JAG KAN SITTA!


Här sitter en väldigt stolt mamma och skriver!
Idag, efter bad, kvällsgröt och nattis så gick jag in i tjejernas rum med grabbarna för att leka lite innan det var dags att lägga alla småttisar. Vanessa lekte med dockhuset medans Nicole sprang runt och pysslade med det ena och det andra och grabbarna låg på golvet och lekte...

Glada Danilo

Gosiga Jonathan

Frisör kan hon också vara

Då hände det- helt plötsligt. Jag tänkte bara träna grabbarna på att sitta lite, så jag började med "tjockisen"- Danilo. Och vips- så sitter han helt själv!
Jag bunkrade upp med kuddar omkring honom om han skulle ramla, men han satt hur stadigt som helst! När det såg ut som att han var på vippen på att falla omkull så hittade han sin balans ändå!
Jag kunde inte sluta skratta (och ta bilder såklart) THIS IS BIG! Ett stort steg i utvecklingen!

Titta! Jag kan sitta!

Puss på dig brorsan!

Han var helt fascinerat av sin nya värld som han uppfann när han nu kan sitta.


Jag tänkte prova med Jonathan också, fast han har varit ostadigare än Danilo, och det här blev resultatet...  Jag misstänker att han kan dröja lite, men jag vet att "vips" en dag så händer det bara!
När han själv är redo.

"Hey brorsan, vart tog du vägen?"

"Se här, såhär ska man tydligen sitta...."

"Äsch, skit samma...."


Vad tycker ni, är han inte duktig?

Nu blir nog hans lekar mycket roligare för honom... fast man måste ju såkklart alltid ha kuddar bakom honom nu.
I´m Proud!


Kommentarer
Postat av: mummu

Va bra han sitter Danilo,man kan väll inte börja sitta samma dag,lite spänning ska det vara tänker Jonathan.. toiset ,, rakastan.

2011-01-03 @ 11:06:37
Postat av: Heidi

Vad stora grabbarna har blivit, inte länge till så är dom 1 år... vad tiden går fort!!!ska vi ses någon dag? kram

2011-01-03 @ 11:53:41
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Duktiga killen.

jag älskar den där tiger pyjamasen. har sparat från Felicia så Alexander oxå får den.

2011-01-03 @ 12:25:35
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Haha vad gulligt!!!;) min stackars Jonah hänger inte med än med de kommer;) pusu beso

2011-01-03 @ 15:56:18
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Monica

Hej Satu! Vad duktiga pojkarna är :) är det 6mån dom skulle varit om dom fötts när dom skulle? Har du skaffat Facebook ännu? Lr nån annan sida? Kram.

2011-01-03 @ 19:00:16
URL: http://monica-karlsson.blogspot.com
Postat av: Linda

va han är duktig!! Dom gör såna framsteg dessa gossar och jag förstår att du är en stolt mamma!!



Brorsan kan snart också..var så säker!!

Han har nog bara inte tid med att sitta själv ännu...händer ju massa annat spännande nere på golvet, hihi



dom är underbart söta alla dina barn gumman och det är så härligt att få följa dom i ders livoch framsteg!

2011-01-03 @ 23:05:33
Postat av: rebecka o twinsen

men du... gud så söta grabbar!!! jag blir så sugen på några till nu;)

o så duktiga, jag längtar!!!!!!

mina töser mår bara bra, de ler o skrattar mer för varje dag som går nu... de blev ju fyra mån i söndags men egentligen bara 2. så det är väl nu det hela börjar med framsteg osv. jag ser fram emot allt nu!!! =)vi ska till bvc o se hur vikten har ökat de senaste 2veckorna. de är lite små, tycker jag, men så vill man ju ha riktiga knubbisar hihi*



kramar

2011-01-04 @ 07:35:43
URL: http://bereckaochtwinsen.blogspot.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback