Sebastians 6-års kalas!

Hej!
*suck*
Nu sover alla, eller ja- grabbarna sover och tjejerna ligger nerbäddade i sina sängar och tittar på Askungen.
Hela kvällen har någon gnällt över något, och dom har bråkat och Bessa har bitits 2 gånger idag.
Jag känner mig helt slut i huvudet! Nu behöver vi alla en god natts sömn så att vi alla vaknar pigga och glada imorgon.

Imorgon ska nog barnen till Mummu och Puua medans jag ska passa på att STORstäda här hemma.
ALLA rum ska städas och rensas och fixas... och det lär ju ta tid.
Men jag älskar det och ser faktiskt fram emot det.
Jag älskar när det är rent och fint- ordning och reda. Och det bästa är att jag får göra allting i lugn och ro, utran att bli avbruten eller hänga vid fötterna.

Jag ska även ta tag i barnens rum, "a´la PROJEKT lekrum."
Jag ska försöka komma ihåg att ta FÖRE och EFTER bilder så ni ser hur det ser ut. Jag har helt struntat i att städa tjejernas rum i 2 dagar, så ni kan ju bara ana hur det ser ut där inne just nu...

Men det ska bli riktigt kul!
Jag har ännu inte vågar berätta för Andres om mina tankar på att flytta ner tjejerna...Tror inte att han är så förtjust i den idén.. Men jag skulle känna mig 10000000000 gånger tryggare av att ha dom alla i samma plan.
Och så blir lekrummet så mycket bättre också.

Ja, juste ja. Jag skulle ju skicka in bilder på Sebastians kalas igår, here they come!

Mina finaste Prinsessor på väg till kalaset


Jag skulle ha tagit med mig min videokamera och fångat Danilos min på film när Anna lyfte upp Danilo till fika bordet.. Han såg ju inte vad som fanns på bordet, men när hon lyfte upp honom och han tittade över det fyllda bordet, fullt med godsaker i alla sorter så blev hans ögon jätt stora och så kom tungan ut, och så tittade han på allting och till sist värsta leenden innan han högg till!

Vid bordet sjöng vi för Sebastian, på alla 3 språk (finska, svenska,spanska) och nu sjöng alla med lika högt i varje sång. Bra jobbat!

Födelsedagsbarnet Sebastian med kusinen Dewin

Stora systrarna Felicia & Emma

Mina sessor Vanessa & Nicole

Kompisarna Milo och storebror Noa

Vi sjunger....

... och Sebastian blåser!!!

Mmm, va gott med tårta och annat gott!

Bessa fullproppat

Puua var ganska seg såhär dagen efter....

Tjej-snack med syster och Mamma

Emma och Felicia gjorde en alldeles egen låt till Sebastian. Den var så himla fin!

Vi shejkar till "On the floor" med J-Lo & Pitbull.


När vi hade tackat för oss så promenerade Mummu med oss till våran gård där barnen lekte. Andres kom också ut och vi stannade ute ganska så länge. Sen var det bara dags för bad och mys.

Anna & Stefu- TACK för kalaset och tack för allting gott som ni bjöd oss på!
Andres tackar också för allt som jag fick med mig hem. Supergott!


Kommentarer
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

På tal om att bitas. Grabbarna biter inte varandra?

Moa har börjat bita både Elin och mig nu!

Kram

2011-07-11 @ 03:08:44
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tycker du gör rätt som flyttar ner tjejerna. Ett tag sov de 4 stora i vårt sovrum samtidigt, mycket sängar blir det. De har även delat två och två men sen Lilleman föddes har de haft eget rum. Förutan när vi flyttade. Då sov vi där vi fick plats. Våra barn är nu dotter 18 med pojkvän boende hos oss, son 17, dotter 15, son 13 och son 10 så de är stora nu.

2011-07-11 @ 09:19:52
URL: http://familjenlamemicke.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback