BOOTCAMP

Här hemma pågår "Bootcamp" för fullt.
Tjejerna har blivit otroligt trotsiga och lyssnar ibland (oftast) inte alls på vad man säger till dem.
Dom tror att dom får all sin vilja igenom med lite tårar och gråt.
"Men jag villlllll!"
Så nu är det bootcamp. Passar det inte vad vi säger, så får de gå till sina rum och så stänger vi dörren och de får komma ut när dem lyssnar och gör som man säger.

Som häromdan när vi skulle till Mummu & Puua...
Nicole vägrar sätta på sig overollen och vill ha jackan. Jag förklarar att hon är fortfarande sjuk och har bara strumpbyxor och kjol på sig, så det blir overollen. Icke.
Så jag klär på henne med tvång, hon sparkar och skriker.. *suck* Sen passar inte skorna som jag tar fram heller.
När hon till slut blir klar och jag börjar klä på Jonathan så sgnäller Nicole fortfarande och börjar klä av sig!
Då har vi fått nog av henne och säger att vi ska gå nu och om hon ska följa med så ska hon sätta på sig mössan.
Icke. Hon säger att hon inte ska gå nånstans.
Så vi går. Hon skriker inne medans vi står utanför dörren.
Andres går in och frågar om hon nu ska följa med, men envisa ungen fortsätter skrika och gapa och tänker minsann inte följa med. Så han lämnar henne där igen och nästan gång han kommer så har hon klätt av sig helt.

Vi står utanför hela familjen och hör henne skrika, men vi går inte in ändå.
Till slut lugnar hon ner sig och ropar att nu är hon snäll.
Jag går in och hon kramar om mig och säger förlåt och att hon ska följa med nu.
Sen klär hon på sig och vi går.

Det är flera såna grjer vi fått göra. Senast imorse när jag precis hade fixat håret fint på henne.
Då drar hon av sig tofsarna och skriker och gapar. Hon fick gå in på sitt rum  igen och vara där tills hon var snäll och jag fick fixa om hennes hår.

Det funkar inte med daltandet längre.
Om man inte lyssnar och bara skriker får man gå in på rummet tills man lugnat ner sig och sagt förlåt och lyssnar och gör som man säger. Bessa har hamnat där flera gånger också pga. av sina utbrott.
Och detta är bara en början...

Här hemma ska vi behandla varandra med kärlek och respekt. Det är jätte viktigt för oss.



P.S Danilo har lärt sig att vissla!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Låter som om ni har det lika som vi har hemma. Felicia har ett riktigt humör om hon sätter den sidan till! Man blir lätt gråhårig vissa dagar..



ja vi har pudlar. Både jag & sambon är allergiska men pudel tål vi så det skulle inte vara konstigt om Alexander var allergisk. Hoppas verkligen inte det för jag vill inte tänka på följderna..

2011-01-25 @ 12:39:13
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

så fina de är :)

2011-01-25 @ 13:44:16
URL: http://fluffin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja ibland måste man vara hård för att det ska hjälpa. Guille har kommit ur värsta trotset nu men visst blir han fortfarande vansinnig med jämna mellanrum, ex. i morse när han vägrade gå till skolan men till slut fick han stanna hemma eftersom jag inte var riktigt säker på om han verkligen hade ont i halsen som han sa, igår hostade och snorade han en massa. Lillebror lär det bli värre med sen när han blir större, han är otroligt gnällig... Så fina dräkter killarna har på bilden där, hade velat ha en sån till min klump men de fanns bara till storlek 80 och han behöver nästan 86..!

kramar

2011-01-25 @ 14:30:12
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Den metoden kör vi också med. In på rummet om det inte passar och det vet han nu så om han gör något han inte får så går han oftast självmant in på sitt rum. Sen efter en stund ropar han att han är snäll nu men kommer inte ut förens vi sagt att det är okej. Känns som denna metod är den som funkar bäst :) Läste när du svarade på kommentarer att Andres hade 3 barn till och deras ålder och blev lite nyfiken på hans ålder (alltså Andres). :) Hoppas ni får en toppen dag! Kramar

2011-01-25 @ 14:51:34
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

haha de e bra! Grabbarna kommer säkert efter haha..

2011-01-25 @ 14:57:56
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Tanna

Har helt missat att din man hade barn sen innan....och en som är 26 år... då undrar jag såklart, hur gammal är din man ? Han ser ju inte ut och var mer än 30 år.

Kram

2011-01-25 @ 16:37:46
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Niikki

Tack så mkt :) Han kom hem igår efter att har varit iväg sen i lördags. Vi ska försöka lösa det och ta hjälp av familjerådgivningen. Jag hoppas vi kan lösa det :)

2011-01-25 @ 19:07:12
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: emma gilbertsson

Så kul läsa din blogg ;)

Jobba du annars eller du bara vatt mammaledig ?

NI massa vagnar? många har ni?

2011-01-25 @ 19:12:35
Postat av: mummu

Hih,kommer ihåg satu,när du var lika gammal som Nicole,du skulle flytta varje gång när du var arg,tok din rosa lilla kapsek,en barbi och en hammare ,jag frågade ,kommer du hem när du är hungrig,jaaa... skrek du.GULLI DU,älskar dig Satu.

2011-01-25 @ 19:38:35
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback