Fått fart på hallen!

Lördag idag!
Idag har vi fått en massa gjort här hemma. Puua kom hit på morgonen, och så har han och Andres fixat ute i hallen. Puua har lagt upp våran fondtapet och spacklat taket... Nyss var dom och hämtade resterande golvet som saknades. Det fattas ju golv där de där stora skåpen låg som vi rev när vi flyttade in.

När spcklet har torkat så ska det slipas och målas, väggarna likaså.
SEN får vi äntligen möblera hallen!!!

Det första vi ska göra är att borra fast skohyllorna på väggen (nu står dom bakom lås och bom) så att det inte kan hända fler olyckor.
Även de två byråerna som står i entre hallen ska dit. Kära läsare, ni anar inte hur länge och mycket jag har väntat och längtat efter det här!
På måndag blir badrummet klart också, det fattas bara rör.
Sen har jag städat och plockat. Disat och tvättat... Igår städade jag i barnens rum också. Tjejerna är superduktiga på att städa sina rum själva nu. Och igår gjorde vi ett lite bättre system, så att dom vet exkat vart alla grejer ska ligga efter dagens slut. Dom vill gärna städa grabbarnas rum också. Verkar som att tjejerna fått sin städmani efter mig, hehe... Och Danilo såklart som är helt tokig i dammsugaren. det tar inte ens 10 sekunder från att jag tagit fram dammsugaren tills han är framme och ska städa. Han hör den vart han än är. Sen står han och bråkar med den när den inte går dit han vill.
Jag måste filma honom en vacker dag, och visa er.
Jonathan har varit lite extra kramig de senaste dagarna.
Vaccinationen som dom fick för 1 månad sen (tuberkulos) har börjat vara nu för honom. Det kom jätte mycket var igår när han hade duschat. Danilos ser bra ut än så länge. Jag kommer ihåg att Nicoles stick också varade jätte mycket, men inte Vanessas. Nicole har också ett mer synligare ärr vad Bessa har...

Har Du, eller dina barn vaccinerats mot tuberkulos?
Vad jag vet så har alla som tagit den vaccinationen ett ärr.

Danilo & Jonathan ligger och sover nu. Konstigt nog tog det tid för Danilo att somna, han låg där inne och sjöng för sig själv väääldigt länge.
"No no, no, no no no stay. Bom bommbombom" Ni vet, Nicky Minajs låt "Super Bass"? Han gillar det jätte mycket. Haha...

Jag har precis målat Nicole och Vanessas naglar, mina prinsessor.
Dom sitter inne i vårat sovrum och låtsas att dom åker båt till Finland...
Bessas ögon ser bättre ut idag, sakta men säkert försvinner det.
Folk undrar om hon har målat sig.. Då blir hon arg och säger: NEJ! Hyllan! Jag fick ONT!"
Våran lilla tuffis.

Ikväll blir ingen lugn kväll. Andres har pokerkväll här ikväll med sina kompisar. Får se hur lungt det blir, hahaha...

Nu ska jag sätta mig ner med tjejerna och skriva en julklapsslista till Tomten som dom ska skicka iväg sen.

P.S -Santsu & Helena- Jag blir såå glad över era trogna och fina kommentarer! Det värmer.
Överhuvudtaget till er ALLA som tar er tid att kommentera, TACK! Det värmer mycket att ni tar er tid att läsa min blogg och speciellt att ni tar er tid att skicka en hälsning till mig. Guldvärt för mig!

Ni som läser, hur har ni det?

Hoppas att ni alla har en toppenfin helg, vi "ses" snart igen!


P.S 2 - Ops, det blev ett längre inlägg än planerat. Jag hade visst mycket att berätta. Haha..


Kommentarer
Postat av: boosse

ja, det var supermysigt!

nej, vi har bara köpt 1 julklapp än sålänge, resten ska vi beställa från en hemsifda jag har 300 kr presentkort på.också för att man behöver inte betala förän i februari. vi har verkligen inte en enda krona över just nu och kommer inte ha före jul heller så det blir att beställa till maribel. hon har även målat resten av familjens julklappar, teckningar :)



Jag hoppas att maribel får städmani för jag gillar inte att städa så då kan hon sköta den biten hemma haha

ja, maribel fick ju den vaccinationen i juni om jag inte minns helt fel, det var nog för 3 månader sedan den läkte. det varade inte så mycket direkt utan det var mest att sårskorpan lossnade hela tiden och rev upp såret. varade nog vid 2 tilfällen.

vad skönt att det snart kommer att bli färdigt hemma hos er, ert nya hem :)

kram

2011-12-10 @ 18:02:44
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Isabelle

sv:gillar nicols ena namn karolina :) det är fint jag heter själv Isabelle Emilia :)

2011-12-10 @ 20:22:28
URL: http://bellisbeltan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har vaccinerat min 5 åring mot tbc och han har ett ärr nu.

Det varade typ fyra fem månader.

Klockan köpte jag på Mio men jag såg att den fanns på ur & penn.

Kul att ni börjar bli klara med lägenheten, det är så kul när det blir klart.

Vi köpte ett radhus när jag väntade tvillingarna som vi renoverade totalt så kul att få som man vill.

2011-12-10 @ 23:40:59
URL: http://frukack.blogspot.com
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

Hej hej

Här är det bara bra just nu,lite små hosta o snor men inget värre :-D



Vi har inte vaccinerat något barn med den sprutan,vi har inte varit utomlands heller ..ler..

Jag är den enda som har tagit den i gymnasiet när jag gick omvårdnads linjen och har ett ärr där sen dess..



Mvh Camilla

2011-12-11 @ 21:00:20
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: -Santsu-

Kiitos Satu itsellesi! On niin kiva lukea teidän touhuja ja niinkuin olen ennenkin sanonut/kirjoittanut että sinun blogia on kiva seurata koska meillä on niin paljon yhtäläisyyksiä. Kun voi samaistua niin kiva lukea. Uskon että olet muutenkin sellainen ihminen kenen seurassa viihtyisin ja monet viihtyvätkin.

Ja uskon että olet hyvin lämmin ja rehellinen ihminen. Blogi maailma on vaan niiiiin paljon täynnä wanna be tyyppejä ja ne blogit on niiiin täynnä typerää tekstiä. Olet yksi niitä harvoja bloggajia joilta odotan joka pvä uusia juttuja!

2011-12-11 @ 23:05:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback