- RUDAN -

Igår bestämde vi oss för att låta Mummu vila från oss.
Efter att barnen tjatat och tjatat om att gå till Mummu och Puua så gick vi istället ut till våran gård. Då blev alla som förbytta. Efter en massa gnäll och bråk hemma så blev alla hur snälla och lugna som helst så fort vi kom ut.
Om jag bara kunde få dom att förstå att ibland tar det tid att förbereda och göra allt klart innan vi är ute.
Dom verkar tro att vi ska vara ute på 2 sekunder.
Men icke. Ibland måste man vänta, för jag ska ju klä på dem byxor och skor och leta fram flaskorna också. Som igår så bråkade Nicole för att hon inte ville ha på sig några kortbyxor. Hon tog av sig dom och när vi skulle ut så hittade jag inte dom. Och då blev det världens liv igen. Men allt var frid och fröjd när vi väl var ute, och redan då var jag helt utmattad i huvudet.
Mummu cyklade till våran gård innan hon skulle fortsätta till Farsta.

Nicole pratar hela tiden om hur Mummu har lovat att måla hennes naglar igen. En liten lady.
Sen var det dags för lunch och vila. Eftersom Andres kom hem efter att jag lagt de 3 minsta så gick jag också ner och passade på att vila. Välbehövligt!
När alla hade vaknat så ringde Emma och ville komma till oss. Of course! Stefu skjutsade hit henne och så packade vi vagnen och promenerade till Rudan.

Bilder, varsågod:


Andres var så kaxig och sa att han kunde klättra uppför det röda repet... Hur tror ni att det gick??

Han kom inte längre än såhär.

Bessa och Pappa Andres uppe på klätterställningen

Vi satt på filtarna och åt bullar och drack saft, tills alla fåglar började attakera oss. Tjejerna tyckte att det var superskoj och började kasta bullar till dem så helt plötsligt hade vi en hel flock fåglar runtomkring oss som barnen jagade.

Emma och Andres kastar boll med varandra

Emma fick också sitta i vagnen en stund

Vi stannade vid cafeét Lake Side och köpte lite glass



Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback