gå och ta en kvälls knäckis, sen är det dags för skönhets sömn! I need all i can get!


Kommentarer
Postat av: Helena

Låter som ni kommer få en trevlig helg med allt ni ska iväg på. :)

Själv ska jag och dottern ner på stan på lördagskvällen och kika på cruisingen som är då. Brukar vara mycket folk, kul att kika på allt och alla.

Kram

2011-05-20 @ 00:48:27
Postat av: Kicki

Stor rumpa? Du?? Andres behöver kolla synen... ;-)

Va roligt att ni ska på bröllop! Älskar bröllop, till skillnad från min andra hälft som tycker kyrkor är bara jobbigt... Desto roligare brukar han ha på festen efteråt! ;-)

Det är så roligt att se alla uppklädda människor! Vackra klänningar, barn i kostym eller festklänning, killar i frack, kostym eller kavaj. Roligt! Brukar kolla på bröllopsprogrammet på 4:an varje vardag, blir så himla sugen på ett eget bröllop!



I helgen ska vi åka till mina föräldrars stuga. Jag, Sami, barnen och min mormor som är 92 år. Ska bli riktigt mysigt! Ska fixa lite däruppe eftersom inte mamma och pappa kan sköta om det nu när mamma är så dålig. Ska ju bli fint väder så det blir lite grillning och solande hoppas jag.



Hoppas ni får en jättemysig helg och att det blir kul på bröllopet! Spännande med persiskt bröllop som sagt! Ser fram emot att läsa din blogg efteråt!



Stor kram från mig!

2011-05-20 @ 09:08:46
Postat av: Emma

efter omständigheter så m,år vi bra men de är inte roligt att ha ekonomi trubbel=( sånt tär på förhållande tror ja..



ska bli skönt när ja nån dag får arbete o äntligen ´kan se frammåt på framtiden som barn, hus o semester!



Oh va roligt att dem snart börjar gå men då får du ännu mer jobb! Är dina pojkar klå fingriga?? De är min!!!!



Vad ska ni göra denna juvliga fredag?

Kram

2011-05-20 @ 11:16:32
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: boosse

Vad roligt med bröllop, och persiskt också för den delen :) Själv ska jag på afrikanskt bröllop i belgien i sommar.

Du blir nog snygg vad du än slänger på dig och vad jag ser på bilderna är du ju redan så brun och grann :)

2011-05-20 @ 11:26:14
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad roligt med både dop och bröllop, blir fullt upp för er :)



Vi har inte bestämt vad vi ska göra ännu :) Blir kanske lite grillning med våra vänner.



Klart vi kan byta bloggadresser, jag lägger till dig ikväll :)

Kramar

2011-05-20 @ 14:05:55
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Självklart är det okej=) Bara skoj!!



Ja vi får hålla tummarna på att vi bloggar på Söndag=)=) Kramar!

2011-05-20 @ 15:43:08
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Karolina

Stor röv? :) du e väl den sista som har de !;) love you

2011-05-20 @ 16:59:45
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Karolina

Oh just de, och det andra tänker jag inte ens kommentera! ;)

2011-05-20 @ 17:01:27
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sandra, Colins mamma

Perfekta som extraskor dessutom har ju stadium ta tre betala för två i hela butiken så alla mina syskon fick nya idag med. Det är bra att ha systrar som kan sminka och fixa hår, märkte jag av förra helgen då jag var på bröllop. Hoppas ni får en toppendag imorgon!

2011-05-20 @ 20:36:47
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hoppas ni får det roligt på bröllopet. Kram

2011-05-21 @ 11:06:40
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Meja -Mamma till två

Jag har 1 barn från mitt förra förhållande och min pojkvän har bara vårat gemensamma. Han vill inte att jag ska ha kontakt med mitt ex, men det måste man för barnets skull!jag har honom bara varannan helg.

2011-05-22 @ 19:52:25
Postat av: Anonym

Min man har 2 barn sen innan med en häxa som jämmt bråkar med oss. Klara intte av henne alls!Specielt som hon ska bestäma hur vi ska göra me barnen när de e hoss oss...

2011-05-22 @ 19:54:48
Postat av: Anonym

P.S Hoppas att hans ex fattar att det inte är läge att bråka/tjafffsa...

2011-05-22 @ 19:56:20
Postat av: Paola

Jag är svartsjuk på min pojkväns ex, hon är så fin och de har barn ihop och inte vi. Ex är jobiga!

2011-05-22 @ 19:57:58
Postat av: Anonym

minn ex har en tjej som är från hellvetet! Vill ej äns ha mina barn där för de bara bråkar och hon tror att hon bestemmer över VÅRA barn!!!

2011-05-22 @ 20:00:07
Postat av: Anonym

Hur gick det med hans X?

2011-05-22 @ 20:00:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback