Bildbomb från julen 2011

Hej!
Nu har jag äntligen hittat kameran!!! Gick igenom vartenda rum 2 gånger, sen när jag gick in till Jonathans rum så kollade jag under sängen igen, där under låg en bil som jag såg sist också, men inuti den här bilen låg min kamera!

Lycka!

Tänkte sätta in bilder från julen, så här får ni en bildbomb!

Direkt när tjejerna hade vaknat så frågade dom ifall vi kunde gå och kika om Jultomten vart och ätit kakorna och druckit mjölken ännu.

När dom upptäckte att Tomten kommit med paket så ville dom öppna dem på en gång



Det stora paketet innehöll...... Ett hus!



Dom fick en massa, massa fina Julklappar!

När grabbarna hade vaknat så  gick vi över till brorsan Stefu och familjen hela gänget. Anna hade lagat mat och pysslat sen 7 på morgonen och allting var sååå fint!!!!!


Anna med Danilo


Danilo hittar dammsugaren och alla städgrejer så fort han kom in...
Han jag nämnt att han är helt galen i dammsugare och borstar och allt med städ att göra??
Så fort jag tar fram dammsugaren hemma så dröjer det inte ens 10 sekunder innan han är där och försöker trampa igång den... och han vet exakt hur han ska använda den.

Danilo har hittat en dammsugare hos Anna och Stefan också


Barnen (förutom twinsen) hade ett alldeles eget bord dom fick sitta vid och äta julmat samtidigt som Kalle Ankas jul visades på TV.


När alla andra barnen hade ätit klart och fått bråttom till sina lekar satt Nukke kvar och njöt av sin mat och Kalle Anka..


Mummu & Puua med grabbarna Bus.


Uppträdanden i Emmas rum


Andres & Micael


Hur kär ser inte Kockis ut att vara???! Stefu, här har du bildbevis!


Jag tror att speciellt Danilo & Jonathan var i sjunde himlen denna dag. Anna hade ställt fram såå mycket gott som dom proppade i sig. Dom brukar ju alltid redan sova när vi tar fram myset, men denna ag var det fritt fram och dom stod vid skålen hur länge som helst. Men nu börjar dom lära sig att äta godis och sånt utan att slicka och slänga dom nånstans. Dom åt inte alls mycket mat, men jag lovar att dom åt desto mer godis, choklad, chips och bakelser att dom bajsade säkert 4-5 gånger den kvällen! (onödig fakta, jag vet! Haha)

Nicole trivdes också väldigt bra framför godis-skålen


Vanessa & Puua myser


BUSTED!


Och så kom Jultomten också!!!

Och han kom med ännu fler paket!!!
Jonathan stod framför Jultomten hela tiden och räckte ut sin lilla hand och ville ha paket...
(se Stefans min när han fick ett paket :)Hihi...)


Den här bilden är ganska rolig egentligen- Danilo rånar Tomten med sin pistol och brorsan Jonathan räcker ut handen och vill ta emot paketerna, haha...


I år var det bara de vuxna som vågade sätta sig på Tomtens knä och önska något, dvs Karo....


.... Andres.....


...och Mummu!


Hoppas att era önskningar slår in! :)
Tomten kom med Danilos allra bästa paket- ever!

Nämligen en alldeles egen dammsugare!!!!!

Och han släppte inte den för en sekund, han gick och släpade den efter sig, och så stod han och städade...


Dom tre äldsta barnen i huset (Puua, Stefu & Andres) fick också julklappar på Tomten som dom ivrigt lekte med. Och inga barn fick röra eller störa dom! Hahha...
Det var dom årliga helicoptrarna där dom ska överglänsa varandra :)


Jag & Besoliina


Danilo vilar hos pappa ett tag innan han ska städa igen....



Fortsättningen på JULEN 2011 kommer senare...

TACK till familjen Nordling som gjorde allt så fint och gott för oss!!!!
LOVE YOU!


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh självklart! Jag är så himla dålig på att kommentera men det får bli mitt nyårslöfte, jag ska bli bättre på det! Vet själv hur man uppskattar när folk lämnar spår efter sig:)

Vilka fina bilder! Ser ut som ni haft en mysig jul! Kram på er

2011-12-27 @ 23:53:24
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så mysigt ni ser ut att ha haft det och vilka fina klappar baren fått.

Mina barn har fått så mycket leksaker att jag måste sortera bort det gamla =) men det är så det ska vara.

Hur ska ni fira nyår?

2011-12-28 @ 00:20:49
URL: http://frukack.blogspot.com
Postat av: Rockmom

Härlig jul ni ser ut att ha haft :)

2011-12-28 @ 05:54:54
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback