FERNANDOS STUDENT !!!

Wops..... Ligger visst efter lite med en massa bilder....
Men nu har jag gjort mina plikter, så nu kan jag i lugn och ro parkera mig framför datorn en stund, medans Andres sitter bredvid här och tittar "Mina jag & Irene" på TV

Barnen sover och hela lägenheten är städat från topp till tå. När jag kom från badet ikväll så fick jag ett ryck att börja städa ordentligt. Fönster, plockade undan, fixade disken, tvättade badrummet med klorin, dammsög och moppade golven. Ni, vet- min förbannelse. Jag älskar känslan hur det känns och hur det doftar när man moppat. Aaahh...

Jo, nu till saken. Jag skulle ju lägga in text och bilder från 9.6- Fernandos student, och min födelsedag.
(Fast vi firade den först den 10:e, så bilder och text från det kommer efter denna)


Lite morgonbus hela familjen...
 

När det började närsma sig så åkte vi till Stadskajen (Stockholm) för att invänta studenterna springa ut. Det var sååå varmt! Solen gassade på och tusentals människor stod och trängdes och väntade... Som tur är skippade vi vagnen, annars hade vi inte kommit fram överhuvudtaget.

Camilo väntar med Uruguay flaggan. (Abuelo och Danilo i bakgrunden)

Emilio

Diego med lillbrorsan Jonathan

Fernando och resten av studenterna anlände med båt, det flög ballonger och serpentiner och alla skrek och hurrade och var så glada...

Fernando har tagit studenten!

Nicole såg bäst sittandes på pappas axlar. Och Bessa satt på mina.

Fernando med sin mamma Veronica

En varm Nukke, mitt lilla hjärta

Abuelo var snäll som gick och köpte glass till alla våra 4 barn, fast folk trängdes, men det var så varmt så det hjälpte! Tack Abuelo!

Jonathan ville inte ha sin, så jag "smakade" på hans glass. Och sen ville inte Danilo ha sin heller, så vi gav den till Shabnam som bjöd honom ändå. Hihihi... Magen har verkligen börjar växa på henne, såå spännande!

Efter att vi tagit emot Fernando var det dags för dom att åka flak. Jag vet inte hur många säckar med öl dom fick in där, musiken dunkade och studenterna firade med att ha öl/champagne krig... Alla kastade dricka omkring sig och var genomblöta... Tur att vi stod en bit bort! Dom var helt vilda...


Sedan åkte vi till Abuelo och Abuela där vi skulle ha grillfest. Vi hade riktigt otur med bilen på väg dit...Vi hade glömt att handla en grej, så vi åkte snabbt till Coop i Fittja, Andres och Nicole sprang in i affären medans jag väntade med resten av gänget. Det var varmt, så såklart skulle alla börja gnälla... Jag tog upp Jonathan och så kom lapp-lisan bakom mig och sa att jag har parkerat på handikapp plats. Greate. Jag bad honom att inte ge mig böter, att jag vi ska flytta på bilen. Men han vägrade låta mig ringa till Andres och be han komma ut och flytta på bilen, riktig otrevlig jä*vla lapp-gubbe som dom alltid är. Jätte kaxig och längtade bara att få bötfälla mig. "Nej, det går inte, du ska flytta på bilen NU" och så började han skriva boten. Jag sa att jag flytta på den genast. (Vete fasiken vad jag tänkte) men jag frågade om jag sa att jag bara måste spänna fast min son först. Jag försökte göra det långsamt så att jag skulle vinna lite tid och att Andres hann komma, men han kom inte, och gubben stod och blängde ilsket på mig. Bakom mig fanns en kö till fästing vaccin bussen, där stod en man som jag snabbt viskade till om han kunde flytta på bilen åt mig, vilket han snällt gjorde! Phew!  Lapp-lisan var inte så glad, men han åkte ilsket därifrån...

Som om det inte var nog så startade inte bilen igen när Andres väl kom, så Abuelo fick komma med starthjälp...
Men vi kom iaf fram till slut!

Fina Shabnam

Melina leker med tjejerna på filten

Förberedelser....

Innan maten så kom min bror med Anna, Emma & Sebastian. Maten var supergod och alla åt med god aptit.
Efter maten kom Oscar med en tårtbit till mig, dagen till ära. TACK!!!
Tänk va snällt att dom även sjöng för mig!!!

SKÅL FÖR FERNANDO!

Jag och mitt

Tagen på bar gärning.. Jag undrade vart min tårta tog vägen, när jag kom tillbaka fanns bara en liten bit kvar....
Nu förstår jag varför...

Syskon kärlek?

Danilo & Jonathan sökte gensat skydd hos sin pappa och tittar skräcksaget på när deras store bröder Micael och Diego brottas...

Shabbie & Fernando

Danilo & Emma

Some pics....

Både Jonathan och Danilo var jätte griniga hela dagen. Inget var bra. Jag tror att dom kan ha haft ont i låren där dem fick de där 2 sprutorna? och så var det övertrötta och vägrade sova. Dom kunde ju ha missat något!

Dani & Javi

Kärlek
- Emma & Vanessa -

Och här försvann den sista biten tårta....


Sebastian

Dani & Jag

Anna & Nicole myser

Emilio, Andres & Jonathan

Oscar med Melina

Camilo och Julio fixar dreds på Giulle

Jonathan och Melina

Sebastian & Emili spelar fotboll med Abuelo


Tack allihopa för en jätte trevlig dag!
Tack för allt!


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback