Kommer inte på nån bra rubrik

Halloj, halloj!

Jag ser fram emot imorgon, för då ska jag, barnen, Mummu och Puua till Handen och kika runt lite på resterande julklappar! Får se hur bra det går med tanke på julruchen och folket överallt... Men jag taggad!!

Fick också ett brev från Lindex att kläderna jag har beställt har kommit! WoHooo!!!
Det måste jag hämta imorgon också.

Idag fixade syrran så att Jultomten kommer till oss (eller jag menar till brorsan där vi ska vara) på lördag. Jippiieee!

Vart ska ni fira jul?

Nu har vi äntligen lite snö här, men temperaturen ligger på 0 eller plusgrader, så den lär ju inte stanna...
Och jag läste precis att det inte kommer att bli en vit jul här. Blää, såå tråkigt!!!
Jag hoppas att barnen känner av mysig julstämning ändå. Jag försöker skapa det här hemma, men trots det så känns det inte så som det har gjort förut, och jag hoppas att jag inte håller på och förlorar det helt...

Innan snön kom så gick jag och barnen till Torvalla som ligger här bredvid oss (det är både sim/sport och ishall) för vi hade sett från fönstret att dom hade högar med snö därute som dom tagit från ishallen.
Lite snö ska väl barnen få leka i, så vi gick dit, och istället för att gå runt hela inhägnaden så hittade vi ett hål i stängslet där vi körde in med vagnen.

Först lekte alla i vattenpölarna...
Grabbarna tyckte att det var hur kul som helst och stå där och plaska. Till våren mårste vi köpa gummistövlar till dem...


På väg mot snön!


SNÖ!!!


Andres gör pannkakor, yammy!



Ska nog gå och lägga mig strax... fast jag fick sovmorgon idag igen så är jag helt slut.
Jag har tur, jag får (nästan) alltid sovmorgon på mornarna när Andres är hemma.
Han går upp innan barnen tom FAST han skulle få sova ut.

Nicole ligger redan i våran säng och sover...
Sen vi flyttade hit så har hon kommit till oss varenda natt, klättrat upp på sängen och lagt sig mellan mig och Andres och somnat om. Jag tycker att det är supermysigt och ibland när jag går upp till grabbarna på natten så saknar jag henne om hon inte redan kommit.
Igår försökte hon övertala mig att gå och lägga mig samtidigt som hon, bara för att hon ska kunna komma till oss sen. När jag sa att jag lägger mig senare blir hon ledsen och säger att det finns spöken i hennes rum. Så igår gnällde hon inne i sitt rum att jag ska lägga mig, och sen utbrast hon chockad: "ÅH NEJ och nu är jag ledsen!!!" Hahaha, var bara tvungen att gå in till henne, hon är rolig hon.

Ikväll fick hon lägga sig där, för hon fick vara uppe längre också än sina trötta småsyskon. Hon fick lite egen tid med oss och njöt för fulla koppar.

Näe, nu ska jag lägga mig!
God natt allihopa!

- 5 dagar kvar till Jul! -


Kommentarer
Postat av: erika

Vi har fått lite snö.. fast även här är det mest slask. Köldgraderna ligger inte på mer än minus 2 än så länge. Men hoppas vi får mer snö till jul! Alva blev så ledsen när snön försvann och hon hade tagit fram sin lilla spark och pulkan. Vi ska fira jul hos svärfar, juldagen hos mamma och pappa och sen nyår hos svärmor :-9. Kommer bli super mysigt! kramar

2011-12-20 @ 10:44:41
Postat av: Sussie

Va mysigt ni har det!Kul me snö änndå!

Börjar inte grabbarna bli för långa för den där vagnen?Vi hade också en sån till våra tvillingar och fick köpa en ny efter att demm va 1 ½år. Den blir för liten,men annars är det en bra vagn!!!

2011-12-20 @ 13:32:03
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback