Lördag- hos Abuelo & Abuela ♥

Igår var vi hela dagen i Fittja hos Abuelo & Abuela.
Abuelo blåste upp bil-poolen, så det var ju tur att vi hade med oss badkläder!

Det var bara våran familj där, för Oscar och grabbarna och Ela med sin familj är i Spanien.

Vi blev bjudna på mat som var jätte god, glass och frukt och hade så mysigt. Barnen älskade att vara där, dem ville knappt komma upp ur poolen. En härligt, solig, varm dag!

Skickar in bilder som vi knäppte, för bilder säger väl mer än tusen ord?

Andres fyller poolen med vatten. Barnen väntar redo att hoppa i... =)

Nicole

Lite fika...

Även jag hoppade i och plaskade i poolen, det var ju så varmt ute!

"NÄ, nu har vi fått vara nog!"

Grabbarna Bus leker med vattenslangen

Vanessa är sugen på att blöta ner hela gänget?

Nap-time för twinsen


Tjejerna fortsatte plaska runt...

Mm, va gott med kall glass när det är så varmt ute!

Nicole busar med Abuela. Först var hon så blyg att hon inte kom ens 2 meter nära henne, men snart hängde hon där hela tiden. Mitt lilla hjärta!


Vi hade vattenkrig också, Andres tog slangen och blötte ner hela mig, sen var det min tur, men han bara smet iväg hela tiden...
Såklart hade Nicole och Vanessa shower också, bästa låten var nog "I will be popular" som Bessa ville sjunga och dansa till hela tiden.. (Inga barnsånger här inte...)

Jonathan och nakenhunden Selma med Abuelo och Abuela
(dom är hundvakt åt Elas hundar medans dem är i Spanien)
"Hur funkar den här slangen....?"

Abuelo gick in i poolen för att svalka av sig lite, och efter Andres beodran tog jag slangen och blötte ner honom helt...  Inga vidare bra svärdotter poäng där inte, men vi skyller på Andres, HAN BAD mig göra det!

Abuela med barnbarnen

Andres, Abuela & Gonzalez busungarna

Abuela och Abuelo med barnbarnen

Mellis dags

"Kiiiiiikkkkkaaaaaaa" sger Jonathan varje gång han gungar =)


BUSUNGARNA GONZALEZ vid hundskålen och dricker vatten....


Tills grabben fick gå därifrån...


Men då hittade de där två bustrollen andra hyss....
 

Dom har blivit riktigt busiga och ska vara överallt hela tiden. Speciellt på ställen där dem INTE får vara. Kan inte komma ihåg att Nicole eller Vanessa var såhär busiga? Eller....?

 Vi hade en jätte rolig dag, TACK FÖR ALLT ABUELO & ABUELA!!!!

Eftersom vi åkte därifrån på kvällen så höll alla att somna i bilen. Vi försöktre med allt så att dom skulle hålla sig vakna. Om dom hade fått somna så skulle dom inte lägga sig på kvällen. Vanessa somnade i varje fall, likaså Danilo och Nicole var på vippen att somna, så jag fick muta dem med att säga att vi ska förbi Mummu & Puua och då vaknade alla omedelbart. Vi gick dit en kort stund eftersom Puua hade saknat mig (eller var det kanske barnen?)


Såklart hängde Jonathan vid grinden igen, han öppnade och stängde den hela tiden...

Jag blåser sopbubblor medans Emma, Nicole & Vanessa jagar dem

Bessa Bus och Puua njuter av livet på gräset...

Puua gick till kiosken med hela gänget igen och köpte lite gott, och såklart fick grabbarna varsin "Elli pullo" igen.



Ibland glömmer man tacka andra människor i sitt liv för de må men ack så viktiga sakerna dem gör i ens liv.
TACK, TACK TACK för allting mina nära och kära! Tack för att ni finns där för oss, TACK för allt ni gör och säger och får oss att må bra! Jag hoppas att ni känner Er lika älskade av oss som vi gör av er!
ÄLSKAR ER!
P.S Mummu, kiitos lehdistä, nyt voin lukee aamukylvyssä ihan rauhassa

**********************************************************************************
GLÖMDE JU SKRIVA!!!
- Anna såg Jonathan ta sina TVÅ FÖRSTA STEG igår!!!!

Han stod mellan mig och Anna på filten, och hade en fjärrkontroll i handen, sen hör jag bara Anna säga:
"Han går!!!!"
Jag fattade inte alls vad eller vem hon menade, för då satt Jonathan bredvid Anna och Danilo satt med Mummu så jag undrade vem som gick och vart?!
Men då hade Jonathan stått och så tog han sina två första steg till Anna!
Jag var så ledsen och besviken att jag missade det, så vi försökte ju få han att gå igen, men han lallade bara och ville hoppa... Jag har inte ens sett han ta ett enda steg, båda två går ju när man håller dem i en hand, men inte själva. Annnaaaaa..... ????


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Jaha vilka härliga bilder! Värsta busungarna och twinsen överallt fast tillsammans, gulligt!

2011-07-04 @ 07:39:54
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

ja det är jobbigt när det är för varmt för små tjejerna gillar inte det och tycker jag ska gå runt och bära på båda två... Amanda är hos mormor och morfar så jag har bara småtjejerna hemma nu.

jo, jag mår bättre nu.



Fina bilder på barnen! :) Den såg ju bra ut, bilen. Roar dom en stund!

kram

2011-07-04 @ 08:11:53
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: erica

Vilka härliga bilder ... som alltid :-). Ni verkar ha en toppensommar tillsammans! här jobbar jag förfullt, så det känns som sommaren rinner iväg. Men det känns nog bättre om ett par veckor. kramar

2011-07-04 @ 13:37:27
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Helena

Som vanligt lägger du in underbara sommarbilder på barnen o alla era nära o kära. Så trevligt kvällsläsande innan man ska sova. :)

Ha en fortsatt bra sommar.

Kram från Söderhamn

2011-07-04 @ 22:52:38
Postat av: madeleine

vilka härliga bilder!

vad roligt med första stegen, de är så söta när de börjar gå.

kram

2011-07-05 @ 07:47:58
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Jon :D

OMG GÅR HAN NU OMG VILLE SE DET :DD

2011-07-09 @ 00:15:23
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback