Söndag- Julmarknad och Cheerleading

Hej kära läsare!
det är så mycket jag skulle vilja skriva om, och berätta, små grejer som händer i vardagen men när jag får tid att sitta här vid datorn har jag glömt en massa, eller så är det tusen andra grejer jag ska göra...

Men nu försöker jag hinna med några inlägg iaf!
Först vill jag åter tacka er alla för era kommentarer, i love it!

I söndags tog jag, Andres och barnen en promenad till Handen för att gå på julmarknad.
Vi träffade på Puua som hade köpt varma mössor till grabbarna, men det gick inte att sätta på den på Jonathan, för han var skräckslagen för den. Det var en sån där... vad kallas dem? Pälsmössa eller? Hihih, så han ska få leka med den lite innan han får på sig den  Stackars grabben, hihihi...

Julmarknaden i Handen var inget att hurra för, men jag köpte ändå present till Nicoles dagis fröknar som dom ska få när Nicole ska ha jullov. (på torsdag)
Och så köpte pappa Andres stora klubbor till sina Prinsessor  Grabbarna fick pappas favvo choklad.


Vi var förbi och hyrde 3 filmer, vilket var en evighet sen vi gjorde sist. Sen promenerade vi hem, åt mat och sen kom Puua och hämtade med sig mig och flickorna till Emma & Felicias cheerleading uppvisning på Torvalla.
Hela gänget var redan där och det var fullproppat med folk.
Emma och Felicia var i allafall jätte duktiga!
Jag filmade dom också, får se om klippet dyker upp här sen..
Det var flera lag som uppträdde, ett lag var superbra, lite äldre tjejer som hoppade volter hursomhelst. Coolt! Tänkte tillbaka på tiden då jag själv gick på cheerleading, det var jätte kul. Eftersom jag alltid varit "minst" så fick jag vara den som stod högst upp på pyramiderna och som dom kastade, det passade mig bra, jag älskade det och var inte alls rädd. En gång när vi övade och jag föll och gjorde illa handen, den gjorde ont läänge.

Här är Emma & Felicia lag


Prinsessorna sitter med sin favorit Puua!


Och förflyttade sig sen till Mummu där dem såg lite bättre...


Puua trodde ändå att Andres hade haft roligare än vi, eftersom grabbarna hitta på bus igen.
Vi håller ju fortfarande på och renoverar badrummet, och där har vi ställt alla grejer dom behöver eftersom vi öppnade passagen till hallen. Där inne stod bla. målarfärgsburken som vi använde till hallen.
Såklart hade jag glömt att låsa badrumsdören då jag satte in en tvätt till torktumlaren, och så har grabbarna smygit sig in dit, öppnat locket på målarfärgen och hällt den på golvet och så har dem tassat rnt hela lägenheten med färg under fötterna. Andres var inte så glad ska jag säga, men det var resten av gänget som hörde om det här.

Pappa gjorde revbensspjäll som alla åt som tokar! Väldigt populärt...



hade ni en trevlig 3:dje advent?


Kommentarer
Postat av: Helena

Vet inte om jag blandat ihop dagarna nu, men om pojkarna höll på med målarfärgen innan Jonathans prickar/fläckar kom, kan det inte vara en reaktion av färgen han fått då? Bara en tanke jag fick....

Kram från ett väldigt regnigt o halt Söderhamn som vi gjorde lite mysigare genom att baka massor idag, mjuk pepparkaka, bullar och sirapskakor. Luktar underbart här hemma nu iaf. :)

2011-12-14 @ 00:00:47
Postat av: erika

Har du några bra tips på present till fröknarna?? jag skulle behöva det.. för det skulle vara kul att ge dom något :-) kram

2011-12-14 @ 20:19:01
Postat av: Anonym

va HÄNT me ögonen??? ser ut som hon fått stryk

2011-12-16 @ 06:11:40
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad härligt att renovera. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-12-20 @ 15:44:55
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback