Kryssningen- Del 4

Vi kör på och fortsätter skriva om kryssningen! Orkar ni med mer?

Vart var vi... Hmm...
Jo- fredag kväll, det var dags att göra sig iordning och träffa släktingarna från Finland och äta buffé tillsammans som Mummu bjöd hela tjocka släkten på. MILJONER TACK, Mamma!

Vår morbror Lasse hade gjort denna fina skylt på vår kära Mamma, dagen till ära!
Den familjen kunde inte följa med pga. väldigt tråkiga skäl... Men ni fanns med ändå!

Min syster Karo med skylten

Andres & Anna

Emma & Jonathan (i smoking)

Jag med Emma & Nicole

Vanessa

Morbror Kaitsu från Finland, samt Toni, Tobias och Peter

Morbror Harri (Finland) med Mummu och Danilo

Brorsan Stefu

Dags att äta!

Jonathan slurpar i sig vatten

Mummu drack en massa flaskor!

Alltid bråk om vem som fick trycka på hiss knappen först.....

När vi hade suttit och ätit den goda maten så gick vi vidare till dans restaurangen, där först min morbror Harri höll tal till Mummu... det var jätte fint... Sen fick hon ett paket från dom
Mummu och hennes syster

En nfiken docka vill gärna se vad som finns i paketet...

Ett jätte vackert armband!

Sen var det dags för Stefu att hålla tal, och ingen öga torrt... Sedan fick hon presenten:
En valfri resa till värde av 7 200 kr! Vart ska vi åka, Mamma??
Mamma och vi syskon

Och Puua!

Danilo gillar drinkar

Varför har inte jag nån dricka???

Danilo & min kusin Noora

Triss i samma frisyr!!!
Nooras pojkvän "Andy" med "The smiley brothers" som Kaitsu döpte dom till...
Nicole fick en blinkade blomma från en hemlig beundrare

Snyggisarna Karo & Anna

Kusin Noora och Mummu

Jag & Noora

Stefu, moster Kirsi ("Ville-täti") och Noora

Medans de andra festade så gick vi iväg till lekrummet...

Grabbarna leker lite...

Anna

Nicole hoppar i bollhavet med nån ny kompis

Emma var så gullig och tog så bra hand om Vanessa hela tiden, hon åkte rutchkana med henne 200 gånge bara så att hon slipper åka jälv och riskera slå sig i bakhuvudet där hon blev limmad... Gullis!

Jag och "The Smiley brothers" sitter och leker i bollhavet

ÄNTLIGEN! Som jag sagt innan, den här gossen är nästa fullt omöjlig at fånga i bild, men här lyckades jag- 2 gånger! Ladys and Gentlemen, i now present- Sebastian.
När vi hade lekt en bra stund gick vi och åt sen middag med Karo och Peter.
Nicole väntar på maten och leker runt så länge...
"Vill du ha den, eller den??!"

När vi var klara och gick tilbaka till dans restaurangen var folk så fulla att det inte var nån lämplig ställe för barn. Andres väntade utanför med barnen medans jag gick in för att säga Godnatt till alla.
Herregud, ar vi verkligen borta så länge? Det var hur mycket fylla som helst bland alla ungdoma som klivit på båten i Helsingfors, och vårt eget gäng var också ganska dragna...

Vi gick till hytten och la oss på vår säng och somnade där hela familjen. Mysigt!

Det var en trevlig dag/kväll.
Kul att träffa alla släktingar som man inte träffat på länge. Men saker och ting har definitivt förändrats. det är inte så att man ser upp till "vissa" personer som man gjorde när man var liten... Nu ser man hur det verligen är...
Och vissa i vår släkt kan verkligen inte komma från denna planet. Eller så tror dom att dom fortfarande är 16 år... Att man aldrig mognar?

Det kändes som det bästa att lägga sig tidigt, för man vet aldrig hur kvällen ska sluta med det här gänget.
Karo och Anna, ni kanske förstår vad jag menar???

(Sista delen fortsätter strax....)


Kommentarer
Postat av: Karolina nordling

I know what you meen? Pusu beso

2011-03-02 @ 07:36:38
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback