En ny vecka har börjat

Och så är det måndag igen. En alldeles ny vecka har vi framför oss.
Här hemma har vi fortfarande snuviga och hostiga barn... men natten gick bra! Barnen fick sova i lugn och ro, utan att hostan eller snuvan störde dom alldeles för mycket.
Värre var det för mig som drömde mardrömmar hela natten.
Va konstigt att jag har drömt mardrömmar 5-6 nätter i rad... Usch!

Grabbarna och Bessa har precis lagt sig efter lunchen, Nicole sitter på soffan och tittar på Lotta på Bråkmakargatan. Detta är hennes stund på dagen då hon slappar och varvar ner i lugn och ro.

Själv skulle jag behöva städa klart i köket, men jag tar en paus istället, orkar inte ta tag i det där nu...
Bessa har dragit ut en massa skålar och fat ur skåpen och så ligger det en massa ris på golvet som ska dammsugas upp...

Igår skulle jag ha träffat en kompis och hennes barn, men vi fick skjuta upp det tills våra snuvisar är friska.
Man vill ju inte smitta andras barn..
Åhh va jag längtar tills vi åker på kryssningen... nästa månad. Känns så långt kvar dit.

Nähhä, nu ska jag kika på en sak på nätet, kommer tillbaka sen!


Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Hej! Kul att du kikade in =) Vilka söta småttingar du har! Hoppas vi "ses" igen!

Trevlig dag!

2011-01-24 @ 12:58:44
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: erica

Hoppas dom kryar på sig snart! Här har vi också sjukstuga :-/. Imorgon ska Alva på inskolning på dagis, tror hon kommer få jätte kul! Det blir 15 timmar iveckan och får äntligen lite kompisar att leka med..eftersom vi inte känner så många här ännu. Men vi lär ju bli sjuk snart igen då...

En liten fråga.. har du mörkt hår egentligen? tänkte på det din man sa om när du skulle färga det ;-). Kan tänka mig att du är jätte fin i mörkt hår också, fast det är svårt att få till det bra när man ska byta färg just.. du är en naturlig skönhet,så du passar i allt tror jag. Kramar!!

2011-01-24 @ 13:05:40
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, helgen har varit bra hos oss. Vi har varit på barnkalas och mått gott.

Jag tror L börjar bli lite småsjuk han också, feber och lite rinnig i näsan, så vi får se imorgon bitti om det blir något dagis denna vecka.



Vad skönt att barnen och ni fått sova inatt iaf, det är inte roligt med hosta och snor! Har ni haft det bra annars?

2011-01-24 @ 13:38:31
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

ja jag önskar att vi var friska men icke. Felicia är hemma idag pga hosta och snuva. jag känner att det är lite skräp i halsen men annars ok.



Skönt att era små börjar bli bättre. Inte alls roligt när dom är sjuka.

2011-01-24 @ 15:04:39
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: sofie

hej gumman!!!

E det sant fååår jag=)

Vad ska ni ha för den jiiippiiieeee

Vi mår bra efter 2 månaders sjukstuga .. Lämmnade barnen på dagis ida o det kändes lite LEOOO GRÄT

MEN WE KEEP IN TUCHT

2011-01-24 @ 16:56:48
URL: http://www.kidsensmamma.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback