Onsdag- Lek och Valpar

Idag klädde jag på barnen och skulle ut på gården och gunga och vänta på Andres. Solen sken dessurom så jag tänkte ju genast att det var nästan vår.
Den kloten har man inte sett mycket av de senaste månaderna, så jag tog detta som ett bra tecken på att vi är på "rätt väg", så vi struntade i overollen, tog på oss jackorna och gick ut. Fy va kallt det visade sig vara!
Snön hade smält bort så pass mycket att det gick att sätta sig på gungorna, men det blev inte så mycket gung av det hela då fötterna skrapade ner på den hårda snön.  Efter 5 min ute så ville tjejerna hem och leka... Dom är som jag, gillar inte heller kylan...

Danilo

Jonathan

Vi får nog vänta ett tag till med att gunga....

Vi mötte upp Andres på parkeringen och åkte till Port 73 och lekte där i över 2 timmar!
Andres åkte iväg en stund på ärenden, men vi följde inte med, för tjejerna sprang runt och lekte så fint så och fick några nya kompisar på kuppen
Nicole var så glad och stolt över sig själv som till slut vågade åka nerför rutschkanan alldeles själv. Tidigare har hon bara klättrat upp själv, men sen ville hon ha handen medans hon satte sig på rumpan och åka ner.
Nu gjorde hon det helt själv om och om igen.
Vanessa klättrade också, men hon behöver hjälp med att åka ner, annars slår hon sig..


Stora tjejen!


Danilo leker med krokodilen...

Medans brorsan låg och sussade i vagnen satt Danilo och åt och drack lite gott
Efter en stund kom Micael och hans flickvän Pät dit också och gjorde oss sällskap. han ville gärna vara med och gunga och klättra, hihihih

Sedan var det dags att äta middag och åka till faster Ela och kika på de söta pudelvalparna. Så otroligt söta! Ville gömma en sån i jackfickan, men jag tror att de kanske hade märkt det... vad tror ni?
Dem blir leverans klara nästa vecka!

Julio & Ela gosar med twinsen

Giuliano spelar lite för oss... Nicole blir rädd och vill gå hem...


Tack för fikat!
(Och Puua, jag lyckades inte ta med mig nån valp till dig, andra förslag än att gömma en i jackfickan??)

När vi kom hem var det dags för bad och kvällsgröt och sen var det läggdags. Nicole ville leka, men hennes ögon hängde på halvstång så hon fick lägga sig istället. Hon har börjat protestera nu när hon ska löägga sig på kvällarna, fast sen när hon ger upp så somnar hon som en stock. Alltid säger hon samma sak när hon lägger sig: "Puua & Mummu kommer imorgon".

Nu tänkte jag lägga in lite info och bilder på dagarna jag missat lägga in ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vilka söta puddingar. Mellan eller stor pudel? jag har mellan hemma. 2 tokiga sådana :)

2011-01-20 @ 09:34:16
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback