Så tyst.....

Im back
Nu har alla barnen somnat... Ikväll är jag ensamstående 5 barnsmamma
Har precis tagit fram morgon dagens kläder, lagt undan tvätt, plockat och fixat. Jag kan inte gå och läögga mig när det är ens lite oordning här hemma, och det är både på gott och ont. Jag är otroligt pedant när det gäller mitt eget hem. Allt ska vara tipp top, fast det går inte alltid så bra när man har 4 små huliganer hemma. I deras eget rum får det se hur det vill, jag städar där på kvällen när det är läggdags, men under dagen är det tredje världskriget som pågår där inne.

Det är så tyst här...
Jag sitter här vid datorn och tittar på gamla bilder och funderar.
Inte ens TV:n är på, bara en massa tända ljus.
Andres är och spelar poker fortfarande.
 
Imorgon ska vi åka till sjukhuset för att hälsa på Abuelo. Han är så stark! Det är människa som jag verkligen ser upp till, en av de härligaste människorna jag träffat i hela mitt liv. Lugn, snäll, trygg, stark familjefar.


Häromdagen när solen värmde vår balkong så satt vi där ute och lekte.
Här åker tjejerna bil i blöjkartongerna...

Och sen bytte dem till cykel istället. Bessa åker snålskjuts.

Och så pulka åkte dem också! Det måste ha varit välrdans lång väg för dem att nå sitt mål?

Alla vill hänga på Bus-Puua!

Storasyster

Hon är verklgen så omtänksam den lilla dockan. Hon tänker så mycket på sina syskon och tar så bra hand om dem. Fastän hon inte är så mycket äldre...
Hon ser alltid till att alla ska vara med när vi går nånstans, och att alla ska få nånting om hon själv t e x får en bulle, så ser hon till att små syskonen också får det... Häromdagen när vi satt på balkongen och jag inte hade hunnit hämta Danilo dit ännu så kom Nicole ut till mig och var väldigt orolig för sin lillebror som var kvar i köket: "Mamma, du glömde Danilo, du måste hämta han!" "Ja, jag gör det alldles snart" svarade jag.
Och så sprang hon in till honom och la sig på mage och sa med tröstande röst" Stackaren... Det är ingen fara Danilo, Mamma kommer alldeles snart och hämtar dig!"
Aint that cute??

Mina sötaste tjejer med sina nya pyjamasar

Bilder från förra veckan...
Puua kom med Felicia och Dewin (man måste ju ha slips på sig när man ska på besök)
Felicia kör runt med en liten baby Vanessa...

Hon verkade ha det skönt där i dockvagnen, eller vad tycker ni?


Jahhap kära läsare... Vad gör ni denna lördag kväll?
Har ni haft en bra helg hittils?

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback