Lördag- Lek, Bad, Glass och SOL!

Lördagen bjöd på härligt väder med mycket sol och värme. Jag och barnen gick till lekplatsen nära Mummu & Puua medans Andres badade och kvicknade till efter fredagens firande.

Vanessa

Danilo

Jonathan


Efter ett tag gick vi till kiosken och handlade glass. När i skulle sätta oss på altanen fick vi en oväntad gäst. En fågel som gömt sig under bänken på balkongen flög ut, rakt på mina ben och vidare in hos Mummu & Puua! Det var bara att ta håven och in och leta efter den. Där satt den, på datorn och så flög den runt igen, tills Puua fångade den...
Han tog ut den och visade för grabbarna som var väldigt intresserade... Innan han släppte iväg den ut till friheten.

Andres kom i lagom tid för glassen :)

Poolen var fylld och såklart slängde Andres in mig, fast jag hade kameran i handen... jag hann ta denna bild medans jag flög i....

Men vattnet var skönt, så det var bara att gilla läget. Men som dom säger- HÄMDEN ÄR LJUV.....

Vänta ni bara....

Till slut var det NICOLE som slängde in Puua i vattnet! HA!


Sedan knallade vi iväg till lekparken bredvid....

Puua tyckte att det var roligt!


Det lektes affär med kottar, pinnar och stenar.
Allt som vi "köpte" från Nicole och Vanessas affär kostade "kvart i nio" hahaha....
Vanessa & Andres gungar i pizza gungan

Mitt hjärta

Ni kan ju gissa vem det här är som äter gru. Igen. Inte så svårt va?

Grabbarna, precis som tjejerna lider av tvångstankar med att direkt ta sönder en nybyggd sandkaka...

Jag & Vanessa i de nya gungorna

Och hela gänget i pizza gungan

Tillbaka hos Mummu & Puua åt vi "dagen efter-mat", dvs. mat från Sibylla. Och såklart fika en stund efter det.

Höst på väg?

Förresten, vi tittade i Mummus Ellos katalog och blev ganska så chockade när det stod "Höstens nyheter" på framsidan. Whaaaat? Höstens? Sommaren har ju precis bara börjat, vaddå hösten!?

Framåt kvällen kom syrran med hela gänget också. Det spelades kubb, barnen lekte och sprang ute och vi övade grabbarna på att lära sig gå. Snart borde det vara dags?

Och så sprang Vanessa rakt in i buskarna när hon skulle hämta en boll så att en gren rev henne under ögat...
Min lilla tjej började blöda, stackars liten.....
Jag gick in och tvättade såret och skulle sätta på ett plåster, men hon ville inte alls. Tills moster kom till undsättning och sa att hon också skulle ha ett plåster på kinden. Då gick det hur bra som helst. Moster Karo satte dit plåstern på Bessa och Bessa satte på ett plåster på sin moster. Tack Karo! Sen gick dem runt med sina plåster båda två!
Tuffingarna!


På kvällen när det var dags att gå hem och bada barnen va det helt slut. Vanessa satt på Andres axlar somnade där uppe, även Nicole och Jonathan höll på att somna, men vi lyckades hålla dem vakna...


När dem hade vaknat så fick dem plötsligt ny energi och verkade inte alls trötta. Tjejerna kollade på film med oss och grabbarna somnade som stockar...


Kommentarer
Postat av: Tanna

Hej ! Vi är hemma nu ! Vi bodde ju på huddinge sjukhus, på neo. Dom hade precis flyttat avd till plan 7 K 76-78. Men gissar att många av personalen är samma från eran tid där. Vi hade en Karin och Susanne som kontaktpersoner. Nu har vi hemsjukvård. Hade ni det också ? Kram

2011-06-13 @ 16:01:50
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ni verkar ha en så härlig familj! :)

2011-06-13 @ 16:04:19
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

De va så lite så :) kostar kvart i nio bara... Haha

2011-06-13 @ 20:11:52
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Helena

Underbara bilder på er härliga familj. :)

Barnen ser ut att njuta av varje sekund, härligt att se.

Gillar Dewins min när han kollar plåsterpåtagandet. :)

Kram från Söderhamn

2011-06-13 @ 22:35:15
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback