Helsingfors kryssning = BOKAD!

Nu är allting bokat och klart!
I februari fyller min kära Mamma 60 år, och henne ska vi fira hela tjocka släkten på en kryssning till Helsingfors!
Vi träffar upp hennes sykon och några kusiner som hoppar på båten i Finland, sen partar och vi firar vi Mamma rejält! Det är hon värt!
 
Ska bli jätte kul att se alla släktingar igen, det var jätte länge sen! Och min kusin Noora (Denice) kommer också. Jag har inte träffat henne sen Andres & Mitt bröllop, och det är snart 3 år sen... Vi som stått varann så nära, alla somrar som vi tillbringat ihop både i Finland i stugan och så har hon kommit till oss i flera veckor på sommaren... tänk va allt förändras, hon och andra släktingar har aldrig ens träffat mina barn!
Och troligtvis kommer vi att ses mindre, då stugan i Finalnd är till SALU. It sucks! Men jag hoppas att vi kan åka dit en sista gång i vår/sommar..
Såhär ser den ut:

Äsch, nu började jag prata om något helt annat igen.

Jo, tillbaka till kryssningen. Det har varit mycket snack huruvuda vi ska ha med oss barnen eller inte.
Vissa har tyckt att vi ska lämna dem hemma, så att vi kan "slappna av" och bara vara tillsammans och ha kul.
Ni vet, allt det där med att "ni behöver göra något bara ni två"
Men vi (dv-s jag) har bestämt oss för att dom ska med.

Jag KAN INTE lämna dem.
Nicole och Vanessa har ALDRIG varit ifrån både mig och Andres nån natt över huvudtaget.
Mig var dem ifrån när jag låg på NEO med grabbarna, men Andres var hemma, och då träffades vi ändå på dagarna.
Kalla mig för höns mamma, men jag kan inte lämna bort mina barn i 2 nätter!
Inte tjejerna, och inte grabbarna. Inte nu.
Nu skulle jag inte ens drömma om att lämna bort nån av dem från mig nån natt. Jag klarar det inte.
Alla som jag hade kunnat lämna barnen hos för KANSKE EN natt, följer nu med på kryssningen.

Vissa frågar varför jag inte kan lämna dom hos Andres föräldrar eller syster.
Men tänk såhär- Dom är blyga för dem när vi bara kommer dit på besök! Det är först nu Nicole vågar röra sig och gå iväg utan mig, annars har hon bara suttit i min famn jämt och gråtit bara när nån försökt ta upp henne.
Och Vanessa har också kommit in i nån Mamma-Period nu.
Hur ska jag då bara lämna över dom där i 2 nätter?
Jag skulle också längta ihjäl mig! Jag mår jätte dåligt bara jag tänker på det, får redan värsta ångesten om vi skulle ha åkt utan dom.
Och jag har absolut inget alls emot Andres familj, jag älskar dom, dom är urgulliga mot barnen och det syns att dom verkligen tycker om dem... men det är bara det att vi inte träffar dom så ofta. Tyvärr.

Så jag har bokat oss i en stor hytt! Om någon ska åka- ska ALLA åka. Vi håller ihop.
Danilo & Jonathan fick bokas in i Karos hytt eftersom vi inte fick boka så många i samma hytt.
Självklart kommer dom att bo i våran hytt, men bara så att dem är bokade där.
Ska bli jätte kul och spännande! Behöver nånting kul att se fram emot!
Hoppas att ingen blir bestört av att vi har 4 små busingar med oss på festen....


Den här månaden fyller syrran år, ska du ha fest, eller?


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Du vet själv vad som är bäst! För min del blir de ingen fest haha..

2011-01-08 @ 08:12:25
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: erica

Va kul med en kryssning! Det skulle jag jätte gärna vilja göra. Förstår dig att du har svårt att lämna barnen, det ska kännas tryggt att åka iväg och helst när man åker iväg och inte kan komma hem när som helst. Nu är alla dina barn i en ålder där dom är lite känsligare. Märker det på Alva, jätte mammig och Tor har också börjat bli mer mammig, men främst att han verkar vara i separationsfasen.. gråter om någon annan har honom för länge, vill till mamma och pappa. Kommer nog att bli en jätte rolig resa hur som helst, ni är ju många som kan hjälpas åt med barnen :-). Huset i Finland ser jätte fint ut!! Lite som mumindalen ;-) jag älskar mumintrollen.



Många kramar från Erika

2011-01-08 @ 09:10:39
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Åsa

Halloj =)



Jo det är fullt upp med fyra barn (du vet ju själv) men jag är otroligt glad att de stora tjejerna har varandra .. för de leker mycket speciellt när grabbarna är sjuka eller de gräver min fulla uppmärksamhet.



Grabbarna blir 8 månader nu den 18 Jan , kan knappt fatta att det redan gått så långt tid sen de kom till oss .. =)



Du får ta och skaffa FB =)



Kram Åsa

2011-01-08 @ 10:36:46
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: mummu

Självklart ta ni med barnen.Det ska bli jätte kul.Längtar... :-)))

2011-01-08 @ 11:31:00
Postat av: Eva

Hej tjejen.



Jag hade gjort precis som du dvs tagit med barnen på kryssningen. Är ju deras mormor som fyller år och då borde det vara en självklarighet att alla barnbarn är med och firar. Klart man får kanske gå ner i hytten lite tidigare eller så gör en av er det bara med barnen. Hur mycket man än VET att t.ex Andres familj älskar er och era barn samt att dom mycket väl är perfekta barnvakter så är det inge kul att vara iväg utan ens små älsklingar och som du själv skriver att era släktingar i Finland aldrig träffat era barn, då får dom inte heller chansen nu om barnen inte är med er. Hoppas ni får en underbar kryssning hela familjen!!!

2011-01-08 @ 12:55:49
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Helena

Hihi=) Ja, jag hade för mig att jag redan hade länkat dig men blev lite förvirrad=D Va roligt för er att få åka och träffa lite släkt!!

2011-01-08 @ 13:16:55
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Milla

Hej.

Vilken fin blogg du har och framförallt vilken jättefin familj. Så härligt att läsa om din glädje du verkar finna i din vardag med barnen. Själv väntar jag mitt sjätte barn om några veckor. Såg en bild på din vagn och undrar om det är samma vagn som vi har köpt; en iCandy Pear? Om så är du nöjd med vagnen? Jag har inte hunnit testa den ännu. Ska ha den till 1-åring och nyfödd. Åkpåsarna du har till vilket märke är dessa?

Du får gärna kika in på min blogg där jag skriver om vår vardag.

Hoppas ni får en trevlig kryssning.

Kram Camilla

2011-01-08 @ 14:49:25
URL: http://familjenellison.blogg.se/
Postat av: Liz

Hej Satu!!

Gott Nytt ar!! Har ju last lite har och dar hos dig och ni verkar ha haft en harlig jul och nyar. Later harligt med kryssning, men ocksa lite jobbigt med 4 barn och allt man behover dartill. Hur har ni tankt att losa det praktiskt? Jag tanker da att mat och fest ju sakert ar lagt till kvallstid, och hur ska ni fa barnen att sova da? Ska ni ha vagn brevid bordet och lata killarna sova i den? Tjejerna ar ju nastan for stora for att sova i vagn..och det ar ju inte kul for dig eller mannen att ga ifran festen och satta sig i hytten och sova barn och passa sovande barn...

Jag forstar sa val att det ar svart att lamna barnen hos nagon annan, har skulle det inte heller ga da jag fortfarande ammar. Men du klarade att lamna killarna nar dom var jattesma nar ni akte pa solsemester och det var ju i en vecka eller sa? Sa kanske att det funkar for tva natter iallafall hos farmor och farfar? (Det ar kanske sa dom resonerar som tycker att ni ska lamna barnen hemma..?)Fast - ni som foraldrar vet ju vad som ar bast!! Byter ni av varandra ocksa att passa barnen i hytten, sa far ni ju bada lite del av festen! Harligt att ha nagot att se fram emot, har skulle vi sa val behova lite "partid"..

Dina barn ar sa sota, killarna ser sa harliga ut!! Och forsta tanden redan - stort!! :)

Stor kram!!

Postat av: Linda

Va roligt att ni ska fira henne på det sättet! Är säker på att ni kommer få superkul!!



Det här med barnen kan bara du avgöra..du är den som känner idna barn bäst!

Och alla är vi ju olika :) Jag skulle tycka det var skönt utan barn men självklart sakna henne så det skulle göra ont! Jag har lämnat bort henne 2 gånger och hade ångest de första timmarna...men det släppte ocg jah kunde slappna av..tycker det är nyttigt för både bsrn och mig!!! Men som sagt, alla är olika och man ska göra vad man själv tycker är bäst!! Du är inte en sämre mamma för det!!! u rock!!



Så syrran fyller år!!! Kul!!! Hoppas det blir en brakfest carro;)

2011-01-08 @ 20:41:09
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Hej hej

jo allt är bra här,förutom foglossningen som jag fått..huua vad ont det gör..



Hur är det mer er?



måste bara fråga lite nyfiken som jag är..hehe..

kommer ni att få fler barn i framtiden..



Måste ju säga som andra sagt här på din blogg.

du har verkligen fina barn..såå sööta..

Och ett väldigt fint hem..



O sen är du hur fräsch o snygg som helt ..hur gör du?



några tips haha..

mvh camilla

2011-01-08 @ 22:19:48
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Hej hej ..

Låter som bra planer tycker jag hehe..får se hur framtiden ser ut då..



Vi var faktiskt nöjda efter förra,om man får säga så..men är ju väldigt glada i den som kommer såklart..

längtar mycket att få se den..eller henne om det stämmer..



Vi bor i en villa med ganska stor gård..

Den räcker för oss iallafall hehe..

Vi har 2 våningar med sammanlagt 7 sovrum,

2 av rummen är jättestora ,så dom ska vi dela till 2 senare.så då får vi 2 rum till..

så inom en framtid så kommer alla ha varsitt rum..

Nu delar endast dom 2 minsta tjejerna.

Robin sover med oss..

sen har vi ett med alla dom små barnens garderober i ..

så man slipper springa huset runt o lägga i tvätt,men sen så blir det ett rum till,den som ska ha hehe..



ha en jättebra kväll

mvh camilla



2011-01-08 @ 23:49:43
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback