Barn som slåss

Tisdag kväll då.
Mitt huvud ekar och ögonen svider.. det känns som om jag gråtit en hel vecka i sträck, jag är helt slut!
Jag längtar verkligen till den här kryssningen vi ska åka på... komma hemifrån och bara ha roligt, hela familjen.
Det är inte bara jag som ruttnar på det här vädret, kylan och snön och att vara insnöade, det är barnen också.
Och det ska man stå ut med halva året! Blää för det!

Idag åkte vi och handlade och lekte en stund på Port 73`s lekplats.
Där var en utländsk mamma med sin 2-årig son, som vart där förut samtidigt som vi också. Då tog han tjejernas bulle och dricka, kommer du ihåg det, Mummu?
Han är helt vild och mamman verkar inte ha nån som helst kontroll över honom. Redan när vi kädde av oss såg vi hur han var på de andra barnen hela tiden och sprang förbi och bankade dem hårt i huvudet i förbifarten. En liten pojke som precis lärt sig gå fick ett hårt slag och blev jätte ledsen, inte bara en gång utan flera. Och mamman till pojken bara "Nee-e, så får du inte göra" och lät honom fortsätta hålla på!
Han kom fram till Bessa och slog till henne också, då tog mamman hans hand och sa till honom- för 10000 gången.
Han försökte flera gånger till, men hans mamma hann ta bort honom.

Sen sprang han mot Vanessa och slog henne hårt i huvudet igen! Hon som lekte så fint..
Jag som vaktat tjejerna som en hök efter att jag sett vad han försökte göra tänkte jag inte stå och titta på när han slåss, så jag sa till honom på skarpen, jag sa att man får inte göra så, inte slåss, för då blir jag jätte arg!

Jag förstår inte! Varför man som förälder inte säger till sitt barn på skarpen om han/hon gör illa andra barn?!?
Man ska inte stå och lalla med om när det handlar om sånt här! Mammorna vars barn han sprang runt och slog sa ingenting, men alla var irriterade. Varför säger man inte till? Det är ju ändå dina barn han slår, ska du bara sitta och låta honom? Speciellt när mamman själv inte tar hand om det?

Okej, jag förstår att barn kan putta till andra ibland, eller slå- men då märker man också att är det en vuxen som ser att ens barn slår nån, så säger man ju till sitt barn på skarpen! Då behöver man ju inte själv gå dit och säga till det barnet som slog.
Om det inte funkar så får man ta bort barnet därifrån. Enkelt.

Ähh, jag blir bara så arg på sånt.

Vad tycker Ni?


Nicole med en ny kompis i bkgrunden...
han var jätte gullig, han jäng för henne och Bessa: "Om du vill bli min fru ska jag tag dig här och nu, om du inte kan får du ta en annan man!" (Låt av Drängarna) Hahah, jätte söt liten kille!


Nu ska jag gå ner och titta en stund på Big Brother!
Jag tror att min choklad ropar på mig från skåpet...
Godis skåpet börjar förresten bli tomt, dags att handla nytt på båten!

/Gottegrisen Satu

Kommentarer
Postat av: Nette (Kardemumma Gumman)

Låter som om vi råkat på samma kille! :S Då blev jag också arg och besviken på mamman som hade noll koll! (ungen hade smutsiga & trasiga kläder med) Tråkigt att inte barnen får leka i lugn & ro! Hoppas allt är bra med er! :)

2011-02-22 @ 22:51:41
URL: http://kardemummagumman.se
Postat av: Helena

Håller helt med dig. Barn (o äldre med iofs) ska inte få slå andra utan att bli bestraffad. Och just en sån gång som ni befann er i är ju ett bra straff att bara ta bort sitt barn därifrån om det inte kan uppföra sig. Förhoppningsvis lär sig barnet då tillslut att "om jag vill leka här så måste jag sköta mig". Kan hända att barnet inte är van att umgås på rätt sätt från början med andra barn och kanske heler inte förstår vad de andra säger, det kan ju vara anledningen till att de blir bråkiga. De vet helt enkelt inte hur man gör för att leka "vanligt". Trist iaf när inte föräldrar beter sig som en förälder bör, i detta fall att visa barnet att slå är fel. Prova nästa gång du ser dem där att ta kontakt med barnet o försök få det att leka med er, förhoppningsvis förstår han då hur man gör.

Härliga bilder har du att visa som vanligt. :)

Mvh Helena i ett kallt Söderhamn. -23 ute nu.

2011-02-23 @ 01:46:28
Postat av: Karolina nordling

Ooooh! Sånt kan man bli så j.. Irriterad på! Mesiga föäldrar!!!! Klart man säger till! Moster skulle vart på plats!:)

2011-02-23 @ 06:57:51
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Angelica

Tack för din kommentar, vad snäll du är :)



Jag hade gjort samma som dig och sagt till den pojken som gick omkring och slogs. Sen om det hade varit min son som sprang omkring och slog andra barn så skulle jag inte stannat kvar med honom utan gått hem och förklarat varför han inte fick leka där. Herregud, man kan ju inte bara låta sitt barn sprringa omkring och slå andra barn.



Ha en toppendag!



Kramar Angelica

2011-02-23 @ 09:06:38
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: mummu

Kommer ihåg den där lilla killen,o mamman bara sitter,vilker tur att jag inte var där,så skulle Mamman få höra va jag har att säga...per.....

2011-02-23 @ 09:15:30
Postat av: martina

Åhh, jag blir tokig på såna föräldrar! Om jag tar med mina ungar någonstans och de beter sig så, då säger jag till de. Slutar de inte så går vi därifrån helt enkelt.

2011-02-23 @ 11:53:57
URL: http://martinas.myshowroom.se
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll..

Vi umgås med en familj ibland som lallar bort när deras pojke är elak mot Felicia. Jag fattar inte. jag blr vansinnig om Felicia är elak mot hundarna (enda hon pucklar på ibland). Man är inte dum mot något levande.

2011-02-23 @ 12:34:10
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback