2 Bonus barn

Jag har våra 2 bonusbarn här hemma hos mig just nu. dvs. min systers dotter Felicia och min brorsdotter Emma.
Dom fick gå hem till oss efter skolan alldeles själva (istället för till fritids), så stora dom har blivit! Dom var så stolta när dom kom fram och våra tjejer blev förståss överlyckliga då dom väntat på dom hela dagen.

När dem kom så gick dom in till rummet med alla barnen och lekte. Ganska kul att höra deras lekar. Bla så försökte dom få Vanessa att sova. "Nu ska vi sova, sa mamma" "NEE-E!" skrek hon. Stackaren trodde att hon måste lägga sig igen, fast hon precis vaknat, och mitt i leken till och med! Hahahha....
Sen har vi ätit mellis, dom har lekt ännu mer och nu är dom ute på gården och gungar med Nicole och Vanessa.
Danilo & Jonathan är här hemma med mig, för dom är jätte rossliga igen. Danilos andning verkar inte alls bra...

Nu ska jag fortsätta med mitt. Jag ska slänga alla sängkläder i tvätten och lägga nya, samt dammsuga och små plocka lite grejer.. Måste ju passa på när det är "bara" jag och twinsen hemma.
Snart kommer Andres hem från affären.

Vad gör ni en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi gör ingenting! Samuel är sjuk så vi har bara varit inne hela dagen... sett på film, lekt... Imorgon ska Guille till skolan efter maratonlångt påsklov, han tycker inte alls att det ska bli kul så vi får väl se hur det går.

hoppas ni har det bra! kramar

2011-05-02 @ 17:44:49
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Legat i migrän hela dagen. Super rolig dag...

2011-05-02 @ 18:41:23
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Lill å Trollen

låter som en trevlig dag..!!

Jodå det är bara bra med oss.. :) Helgen har varit kanon, gick lite väll fort bara.. ;) var ner på en brasa här i närheten, men ack så kallt det var. Barnen var med å kolla så det vart inte så låångvarit..Freddie somna när raketerna starta.. Oh jädrar vad det smal, å han sov..!!



Hur är det med er alla?? Kram

2011-05-02 @ 20:33:29
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: erica

Hej gumman! Tack va go du är :-) Blir så glad när du skriver till mig! :-D. Alva fick Ventoline utskrivet när hon var 1 år av barnläkaren när hon var förkyld. Dom sa att det var bättre än hostmedicin på barn. Sen har jag hört många olika kommentarer om just det, men vi kör på med Ventolin på både Alva och Tor när dom är förkylda. Vårt tips som vi fick var att ge Det efter vikt, står på fass hemsida.. och sen näsdroppar och det är då mycket mer effektivt än hostmedicin och annat eftersom det öppnar luftvägarna och Alva hostar inget om nätterna då :-). Nu när vi bor här har vi inte hittat nån läkare ännu till barnen som vi litar på, så Y pappa (som är läkare) har skrivit ut 2 flaskor till oss eftersom vi använt det förrut och eftersom han vet att det är ofarligt och bra när man är förkyld. Så vi ger det direkt Alva blir förkyld och hostig, för att slippa hostan. Kramar

2011-05-02 @ 20:54:08
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: erica

Glömde ju skriva att det är flytande Ventolin, man ger det i en liten spruta, bara några få ml. Jätte smidigt. Kramar :-)

2011-05-02 @ 20:56:15
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: boosse

Tack så hemskt mycket!



Har Danilos andning blivit något bättre under kvällen?

2011-05-02 @ 20:56:22
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag är beräknad till den 22 juni så har "bara" 7 veckor kvar :) tack, jag älskar att pyssla tyvärr så gör inte grabben det lika mycket utan tröttnar ganska fort. Han blev 3 i mars :) kram

2011-05-02 @ 20:59:29
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Vi mår bra! Har promenerat och promenerat lite till. Än idag har jag gått över 9km totalt! Jag försöker banta ner mig och så är jag med i en stegtävling! :-)



Moa är en riktig vilde som man inte kan lämna ens i några minuter och Elin hon hänger mest med! Hihi!

Imorgon är det dagis för Amanda igen.



Trist att ni börjar bli sjuka igen. Det är påfrestande när det avlöser varandra. Krya på er!!!

Stor kram

2011-05-02 @ 21:07:28
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad roligt att dom får besök av storkusinerna :)



Vi mår bara bra, iaf dom vuxna. Pojkarna har fått feber, så jag hoppas inte det är något långvarigt!



Hur mår ni själv då?

Kram

2011-05-02 @ 21:28:34
URL: http://carr0n.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback