Nicoles uppföljnings samtal

Jag har ju glömt att berätta om Nicoles utvecklings samtal på dagis. Eller nu hette den "uppföljnings samtal som dom brukar göra när barnet har gått i ca 1 månad på dagis.

Merja berättade att allt går jätte bra med våran docka, hon är så snäll.
Nu känner hon sig trygg med alla fröknar (och inte bara Merja som det var först) Hon berättar och talar om vad hon vill ha och hon leker alltid så snällt. Hon är ingen som skriker eller hörs mycket, utan hon är lugn.
Och tydligen väldigt poppis bland de andra barnen.
Dom vill alltid sitta bredvid henne, leka med henne och väldigt nyfikna på henne.
På måndagar och fredagar när hon är ledig frågar dom jämt fröknarna "Vart är Nukke??"
Ganska kul att alla barnen kallar henne för "Nukke" fast fröknarna säger "Nicole".

Igår berättade Nicole för sin pappa att "Casper kallar henne för Prinsessan" hahah, so sweet!
Pappa höll nog på att tappa hakan lite och blev visst lite stressad över det, hahahha....

Hon hade bara bra skaer att säga om Nicole. Hon älskar att rita och måla, sjunga och leka i dockvrån.

Det känns riktigt skönt att Nicole har det bra på dagis, att hon trivs.
Och pedagogerna är jätte bra, Nicole känner sig trygg där och det är det viktigaste.
Och dom gör så mycket med barnen, hittar på en massa roligheter för dom.
Jag känner att vi har valt rätt dagis och är supernöjd!
Sen att det ligger 1 minuts gångavstånd härifrån är ju ett stort + !!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Du skriver bara här i din blogg att du är med och tävlar i min blogg samt en motivering som kommentar på tävlingsinlägget samt skicka ett epost till mig =)



Tävlingen går ut imorgon så du hinner =)



Kram kram

2011-12-11 @ 16:49:42
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Tack så mycket för omtanken, det värmer verkligen. Vad kul att det går bra för henne på förskolan. Hoppas ni haft en fin helg. Kram

2011-12-11 @ 20:53:20
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

ja just nu är de lite "vart ska ja börja" så mkt är de i mitt huvud och runt omkring just nu :(

och sen nu detta med linus så nu är de ännu en sak

Kram

2011-12-11 @ 20:58:34
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: Fia

Neo han tackar så mycket =)

2011-12-11 @ 22:11:23
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: -Santsu-

Itse en juo juuri lainkaan mutta laitan tän silti oli niiiin hauska!



Finsk glögg:

1.Häll upp 25 liter pissljummen koskenkorva i en tunna.

2. Lägg i ett russin.

3. Rör om Försiktigt.

4.Sätt på locket.

Vänta 10min och sen är den klar.

Provsmakan gärna efter 5min. Tycker du det smakar för mycket frukt så plocka bort russinet.

Recept är avsett för cirka 75 svenskar eller 5-6 finnar. :):):):)



Tää on kai sitä suomalaista huumoria.....

Älä julkaise jos tuntuu että oli liian paksua huumoria.... :)



2011-12-11 @ 22:55:35
Postat av: Fia

Ja jag har gjort tårtan =) Neo ville ha en LHC/Djurgården tårta och detta var det bästa ag kunde göra =)

2011-12-11 @ 23:12:25
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Helena

Vad skönt att ni hittat rätt i dagisfrågan.Är ju så viktigt att det känns rätt både för barnet och föräldrarna.

Kram

2011-12-12 @ 01:40:29
Postat av: erika

Hej gumman! va skönt att det går så bra på dagis! Jag hoppas att det känns bättre för oss också snart. Nu har vintern kommit hit i allafall. Minus 18 grader idag... nästan för kallt för att gå ut tycker jag. Men måste ut och handla och så ska Tor sova ute. Kramar!

2011-12-12 @ 10:48:15
Postat av: erika

Jag har inte handlat så mycket julklappar ännu...ska försöka handla på onsdag när barnen är på dagis. Alva vill ha prinsessor.. bara :-) Har handlat en gul prinsessklänning till henne redan och sen en film. Tor vet jag inte.. han leker inte med nått speciellt, han tar oftast Alvas saker eller så får han inte leka i fred eftersom Slva tar allt. Idag har vi varit ute och åkt spark. Alva har en sån fin liten spark med sparklåda, där nallen får ligga :-). kram

2011-12-12 @ 13:28:23
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback