Tjat och gnäll.... Och sysslor.



Jag är så trött på at behöva tjata och tjata om precis allting.
"Nicole gör så! Vanessa gör inte så! Gapa NU Jonathan, och så är det mat precis överallt medans en sitter med bajs i blöjorna..." Och alla skriker och gnäller på varandra... *suck*

Vanessa blir arg när grabbarna kör på henne med lära-gå-stolen så hon ska börja slåss med dom...
Hon gör så nu, när hon blir arg för vad som helst, så slår hon på den/det som råkar vara henne närmast. Det brukar bli grabbarna som åker på stryk... Både hon och Nicole retas mycket med varandra nu.

Men denna dag har varit ganska så lugn.
Nu har alla ätit lunch och ligger och sover, förutom Nicole som tittar på Ronja.

Jag ska tömma diskmaskinen och så har jag 3 maskin med ren tvätt som ska vikas och in i garderoberna..
har precis hunnit dammsuga iaf, för tjejerna hade fått tag på en påse med kakor nånstans så det var smulor överallt.
Jag har också hunnit skicka iväg viktiga mail och fixat några andra vktiga grejer, så lite nytta har jag gjort!
Nu ska jag lägga mig på soffan och stänga av öronen en liten stund.. (om det bara gick!)



Hur har eran dag varit hittils??


Kommentarer
Postat av: Lotta

Puh det låter tufft! Mina killar kan hålla på bra de också, storebror är på lillebror och puttas eller tar leksaker så lillebror blir ledsen och skriker, och då skriker storebror likadant som lillebror för att det är kul att härmas...

Idag är det 20 grader här, helt underbart, jag och Samuel har precis varit ute en stund men nu måste jag plugga lite innan han vaknar igen och vi ska iväg och hämta Guille. Snart snart hoppas jag att Samuel går, det är ganska nära nu iallafall! Han fyller 1 på måndag, den 28:e, så han är stor nu :)

När är det dina killar fyller ett, var det april eller maj? och tjejerna fyller väl också på våren?

kramar till er!

2011-02-22 @ 14:32:41
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Du e duktig du! ;)

2011-02-22 @ 14:37:47
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sara

ojoj, ja det är inte lätt med allt tjat å gnat som ibland präglar ens hela dagar... man blir så trött och less på att alltid känna sig tjatig:-(. Keep up the good work, du är sååå duktig som ändå verkar ta det med ro! Man vet ju att det blir bättre så det finns ju liksom inget man kan göra.



Kram till dig/Sara

2011-02-22 @ 15:02:03
URL: http://novismamma.bloggagratis.se
Postat av: Caroline

Vad jobbigt för dig att det är så stressigt! :( Men dom är ju så otroligt söta era barn. Kram!

2011-02-22 @ 17:32:11
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Låter som min dag fast jag har tjatat på vuxna människor. min pappa tror han bestämmer och äger allt.

2011-02-22 @ 19:06:29
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma

Jag vet hur det är, nu när tvillingarna börjat röra mer på sig så gillas det INTE av amanda som vill ha sina saker ifred! hihi

Amanda är också väldigt väldigt trotsig, vi kallar henne lilla tonåringen.... och hon fyller 5 år om 1 månad! puh!

Hoppas din kväll blir bra trots allt!

Kram

2011-02-22 @ 20:20:32
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag förstår hur du känner. Vissa dagar känns det som om gnälla och tjata är det enda man gjort. Men tyvärr så tillhör det ju uppfostran av barn, de måste få veta rätt och fel. Hoppas du haft en bra dag ändå :) kramar

2011-02-22 @ 21:41:20
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback