Vad är myyyyyys för Er?

Då var det lördag kväll då.
Vi har haft lite myspys här hemma med jordgubbar, vattenmelon och popcorn och suttit på balkongen.
Härlig sommarkväll.

Idag har vi varit på kalas hos Sebastian som fyller 6 år på måndag. Stora killen nu, tänk att han redan ska börja i 6-års verksamheten... Snart som det är så går väl våra barn där också... vill ta vara på den här tiden jag har med dem, det kommer aldrig tillbaka!

Har precis överfört dagens bilder till datorn, men dom kommer nog in imorgon, för jag känner mig ganska så trött trots att jag sov som en stock. Visserligen la jag mig sent, kollade en stund på Uruguay- Chile matchen jag också, tills jag slocknade, men jag fick ändå sovmorgon också :) Andres trodde att klockan var 8.30 när han kollade på klocakan, så han gick upp och så var klockan bara 6.30!  Han fick inte många timmars sömn inatt...

Hör och häpna- även Puua tog sig till Sebastians kals! Men han var lite sliten...

Imorgon ska vi till Solna på middag hos Diego & Shabnam, ska bli kul då det var ett tag sen sist vi sågs. Shabnams mage har säkert vuxit ännu mera. Ska bli så mysigt att få gosa med en liten bebis snart igen!

Det här med fredagsmyyyys (och lördagsmys också såklart) har blivit riktigt berömt. Man hör ju alla säga det, och så är det ju den där chips reklamen också "det är dags för fredagsmyyyys"

Men vad betyder fredags/lördagsmyyyyys för er? Hur gör ni då, som gör det mysigt?

För mig är det hela familjen samlad, tända ljus, en massa gott att äta och en film.

Kommentarer
Postat av: Marie

Fredags och lördagsmys...vi har även mys på andra dagar, men för mig betyder det att man har det trevligt med sina nära och kära eller vänner och bekanta, att få skratta och få umgås, göra saker tillsammans, eller sitta i soffan och mysa och titta på en bra film.....det är mys för mig

2011-07-09 @ 22:58:32
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Eva

Mys för mig/oss är när hela familjen sitter samlade tillsammans oavsett vart bara vi är tillsammans. Med något gott att äta, dricka och ev någon trevlig film alt något kul att hitta på bara =)



Jo tack vi har det bra. Jobbar med mitt projekt via jobbet måndagar och tisdagar så resten av dagarna försöker jag njuta av familjen =)



Allt väl med er?



Kramiz

2011-07-09 @ 23:50:41
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Lisse-Lotte Danielson

Hej! Du hade lämnat ett kommentar på min blogg som jag inte alls förstod? Vadå att min blogg sida ligger i topp i mitt statistikprogram för Gävledraget??

Hör gärna av dej igen påp min blogg så jag hänger med Ha en fortsatt trevlig helg!

---------------------

Hej igen You and baby Dolls!

Jag hänger själv inte med faktiskt... jag har väldigt många besökare på MIN SITE och i mitt statistikprogram ser det ut som om du ligger i topp bland dessa vilket jag inte alls förstår... jag blev nyfiken och kollade och upptäckte att jag tyckte du har en så gullig hemsida så jag kunde inte låta bli att kommentera och berömma den... lycka till även i fortsättningen.



Jag har faktiskt fler besökare på MIN site i USA än från hela Sverige och det måste bero på Googles utmärkta översättningsprogram. Enbart nu på morgonen har jag haft besök från 2 sökmotorer i USA... datavärlden är ibland obegriplig men vad spelar det för roll så länge det bara är trevliga meddelanden...!





Senast redigerat av Gävledraget (2011-07-10 07:36:59)





2011-07-10 @ 07:47:15
URL: http://www.gavledraget.se/
Postat av: Taru

Precis samma här.. Gott att äta , film och tända ljus :-) Och nu på sommaren kan vi ha "vardagsmys" när det ändå är semester :-) Men goda jordgubbar , melon , vindruvor och annat gott... Vi brukar variera lite med chips , popcorn , goda fruker och ibland godis. Kram

2011-07-10 @ 07:51:52
Postat av: Helena

Mys för oss är att äta nå gott som godis, chips eller fika och spela sällskapsspel eller se på film. Ibland blir det en biltur ist för att kolla efter vilda djur i skogen eller så blir det en fisketur/skotertur, beroende på årstid och väder.

Kam

2011-07-10 @ 22:06:48
Postat av: Helena

Men.... det ska ju såklart stå "kram". :)

2011-07-11 @ 01:13:22
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback