Dags att storhandla....

Vanessa & Nicole ligger på soffan nu och ser på Madicken, jag har släckt ner lite så att Bessa ska förstå att det är dags för en middagslur. Nicole ska inte sova idag, hon var vaken i hela 2 timmar (!!!) igår när jag hade lagt henne, eftersom hon sov middag- Snacka om envis... Men vad skulle jag ha gjort, hon var helt slut efter att vi vart ute igår...

Charmtrollen Danilo & Jonathan sover middag nere i sitt rum, och jag sitter här och väntar på att mitt hjärta ska komma hem, sen ska vi åka och storhandla. Mummu & Puua ska komma hit med barnen så länge, så vi slipper dra med oss dem ut i det här vädret och det bästa av allt- vi slipper 3:dje världskriget med påklädning och allt stress.

Det är verkligen en "mys under filten" dag idag. Med det menar jag ju att man helst bara vill ligga på soffan under en filt och mysa och titta på nån bra film. Det snöra, om man ens kan kalla det för det. Det är sån blöt snö som smälter bort på en gång.

Idag fick både jag och Andres en sovmorgon. Vi vaknade båda 9.20 av att tjejerna skrattade inne på sitt rum. Vad hände?? Jag kikade in i grabbarnas rum, och dom var båda vakna, och drack sina vällingflaskor och gav mig världens leenden. Sen tog jag upp dem och gick upp till tjejernas rum, där hade dom tänt lampan och satt på Bessas rum och lekte så fint så. Tack! Så kan ni väl göra flera morgnar! Hahah...

Andres gick iväg tidigt till jobbet, så förmiddagen har varit lugn för våran del. Det blev frukost, på med kläderna, fixa håret, borsta tänderna, och så fick dem leka medans jag tog ett snabbt bad.

Nu kom Mummu! Bessa som precis höll på att somna på soffan fick helt plötligt ny energi. Nu sitter hon bredvid Mummu och stirrar på henne... Hahaha...

Over and out.
Chao!


Kommentarer
Postat av: Melina

Heej! Ja fick smset om kryssningen , mamma och pappa skulle prata om de , för dom va inte säkra på om dom ville släppa iväg mig :P Kunde inte svara, för hade inga pengar på luren :)



Jaa skulle kunna göra en ny header till dig, men ska göra en till några kompisar först =)



puss & kram :)

2011-01-06 @ 13:08:15
URL: http://meelajna.blogg.se/
Postat av: erica

Här snöar det också förfullt, men ser inte ut som något tänker försvinna ;-) Vi har rätt så mycket snö nu, härligt! Ska köpa Alva ett par längdskidor i helgen har vi tänkt. Låter som en mysig morgon med sovmorgon! det är ni värda :-). Men.. funderar hur ni gör med välling till pojkarna, gör ni i ordning på kvällen och ställer i sängen? kan dom dricka själv? Tor kan inte ens dricka ur muggen själv ännu. kramar

2011-01-06 @ 14:03:30
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lägger du en välling flaska i pojkarnas sängar på kvällen när du går o lägger dig? Jag undra bara efter som du skrev att dom låg o drack välling när du kikade in i deras rum .. Härligt med sovmorgon :)

2011-01-06 @ 16:49:22
Postat av: Tanna

Hej ! Hur mår ni ? Hinner knappt läsa allt du skriver, varit lite seg på att läsa bloggar nu...

Kram

2011-01-06 @ 18:23:50
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Tanna

Tack ! Det känns helt otroligt. Trots att jag fått göra 3 st VUL och sett hur lilla bönan växer och ser ut som en liten bebis nu, känns det lite svårt att förstå. Svårt och helt otroligt. Är så himla glad !!

2011-01-06 @ 18:27:38
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Tanna

Ja det var med Puregon sprutor. Beräknad till den 18 juli. Känns som en hel evighet tills dess s

Har velat berätta tidigare men inte vågat.....

Tack för alla snälla orden ! Du ska veta att du har varit en sån stor inspiration för mig, när jag läser din blogg om dina underbara barn, så fick jag mer styrka att fortsätta och komma ihåg varför vi kämpade med alla behandlingar.

Kram !!

2011-01-06 @ 22:06:54
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: ginger

Hej!

Kikar tillbaka och tackar!

Jo de är jobbigt med tänder, men de är ju under en period. Va fina barn du har! och blogg!

Jag va tanjas fd kollega, har precis flyttat till England, Newcastle med mina barn, min man fick jobb här i våras så det var en tuff period utan honom, så det blev en snabb och dramatisk flytt hit, men oj vad jag trivs bra med hela familjen här! De är det värt!

Mvh ginger

2011-01-06 @ 22:25:22
URL: http://itsallaboutmee.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Haha ja de e skönt med såna morgnar när barnen sköter sig själva...

2011-01-07 @ 09:26:00
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: sofie

Ni stog brevid där man sålde godis vid toaletterna då det var paus =)

Men hoppas vi springer på varann en annan dag vore ju så kul hihihi

2011-01-07 @ 12:54:11
URL: http://kidsensmamma.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback