Lördag- 1:a januari


Grattis till Julio som fyllde år igår, den första januari!

Igår var det middag hos oss igen. Efter maten blev det lek för barnen och spel för oss andra.
Vi började med "neger och presidenten" (rasistiskt, men spelet heter faktiskt så!) och så fortsatte vi med "Trodde du ja!"  och TP. Vi fick oss en massa goda skratt.

Ja, nu ska man förklara denna bild... hmm. i spelet "Trodde du ja!" finns en massa olika kategorier, en av kategierna är "utmaningar" och då väljer spelaren om han/hon vill anta utmaningen. Det gjorde Anna.
En av motspelarna skulle snurra runt henne 10 varv medans hon har ögonbindel på sig. Gissa om hon ångrade sig rejält när hon blev jätte yr och skakis? Stefu fick hämta dricka till henne för hon kände sig inte alls bra.
Något ska ni veta när man spelar det här spelet med Puua är att han ALLTID antar utmaningarna- vad det än är!
Förra gången vi spelade så satt han där till slut, inlindad med toapapper, sylt och mjöl över hela ansiktet och sjöng nån konstig sång... Allt för att vinna...
Men igår så hann han bara krypa runt bordet och jama som en katt och gnida sig mot våra ben...  Och han gjorde det också! jag ska inte ens säga vad jag gjorde, men jag kan säga att det sved i näsan! Hahah...

Publiken- Brandmannen & Polisen, tyckte att vi var jätte knasiga!

När Puua kommer på besök så får barnen alltid "elli pullo", nu även grabbarna... Puua då!

Jaah.... Som jag sa det där med pussgurkorna. Till slut började Stefan bli lite väl avis och tyckte att dom skulle sluta hålla på sådär!

Så Anna gosade med Vanessa istället. Stefan kände sig mindre hotad då... ;)


På kvällen fick jag ett ryck att jag skulle storstäda allting, men när jag var klar med att ge grabbarna kvällsgröt, ge tjejerna "nattis" (dvs nån kvälls fika) och nattat alla var ju klockan redan 8 och det var sånt liv på alla att jag inte orkade. Vi la oss redan innan 22, riktigt skönt att få sova ut!


Kommentarer
Postat av: sofie

Hej satu !

Vart inhandlade ni pojkens gåstol sååå fin

2011-01-05 @ 05:32:30
URL: http://kidsensmamma.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback