Årets FÖRSTA fiske-tur!

Idag packade vi bilen och åkte iväg till Torö för att fiska.
Det är inte lite packning man ska ha med sig när man åker med 4 små barn och ska vara borta en hel dag... Det är picknick/mat, dricka, engångs grill, en hel påse med sandleksaker, extra jackor mm.mm...
Innan vi gick så sa jag till Nicole att gå packa med sig en väska, och så kom hon med sin handväska full med sina små figurer. Lilla damen!
Bilen var fullpackad när vi hämtade med oss Mummu och Puua.

Vanessa var väldigt nyfiken på maskarna, och tänkte t om. äta upp en, medans Nicole tittade på avstånd och sa: "Usch va äckligt!"

Och grabbarnas dag... vad ska man säga om det... Dom satt mest och åt sand. Ja, ni läste rätt- SAND.Det var sand överallt, på filtarna, i kläderna- överallt. Och dom satt så nöjda så och åt sand för fulla händer. Jag blir inte förvånad om dom bajsar ut sand imorgon. det är det som är nackdelen med att åka till stranden. All sand! Men än så länge har vi inte hitatt ett barnvänligt ställe utan sand. Måste kika runt under sommaren. Torö är ett riktigt mysigt ställe. Det ligger väldigt avlägset och det är sällan det är nån folk där, om det finns så är det bara några få. Det är naturreservat område, och jätte lungt. Idag var vi själva där hela dagen, riktigt mysigt! Jag och Felicia tänkte bada, men havet är ju iskallt! Men det lockade, vattnet var kristallklart och bottnet var av mjuk sand.
Puua och Nukke fiskar

Vanessa knallar runt och checkar in läget..

Hej Mummu!

Så fort vi tänkte lägga oss och vila lite på filten så kröp grabbarna till oss och skulle klättra på oss och klappa oss. Alltså blev det ingen vila alls.

Puua och tjejerna byggde en "Rölli" (=Troll) med snäckor, pinnar och stenar

Nukke & Pappa

Puua hämtade en hink med vatten som tjejerna byggde sandslott med..
Pappa Andres sätter igång grillen så vi kunde grilla korv. Vad var det Du la där, så att den tände?

Mmm, kakor! (med sand)

Nappar det?

Jag, Jonathan, Felicia och Mummu gick och satte oss vid bryggan och hade lite tjej-snack och såg även en svan som försvann på en gång när vi kom...

En bildbevis till att grabbarna klättar på oss så fort man lägger sig ner...

Bus på stranden

Dom hade en tävling och vem som kunde kasta mest stenar i vattnet...

Efter en hel dag utan fisk så nappade det äntligen!!!  Det var storfiskarn Andres som fiskade upp denna fisk (kan man ens kalla den för fisk?) 2 cm lång och stolt som tuppen var han!

Nicole gömmer sina händer i sanden...


Sen var det dags att packa upp och åka hem. Det blev ingen fisk till middag idag inte. Hahahaha... Alla 4 barnen somnade på hemvägen. Vi åkte till Mummu och Puua och åt, sen kom även syrran och Peter dit. Dom verkade såååå pigga och glada!

En glad Nukke
 
Mitt hjärta

Puua brukar öppna sin pokerväska som barnen får leka med, som underhållning en stund....


Nu ligger alla barnen i sina sängar. Eftersom Nicole sov under bilresan hem så ligger hon nu vaken i sin säng och ropar på mig.
"Mamma? Kom och gosa med mig! Mamma, jag vill ha en puss! Mamma, jag vill ha en kram! Mamma, hjälp mig med täcket! Mamma, jag vill se en film till, Mamma, jag vill ha vatten... Mamma? Maaaaaammmaaa??" så håller hon på. Så brukar Bessa också vara, men nu somnade hon som en stock.

Nu ska jag och Andres kolla på nån annan film som han har hyrt.
Han och Puua har bestämt sig för att gå och fiska TIDIGT imornbitti. Vid 5- 5.30......

Sov så gott allihopa! Imorgon skulle det bli ännu en fin dag!
Kramar/Satu


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad ni har härliga ställen att åka till! Och vad ni gör roliga saker ihop. Såg ut som ni hade en toppendag på stranden idag. :)

Jag och Linnea (dottern) har matat vår lilla söta igelkott som kom till oss idag, han var här en sväng förra året med. Kommer förbi på vårkanten och sover i rabatten, äter lite kattmat och sen går han vidare på sin promenad. Är så himla söta djur. :)

Ha en fortsatt bra helg.

Kram från Söderhamn

2011-05-08 @ 00:12:43
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Hej!

Det ser toppen mysigt ut! Själv så har vi varit hemma bara. Knappt ens ute i det fina vädret. Jag har städat och tvättat. Man har ju tonvis med kläder! :)

Får se om vi kanske kan hitta på något idag!

Kram

2011-05-08 @ 05:32:54
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hejsan...



Oj så mysigt o trevligt ni verkar ha det på stranden =)

Hoppas ni får en fin söndag... :)



Camilla - en trogen läsare...

2011-05-08 @ 07:12:48
Postat av: felicia

Rakastan Satu!!!!

2011-05-08 @ 08:10:43
Postat av: Taru

Hej söt! Tack för din fina kommentar.. Det värmde i hjärtat! :-) Vad mysigt att ni åkte iväg och fiskade.. Så roligt att hitta på olika äventyr med barnen.

När kan ni ses för en playdate? Jag har inte alls så mycket skola länge.. Så jag kommer vara ledig mycket mer.. Så jag och tjejerna ses gärna!

Vilken dag passar er? Kram

2011-05-08 @ 08:39:07
Postat av: emma

VAD mysigt ni verka ha haft i helgen:) JÄTTE fina bilder:) Vi har med fiskespö, är meningen vi ska börja fiska, men har ej hänt ännu:)



Hoppas du får en underbar mors dag!

Kram

2011-05-08 @ 13:34:07
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Karolina

Härliga bilder, Jepp vi var jättepigga ;)

2011-05-09 @ 15:03:33
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sandra, Colins mamma

Åh vad härligt det ser ut att vara vid stranden. Hoppas ni haft en bra dag! Kram

2011-05-09 @ 22:56:13
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback